1

Temat: Pytanie odnośnie lag.

Panowie mam pytanie. Mam skrecone lagi i kiera nie patrzy prosto, i teraz tak zeby je wyprostowac to musze odkrecic tylko glowną srube na srodku czy musze tez poluzowac te podwójne na półce dolnej i górnej? I czy takie zabiego potrzebuja chirurgi precyzyjnej a zeby nie zakłucić jednego sladu motocykla. Pozdro

LT-Z 400 --->DR-Z 400 SM+Yoshi RS2--->KTM 525 EXC SM --->MT-09--->Husaberg FS 650

2

Odp: Pytanie odnośnie lag.

Poluźniasz tylko te na półkach a nie tą środkową. Ruszasz kołem na boki i powinno się wycentrować.
Sprawdź jeszcze czy lagi są równo wpuszczone w półki - czy tyle samo wystają względem górnej półki.
Precyzji chirurga nie trzeba ale nie ukręć gwintów przy dokręcaniu.

Husaberg FE 450 E / SM
KTM 380 SMR SOLD
DR-Z400SM   3x3 , FCR39MX , JD , MRD/SSW , MAGURA/BREMBO4P/BRAKING320MM, IMS 2.6  SOLD

3

Odp: Pytanie odnośnie lag.

Wielkie dzieki, zaraz lece do garazu sie z tym pobawic. Dobrze ze sie przypytalem poniewaz mowiono mi zeby  odkrecic to na srodku ale jak na to popatrzylem to nic by to nie dalo. A co do trzymania lini to chyba jest to na zasadzie kiery przy rowerze. Jeszcze raz dzieki. Pozdro

LT-Z 400 --->DR-Z 400 SM+Yoshi RS2--->KTM 525 EXC SM --->MT-09--->Husaberg FS 650

4

Odp: Pytanie odnośnie lag.

też mi kiedyś motor nie chciał prosto jechać, okazało się że były naprężenia. poluzowałem skręciłem lagi z półkami i było git : )

yamaha DT -> suzuki GS -> HUSQVARNA SM610S  + SUZUKI GSX750F

5

Odp: Pytanie odnośnie lag.

Moto juz wyprostowane, dwie proby i po płaczu. I zakaz przejazdzek dla osób postronnych hehe.

LT-Z 400 --->DR-Z 400 SM+Yoshi RS2--->KTM 525 EXC SM --->MT-09--->Husaberg FS 650

6

Odp: Pytanie odnośnie lag.

Dzinkss napisał/a:

Moto juz wyprostowane, dwie proby i po płaczu. I zakaz przejazdzek dla osób postronnych hehe.


też nie lubię dawać innym ;D:p

yamaha DT -> suzuki GS -> HUSQVARNA SM610S  + SUZUKI GSX750F

7

Odp: Pytanie odnośnie lag.

hacker33 napisał/a:

Precyzji chirurga nie trzeba ale nie ukręć gwintów przy dokręcaniu.

Niejednokrotnie "prostowałem" kiere po glebach w ten sposób i mam pytanie, takie elemnty zresztą wiele innych aby nie uszodzic połączeń śrubowych, dobrze by było może dociągac kluczem dynamometrycznym, tylko jaki moment np do omawianych półek ??

SMCR AKR
_____________________________
Kruszywa/budowa dróg 693 294 502

8 Ostatnio edytowany przez Dzinkss (2011-11-05 18:19:11)

Odp: Pytanie odnośnie lag.

Faktycznie trzeba uwazac bo wkrecaja sie jak w maslo(aluminium). Ja dokrecalem do momentu jak mi stawialy troche opóru i nastepnie jeszcze je troszke podciagnalem. Ale faktycznie przydal by sie jakis klucz do tego bo raz to sie nic nie powinno stac, ale jak np ktos jezdzi w terenie i co chwila musi dokonywac tej czynnosci to moze miec z tym problem.

LT-Z 400 --->DR-Z 400 SM+Yoshi RS2--->KTM 525 EXC SM --->MT-09--->Husaberg FS 650

9 Ostatnio edytowany przez maciey (2011-11-05 18:31:58)

Odp: Pytanie odnośnie lag.

Z tymi śrubami trzeba uważać, zresztą jak ze wszystkimi w moto.
U mnie lagi dokręca się na 17 Nm, więc jest to dość mała siła.
Klucz dyno i manual to konieczność.

0,654l SMC AKR

"Dialogi nie dobre... Bardzo nie dobre dialogi są.
Proszę pana... Yyyy... W ogóle brak akcji jest. Nic się nie dzieje. Proszę pana..."

10

Odp: Pytanie odnośnie lag.

hacker33 napisał/a:

Poluźniasz tylko te na półkach a nie tą środkową. Ruszasz kołem na boki i powinno się wycentrować.
Sprawdź jeszcze czy lagi są równo wpuszczone w półki - czy tyle samo wystają względem górnej półki.
Precyzji chirurga nie trzeba ale nie ukręć gwintów przy dokręcaniu.

