1

Temat: Car audio

Witam! Mam sprawe tego rodzaju że dostałem w 'prezencie' 2 głosniki alpine'a SPG13C2 o mocy 200W. Teraz moje pytanie, nie znam się za bardzo na tych watach itd, ktoś może mi doradzić, powiedzieć jakie radyjko by uciągnęło te dwa głośniczki?
Bede bardzo wdzięczny za odpowiedzi ludzi którzy się znają bo ja jestem zielony w tym temacie ;)

Z góry dziękówka!

2

Odp: Car audio

50w rms czyli zwykle radyjko będzie ok zasada jest taka żeby głośniki miały 2x więcej niż radio/wzmacniacz, wtedy jest najlepsza sprawność

SM570R była a teraz???

3

Odp: Car audio

sabek_d napisał/a:

50w rms czyli zwykle radyjko będzie ok zasada jest taka żeby głośniki miały 2x więcej niż radio/wzmacniacz, wtedy jest najlepsza sprawność

czyli głośniczki mają 50W rms to radio może mieć 25W rms? nie wiem czy dobrze to rozumuje. Bo na radiach pisze(czy jak kto woli jest napisane) 4x50W , do czego to się odnosi?

4

Odp: Car audio

Tak dobrze rozumujesz. Pamiętaj ze w radiach to tez ściema lekka gdyż bardzo popularne są końcówki mocy bodajże 23w a na radiu jest 4x40 np. Reasumując nie potrzebujesz żadnego wzmacniacza dobre radio dobre podłączenie, kabli nie pomyl żeby głośniki były w fazie, jak masz na radiu 4x50 czy 4x40 to wszystko będzie ok.

SM570R była a teraz???

5

Odp: Car audio

achozen napisał/a:

Witam! Mam sprawe tego rodzaju że dostałem w 'prezencie' 2 głosniki alpine'a SPG13C2 o mocy 200W. Teraz moje pytanie, nie znam się za bardzo na tych watach itd, ktoś może mi doradzić, powiedzieć jakie radyjko by uciągnęło te dwa głośniczki?
Bede bardzo wdzięczny za odpowiedzi ludzi którzy się znają bo ja jestem zielony w tym temacie ;)

Z góry dziękówka!

200Wat to jest ich moc chwilowa, oczywiście biorąc pod uwagę panujące w tych czasach prawa rynku każda jedna moc napisana na głośniku radiu czy wzmacniaczu jest zawyżona a wszystko po to żeby przyciągnąć nieznającego się  klienta wielkim napisem 2000WATT który nijak ma się do rzeczywistej ich mocy:)