16

Odp: Pierwsze moto Enduro/SM

Koso napisał/a:

No dobra, a tłok, nałożenie nicasilu, korba i pewnie jeszcze pare pierdół to jest mniejszym kosztem?

Jezeli dobrze rozumiem mówisz o 2t? Jaki nicasil w DT, o czym Ty mówisz, tam seryjnie żeliwo jest.

dj-mati napisał/a:

4T ciągnie równomiernie na całej skali obrotów a każde 2T żeby pokazało pazur musisz trzymać w górnej skali obrotów bo tam jest najlepszy ich moment

Moim zdaniem lepiej zaczynać od 2t, cżłowiek tak na prawdę uczy się jeździć, trzymać maszynę na obrotach etc. Moim zdaniem zaczynając od takiej dr 350, tylko się zmuli, bo 'to jedzie od samego dołu'.

Nie mówię, że dr 350 jest złym wyborem, ale jednak gdybym miał zaczynać przygodę z SM/Enduro, to jednak zacząłbym właśnie od setki w dwutakcie.

17

Odp: Pierwsze moto Enduro/SM

Oskar pisałem o 2t, ale nie koniecznie o Dt

Ktm 690 SMC R (4sztuka :D
Can-Am Renegade 1000
Honda Crf 250

18

Odp: Pierwsze moto Enduro/SM

Ja jestem zdania "dla świeżaków  4T a dla potrzebujących narwanych maszyn 2T " ;)

19

Odp: Pierwsze moto Enduro/SM

DT na pierwsze moto idealne, czy to enduro czy supermoto, sam od dt zaczynałem. Były to czasy kiedy nie wiedziałem, że olej do mieszanki z orlenu jest be, że trzeba wymieniać olej w skrzyni, czyścić filtr powietrza, smarować, naciągać regularnie napęd. Dt, przetrwało wszystko, dosłownie wszystko, nauczyło mnie dużo, nigdy nie odmówiło posłuszeństwa. Tanie części, moto bardzo trwałe i w miarę wygodne. I na dt zawsze znajdą się kupujący.

20 Ostatnio edytowany przez facepalm (2012-04-11 21:02:00)

Odp: Pierwsze moto Enduro/SM

A jaki sens ma grzebanie w drce , np 440ccm kit , jakis wydech np FMF etc.

cytat z tumpertalka

My DR had a 440cc kit , pumper carb and WB E-series exhaust system . It used to eat DRZ's for breakfast . Until it was stolen :thumbsup:
lub
get the 441 kit(kientech). Get a straight through exhaust(supertrapp). Open up your airbox. Flatside carb

Sprawa ma sie tak,że z tymi wszystkimi modami wyjdzie mi tyle co bym kupił gotową DRZ na podobnym poziomie z lepszą baza do przeróbek.
Chociaż myśle ze jak już bym kupił DRke i by mi jak najbardziej odpowiadała to mogłaby zostać u mnie na dłużej, mimo,że nie do końca sie opłaca wkładać w moto kolejne 3-4k żeby jechało jak DRZ ( no i jeszcze zawieche trzeba by poprawic,hamulce etc) lecz jest to pasja jak kazda inna musi kosztować swoje. A jaka satysfakcja z takiego zdłubanego moto o ile wszystko by poszło zgodnie z planem... + zapoznanie się z mechaniką 4T.  Pierwszy sezon bedzie decydujący, jak mi zbraknie mocy juz po 1 tzn,że jedank chyba warto sprzedać i dołożyć chociażby do DRZ albo czegos innego nowszego. A jak bede czuł ze jeszcze wiecej mozna z niego wycisnąć i go polubie to moze i pójde w strone modów.

No i znowu jednak jeszcze polecają DT, którą uda mi sie znaleźć nowszą w tej kasie niż DR, i jest szansa na gotowe supermoto. Martwi mnie jednak to spalanie,troche dzwiek kosiarki  i  ogólnie charakterystyka 2t.

21

Odp: Pierwsze moto Enduro/SM

spalanie dt mieści się w 6l maksymalnie, dr'ka pewnie w granicach 5l, no i tak poza tym spalanie to jest najtańsza rzecz w tym całym hobby :)

22

Odp: Pierwsze moto Enduro/SM

nie wiem skąd się wzięło, że moc dt 125 i dr 350 podobna. dt 125 jest o wiele słabsze. jeśli piszesz że nie potrzebne ci 160 km/h w mieście to zmień zębatki na inne. stracisz trochę na prędkości max ale moc będzie sporo większa. jeśli to ma być pierwsze moto to nie sądzę abyś powiedział że dr jest nudne. na początku będziesz się bał odkręcić, w dt raczej tego problemu nie będzie.

http://www.youtube.com/watch?v=uteflmsM48A&feature=youtu.be

23 Ostatnio edytowany przez facepalm (2012-04-11 21:52:08)

Odp: Pierwsze moto Enduro/SM

Myśle ze na moje potrzeby jednak lepsza będzie DR ,biorąc pod uwage,że można ją modować na troche wiecej km,a silnik DT zdaje sie być i tak juz maksymalnie wysilony. Moge sie mylić,nie znam zadnego z tych sprzętów dokładniej mechanicznie.
Pierwszy sezon zaczne pewnie na kołach enduro i tak,jeżdząc głownie zapoznawczo,w miedzy czasie odkładając kase. Potem przyjdzie czas na decyzje czy szukam czegoś mocniejszego i równie lekkiego czy grzebie w DR i robie  wszystko pod siebie,wtedy DRka podejżewam że zostałaby u mnie już na dłuuużej. Sam musze sie przekonać jak to z tymi moto jest.

