1

Temat: Honda XCR KPS!

Witam już tłumaczę o co chodzi z tak dziwnym tematem ;p
Jakiś czas temu założyłem osobny temat o Hondzie CR 250 R z 1989. W tamtym temacie tłumaczyłem, że rok temu jakoś tak, chciałem przerobić hondę XR 125 l na supermoto, no ale kilka osób odradziło mi te zagadnienie.
Jako, że jestem na studiach inżynierskich, gdzie niedługo będę miał w lutym swoją obronę.
Celem mojej pracy jest ukazanie adaptacji motocykla do nietypowych zastosowań, typu rajdy czy szkolenie terenowe.
Na warsztat wziąłem wyżej wspomnianą Hondę, którą jak wszyscy kojarzą jest raczej szosowiastym sprzętem o wyglądzie małego endurka.

Zakres modyfikacji jest przedstawiony na zdjęciach, etap jeden czyli wymiania zawieszenia przedniego na Showa z hondy cr 250 r, przednie koło 21 cali Did na oponie pirelli Rally cross, dźwignia hamulca oraz tarcza również z Crki. Album fot tutaj [url]http://imageshack.us/g/834/dsc00052wt.jpg/[/url]
W tym również czasie postanowiłem wymienić kosz sprzęgłowy na tuningowany do hondy CR 80 oraz zastosować przekładki extremalne, czy jak kto woli wyczynowe o zwiększonej wytrzymałości na obciążenia.

W etapie drugim postanowiłem pozakładać nowe lampy - przód i tył, błotniki oraz resztę plastików.
[url]http://imageshack.us/g/23/dsc00071rf.jpg/[/url] jak widać na fotach.

Dobra przejdźmy teraz do podsumowania masy, przed i po zmianach inżynierskich.
Nowa lampa [603g] = Stara lampa [942g]
Lampobłotnik nowy [206g] = Stary [1428g]
Należało zdemontować podnóżki pasażera [2*800g]
Lusterka [381g]
Kierunkowskazy [568g]
Zestaw naprawczy [483g]
Klakson [153g]
Oszczędziłem tutaj aż 4,75kg!
No ale nie miałem okazji zważyć nowego zawieszenia razem z kołem i hamulcem, gdyż zmontowałęm to do Crki ;p ale znając życie rozbiore to w ciągu dwóch tygodni i zważę. Kupiłem zawieszkę z tego względu, ze oryginalne było za słabe i musiałem dokonać regeneracji, czyli wymiana uszczelnien i oleju, bo dobijało strasznie ;) a i przy okazji pokusiłem się na całą restaurację tejże crki od podstaw ;D
W etapie trzecim dokonałem wymiany napędu na 520, co samo w sobie kosztowało niemało ;p Fotki jak poszukam to wkleje, dla pokazania ;p

Kosztowo już mówię ile mnie to wyniosło:
Zawieszenie przód, koło, hamulec  700zł
Lampa przód acerbis -249zł
Lampa tył 125zł
Napęd 600zł
Opona na tył również Rally cross 460zł
Płyn hamulcowy 15zł
Kosz sprzęgłowy 480zł
Tarcze wyczynowe - 330zł.
Podsumowując: blisko 3000zł, które jak mówię nie poszły na marne, jestem hobbystą więc takie rzeczy są wliczone w przyjemności ;p A wnioski to wiadomo, że jak ktoś lubi przerabiać to przerobi, ale generelanie rzecz ujmując jest to nieopłacalne.

Także zapraszam do oceniania pomysłu oraz komentowania, tylko jakoś łagodnie proszę krytykować bez chamstwa ;p

2 Ostatnio edytowany przez SFMario (2011-12-13 15:35:20)

Odp: Honda XCR KPS!

Chłopie wszystko pięknie i ładnie ale wstawiając tak długi sztucieć do przodu całkowicie popierdoliłeś geometrię i teraz masz wyprzedzenie jak w czoperze.
Sprawdziłeś ile skoku miałeś na początku a ile masz teraz?

EDIT

Da się tym w ogóle skręcać???
Popraw to zanim się zabijesz.


joł

3

Odp: Honda XCR KPS!

SFMario napisał/a:

Chłopie wszystko pięknie i ładnie ale wstawiając tak długi sztucieć do przodu całkowicie popierdoliłeś geometrię i teraz masz wyprzedzenie jak w czoperze.
Sprawdziłeś ile skoku miałeś na początku a ile masz teraz?

