Temat: Honda XCR KPS!
Witam już tłumaczę o co chodzi z tak dziwnym tematem ;p
Jakiś czas temu założyłem osobny temat o Hondzie CR 250 R z 1989. W tamtym temacie tłumaczyłem, że rok temu jakoś tak, chciałem przerobić hondę XR 125 l na supermoto, no ale kilka osób odradziło mi te zagadnienie.
Jako, że jestem na studiach inżynierskich, gdzie niedługo będę miał w lutym swoją obronę.
Celem mojej pracy jest ukazanie adaptacji motocykla do nietypowych zastosowań, typu rajdy czy szkolenie terenowe.
Na warsztat wziąłem wyżej wspomnianą Hondę, którą jak wszyscy kojarzą jest raczej szosowiastym sprzętem o wyglądzie małego endurka.
Zakres modyfikacji jest przedstawiony na zdjęciach, etap jeden czyli wymiania zawieszenia przedniego na Showa z hondy cr 250 r, przednie koło 21 cali Did na oponie pirelli Rally cross, dźwignia hamulca oraz tarcza również z Crki. Album fot tutaj [url]http://imageshack.us/g/834/dsc00052wt.jpg/[/url]
W tym również czasie postanowiłem wymienić kosz sprzęgłowy na tuningowany do hondy CR 80 oraz zastosować przekładki extremalne, czy jak kto woli wyczynowe o zwiększonej wytrzymałości na obciążenia.
W etapie drugim postanowiłem pozakładać nowe lampy - przód i tył, błotniki oraz resztę plastików.
[url]http://imageshack.us/g/23/dsc00071rf.jpg/[/url] jak widać na fotach.
Dobra przejdźmy teraz do podsumowania masy, przed i po zmianach inżynierskich.
Nowa lampa [603g] = Stara lampa [942g]
Lampobłotnik nowy [206g] = Stary [1428g]
Należało zdemontować podnóżki pasażera [2*800g]
Lusterka [381g]
Kierunkowskazy [568g]
Zestaw naprawczy [483g]
Klakson [153g]
Oszczędziłem tutaj aż 4,75kg!
No ale nie miałem okazji zważyć nowego zawieszenia razem z kołem i hamulcem, gdyż zmontowałęm to do Crki ;p ale znając życie rozbiore to w ciągu dwóch tygodni i zważę. Kupiłem zawieszkę z tego względu, ze oryginalne było za słabe i musiałem dokonać regeneracji, czyli wymiana uszczelnien i oleju, bo dobijało strasznie ;) a i przy okazji pokusiłem się na całą restaurację tejże crki od podstaw ;D
W etapie trzecim dokonałem wymiany napędu na 520, co samo w sobie kosztowało niemało ;p Fotki jak poszukam to wkleje, dla pokazania ;p
Kosztowo już mówię ile mnie to wyniosło:
Zawieszenie przód, koło, hamulec 700zł
Lampa przód acerbis -249zł
Lampa tył 125zł
Napęd 600zł
Opona na tył również Rally cross 460zł
Płyn hamulcowy 15zł
Kosz sprzęgłowy 480zł
Tarcze wyczynowe - 330zł.
Podsumowując: blisko 3000zł, które jak mówię nie poszły na marne, jestem hobbystą więc takie rzeczy są wliczone w przyjemności ;p A wnioski to wiadomo, że jak ktoś lubi przerabiać to przerobi, ale generelanie rzecz ujmując jest to nieopłacalne.
Także zapraszam do oceniania pomysłu oraz komentowania, tylko jakoś łagodnie proszę krytykować bez chamstwa ;p