24 Ostatnio edytowany przez domin159 (2012-04-11 22:09:36)

Odp: Pierwsze moto Enduro/SM

ja swoją dr mam już drugi sezon i według mnie mocy starcza, nie ma już tego szału co zaraz po kupnie ale i tak mi się nią fajnie jeździ. jest to sprzęt w miarę uniwersalny, taką dt 125 wstydził bym się gdzieś pojechać na miasto czy do dziewczyny, jednak mała moc, dźwięk 2t i ta chmurka z wydechu szału nie robią. dr-ką latam raczej tylko w terenie albo jak nawet gdzieś dojazd ulicą to ciągle na jednym kole latam, zdarzało mi się już z dziewczyną zrobić jaką trasę 100km lub więcej. myślę że dr będzie lepszym wyborem. jak chcesz to masz w moim podpisie mój filmik, nie wiem czy dt-tka 125 tak da się zrobić ale z tego co oglądam filmiki na YT to chyba nie bardzo. dr nakręcisz spory przebieg, ja mam przelatane ponad 21tyś. km i wszystko jak nowe, kompresje ma, zawory w stanie idealne, łańcuszek rozrządu jest jak nowy a nigdy nie był zmieniany.

http://www.youtube.com/watch?v=uteflmsM48A&feature=youtu.be

25

Odp: Pierwsze moto Enduro/SM

Właśnie dlatego tez skłaniam sie bardziej ku DR,  dzwiek 2t nie bardzo mi podchodzi,ale moze bym przecierpial przy dt. DR jednak wydaje sie bardziej praktyczna. Krótka trasa nie będzie takim problemem jakim moze sie okazać dla DT.  A jak u ciebie z modami ? Fabryka i tylko zabawa przełożeniami czy jakies drobne mody sie pojawiły ?

26

Odp: Pierwsze moto Enduro/SM

pamiętam jak mój ojciec zobaczył jak jeździłem na takiej dt 125 to jak się zatrzymałem obok niego i właściciela dt-tki to się zaśmiał i powiedział "DR-ką to byś tutaj trochę zrył bo tym to tak nie bardzo". jednak DR ma odczuwalnie dużo większą moc od DT. szczerze co polecam ten sprzęt.

http://www.youtube.com/watch?v=uteflmsM48A&feature=youtu.be

27

Odp: Pierwsze moto Enduro/SM

facepalm napisał/a:

Właśnie dlatego tez skłaniam sie bardziej ku DR,  dzwiek 2t nie bardzo mi podchodzi,ale moze bym przecierpial przy dt. DR jednak wydaje sie bardziej praktyczna. Krótka trasa nie będzie takim problemem jakim moze sie okazać dla DT.  A jak u ciebie z modami ? Fabryka i tylko zabawa przełożeniami czy jakies drobne mody sie pojawiły ?

jesteś w błędzie, niejednokrotnie robiłem na dt trasy dzienne rzędu 350-400km i wszytsko było ok :) to na prawdę trwały sprzęt ;)
dobrze zrobiona dt, a nie sztrucel idzie łeb w łeb z dr, sprawdzone, z tym, że dr ma tylko większy moment obrotowy więc z dołu idzie, no jak to 4t
ogólnie może nie tyle co bronię dt 125, a ją polecam, jako pierwszy motocykl terenowy jest idealna, można się dużo nauczyć, tzn i mechaniki jak i jazdy, tu nie masz hamowania silnikiem, trzeba używać hampli, do tego trzeba to kręcić, IMO człowiek na 4t troche sie muli :)
pozdrawiam

28 Ostatnio edytowany przez Oskar (2012-04-11 22:16:54)

Odp: Pierwsze moto Enduro/SM

facepalm napisał/a:

Myśle ze na moje potrzeby jednak lepsza będzie DR ,biorąc pod uwage,że można ją modować na troche wiecej km,a silnik DT zdaje sie być i tak juz maksymalnie wysilony. Moge sie mylić,nie znam zadnego z tych sprzętów dokładniej mechanicznie.

no własnie mylisz się bo 2t ma duże możliwości tuningowe :)

ale muszę przynać rację koledze, że na dr'ce na pewno z pasażerem będzie się latało lepiej

29

Odp: Pierwsze moto Enduro/SM

To że większą moc ma, to mogło być odczucie bo dt zblokowana ma chyba cos kolo 18-20 ? a odblokowana ~30,tyle co DR. Na dodatek dttka w 2t nie poleci z dołu za szybko :D  Cholera,coraz bardziej idzie w strone DR,co mnie z jednej strony cieszy, ale z drugiej martwi bo nie  trafie juz na kołach sm przy kupnie raczej. PRzy dt jest szansa,ale troche racji masz. Dzwięk 2t,chmurka z wydechu,etc. Proszę brac pod uwage ze chodzi głownie o uzytek w mieście,więc tu chyba DR ma przewage?

30

Odp: Pierwsze moto Enduro/SM

dźwięk motocykla - kwestia gustu, ja np. bardzo lubie 2t na wysokich obrotach :)
a chmurka z wydechu hmm... może jak sie jeździ na mieszance za bogatej w olej to tak, albo na jakimś tanim oleju :) ja miałem dt 2 sezony, i powiem Ci, że ciepły silnik nie kopci nic a nic, oczywiście o ile jest w dobrym stanie