EDIT

Da się tym w ogóle skręcać???
Popraw to zanim się zabijesz.


joł

Wiem wiem, że troszku za duże widły mam, ale raczej chodziło tu o przedstawienie tematu niż o praktyczną jazdę, da się jezdzić, tylko jest ograniczona możliwość skrętu przez plastiki na baku. Motorek zostanie przywrócony do fabrycznych ustawień do końca przyszłego tygodnia ;p

4

Odp: Honda XCR KPS!

Wygląda trochę śmiesznie :D Ale wielki szacun za kombinowanie przy XR'ce :D

Jak tak patrzę to nie chce mi się sprzedawać swojej XR tylko iść dalej niż obręcze 17''
Jak będę dobrze stał z kasą to ją zostawię  wsadzę lepszy zawias , hamulce itp. itd. I też będę się nią cieszył .. :D

http://bikepics.com/members/bolekzko/

Honda XR 125 > Suzuki DRZ 400 SM > Suzuki DRZ 400 SM > Husqvarna SM 125 S > Suzuki DRZ 400 ESM > i znowu nic ..

5

Odp: Honda XCR KPS!

Wg. mnie napęd 520 to trochę przerost formy nad treścią. Wystarczył by porządny 428, nawet niektóre xr 250 (xlr250) miały 428, szkoda kasy. Ale nie potępiam. Pozdro.

6 Ostatnio edytowany przez tabul (2011-12-14 19:52:36)

Odp: Honda XCR KPS!

Nie wiem czego was tam na tych studiach uczą, ale dla mnie to straszna popelina...
"Celem mojej pracy jest ukazanie adaptacji motocykla do nietypowych zastosowań, typu rajdy czy szkolenie terenowe.", które to te nietypowe zastosowania ? Pięknie policzyłeś zredukowaną wagę ale tym motocyklem da się normalnie jeździć ?
"Kupiłem zawieszkę z tego względu, ze oryginalne było za słabe i musiałem dokonać regeneracji, czyli wymiana uszczelnien i oleju, bo dobijało strasznie ;) " tego zdania wogóle nie rozumiem ? Jak kolega wyżej pisze, napęd 520 ? Po co ? Tarcze tuningowe od 80 do 125 ? Skąd wiesz że są lepsze niż oryginały do 125 ? "Zestaw naprawczy [483g]" - o co chodzi ? co Ty w ogóle chcesz osiągnąć ?

7

Odp: Honda XCR KPS!

monster garage

i can do this .. here, hold my beer

8

Odp: Honda XCR KPS!

tabul napisał/a:

Nie wiem czego was tam na tych studiach uczą, ale dla mnie to straszna popelina...
"Celem mojej pracy jest ukazanie adaptacji motocykla do nietypowych zastosowań, typu rajdy czy szkolenie terenowe.", które to te nietypowe zastosowania ? Pięknie policzyłeś zredukowaną wagę ale tym motocyklem da się normalnie jeździć ?

Tak ja widać etap 1, da się :) W końcu jestem w lesie. Nietypowe zastosowania, czyli taki mi te doktorki temat "pomogli" skonstruować, inaczej nie szło ;p

"Kupiłem zawieszkę z tego względu, ze oryginalne było za słabe i musiałem dokonać regeneracji, czyli wymiana uszczelnien i oleju, bo dobijało strasznie ;) " tego zdania wogóle nie rozumiem ?

Echhhh zamotałem się jak pisałem sorki ;D Chodzi o to, że przez pewien czas musiałem naprawić sobie stare zawieszenie, bo dobijalo, i nie bylo tak samo zdatne jak przedtem, czyli wymienic olej itp. Wiec postanowilem wrzucic nowe, żeby na czymś śmigać, tylko potem naszlo mnie chęć restaurowania crossówki. Oj teraz chyba jasno prosto klarowno wytłumaczono? ;D




Jak kolega wyżej pisze, napęd 520 ? Po co ? Tarcze tuningowe od 80 do 125 ? Skąd wiesz że są lepsze niż oryginały do 125 ? "Zestaw naprawczy [483g]" - o co chodzi ? co Ty w ogóle chcesz osiągnąć ?

Tarcze tuningowe zwykle są zarówno do cr 80 jak i xr 125, te same, sprzedają je do obu modeli. Więc z tego wynika, że tuningowe lepsze :) Co do zestawu napędu prosta sprawa, zestaw wykorzystałem z CR 250 r, nic nie dorabiałem pasowało aż miło, czyli wydatek żaden :) A zestaw naprawczy to plastikowy pojemnik z kluczami ;p Max redukcja ;p
Co chciałem osiągnąć? Samospełnienie jak w piramidzie potrzeb Maslowa ;p
Po obronie, którą mam nadzieję dotrwać do niej w lutym, przedstawię całą pracę, tam sobie będzie można poczytać teorie i praktyke ;p Obięcuję dużo obrazków :D