Siemanko ! Nie spodziewałem się ,że kiedyś na tym forum padną pytania o takiej tematyce , jestem w stanie nieco pomóc gdyż interesuję się nagłośnieniem i budową kolumn juz od kilku lat... mam za sobą trochę własnych udanych konstrukcji ...no to lecimy
achozen napisał/a:Witam! Mam sprawe tego rodzaju że dostałem w 'prezencie' 2 głosniki alpine'a SPG13C2 o mocy 200W. Teraz moje pytanie, nie znam się za bardzo na tych watach itd, ktoś może mi doradzić, powiedzieć jakie radyjko by uciągnęło te dwa głośniczki?
Bede bardzo wdzięczny za odpowiedzi ludzi którzy się znają bo ja jestem zielony w tym temacie ;)
Z góry dziękówka!
do twoich głośniczków wystarczy zwykłe radio aczkolwiek większość głośników zagra lepiej gdy jest lepiej kontrolowana ale o tym zaraz , wymienione przez ciebie zaliczył bym raczej do "głośniczków do deski" bez obrazy oczywiście . Kabel 2,5mm>2 to lekka przesada dla wymienionych głośniczków ale lepiej niech prąd ma odpowiedni przepływ niż ubogi więc lepiej dodać te pare zł i być spokojnym o "przepustowość" kabla ale te 2.5mm to zdecydowanie za wiele na te pierdzidła wystarczy 1/1.5mm>2 .
sabek_d napisał/a:50w rms czyli zwykle radyjko będzie ok zasada jest taka żeby głośniki miały 2x więcej niż radio/wzmacniacz, wtedy jest najlepsza sprawność
aby sprawdzić ile naprawdę mają głośniki tzeba by je przemierzyć i po tym dopiero otrzymamy realne cyferki bo to co wypisują producenci na opakowaniach sprawdza się chyba w 2% hehe ,nastepnie dobrać do tego napędzik ale to co piszesz ,że głośnik ma być 2 razy mocniejszy niż radio/wzmacniacz to niezła brednia nie wiem gdzie się tego nauczyłeś lub przeczytałeś ale jest raczej odwrotnie aby głośnik w pełni wysterować i aby nie grał "prostokątami" a przede wszystkim był kontrolowany i co za tym idzie ładnie brzmiał potrzeba nieco więcej mocy niż moc rms głośnika o czym z reszta jak widzę napomniał nieco Misa ; )