Nie zgodze sie. W erłanie mialem tak, ze po glebie niby bylo dobrze, alke na torze jak zawieszenie dostalo troche po pizdzie, to kolo sie skrzywilo (naprezenia) Chlopaki z RutMar u na moja prosbe ustawili mi to kolo, wlasnie poprzez tylko popuszczenie polek. Potem kolem o murek i bylo ustawione. Niby git, dni wyscigowe dojezdzilem do konca czyli jakies 6-7 sesji. Nastepnie tor Poznan i co? Kolo skrzywilo sie ponownie. Mechanik z Yamahy (organizotor dni wyscigowych) na moja prosbe podjal sie ustawienia kola. Poluzowal polki, kolo na osce i zawieszenie na glowce ramy. Nie trzeba bylo nic na sile o murek przestawiac. Kolo samo wrocilo na swoje miejsce. Podociagal sruby i bylo ok przez kolejne 6 sesji tego samego dania i nastepnego dnia kolejne jakies <=20 sesji.  Jest ok do tej pory.

[IMG]http://img845.imageshack.us/img845/9062/katradom2.jpg[/IMG]

11

Odp: Pytanie odnośnie lag.

JERY napisał/a:
hacker33 napisał/a:

Poluźniasz tylko te na półkach a nie tą środkową. Ruszasz kołem na boki i powinno się wycentrować.
Sprawdź jeszcze czy lagi są równo wpuszczone w półki - czy tyle samo wystają względem górnej półki.
Precyzji chirurga nie trzeba ale nie ukręć gwintów przy dokręcaniu.

Nie zgodze sie. W erłanie mialem tak, ze po glebie niby bylo dobrze, alke na torze jak zawieszenie dostalo troche po pizdzie, to kolo sie skrzywilo (naprezenia) Chlopaki z RutMar u na moja prosbe ustawili mi to kolo, wlasnie poprzez tylko popuszczenie polek. Potem kolem o murek i bylo ustawione. Niby git, dni wyscigowe dojezdzilem do konca czyli jakies 6-7 sesji. Nastepnie tor Poznan i co? Kolo skrzywilo sie ponownie. Mechanik z Yamahy (organizotor dni wyscigowych) na moja prosbe podjal sie ustawienia kola. Poluzowal polki, kolo na osce i zawieszenie na glowce ramy. Nie trzeba bylo nic na sile o murek przestawiac. Kolo samo wrocilo na swoje miejsce. Podociagal sruby i bylo ok przez kolejne 6 sesji tego samego dania i nastepnego dnia kolejne jakies <=20 sesji.  Jest ok do tej pory.

Po pierwsze to nie R1.
Po drugie to nie mówię tak bo mi robił jakiś magik mechanik.
U siebie prostowałem tak z 3 razy i zawsze działało.
Koledze widać też pomogło.
Ogólnie można uznać każdy przypadek za inny w zależności też pewnie jakie moto, jakie półki itp.

Husaberg FE 450 E / SM
KTM 380 SMR SOLD
DR-Z400SM   3x3 , FCR39MX , JD , MRD/SSW , MAGURA/BREMBO4P/BRAKING320MM, IMS 2.6  SOLD

12

Odp: Pytanie odnośnie lag.

To ze nie jest to R1 nie ma nic do rzeczy. Budowa zawieszenia jest taka sama. Jak bym pisal np. o telelever to mozna by powiedziec, ze to co innego. ALe tu i tu mamy klasyczny widelec. Ty opisujesz swoje doswiadczenia, ja swoje. Nie musze sie z toba zgadzac a Ty nie musisz mi udowadniac, ze masz racje. Kolega zadal pytanie i kazdy z nas wyrazil swoje zdanie. Niech sobie kolega zdecyduje, co powinien zrobic. PZDR

[IMG]http://img845.imageshack.us/img845/9062/katradom2.jpg[/IMG]

13

Odp: Pytanie odnośnie lag.

heh problemy macie a kto w terenie wozi ze saba klucze do wszystkiego ? Ja po glebie jak mam skrecone lagi udaje sie do pierwszej lepszej przeszkody np: drzewo, blokuje kolo i lekkimi uderzeniami przez kierownice je spowrotem prostuje i wszystko sie trzyma pozadnie do nastepnej gleby,  które przynajmniej w terenie sa czeste.

hybryda

14

Odp: Pytanie odnośnie lag.

maciey napisał/a:

Z tymi śrubami trzeba uważać, zresztą jak ze wszystkimi w moto.
U mnie lagi dokręca się na 17 Nm, więc jest to dość mała siła.
Klucz dyno i manual to konieczność.

Faktycznie trzeba mocno uważać.

Jak kupiłem huśke to do garażu i na gruntowny przegląd. Siedzę sobie z kumplem ( moto na podnośniku) i nagle charakterystyczne pyk samo z siebie. Okazało się to pyk to pólka pękła. Oglądam drugą a połówki półki sprasowane razem ze sobą. Powinna być jakaś przerwa. Jakaś dupa wołowa chyba pnełmatem doje..... także radzę manual i dymano-metryczny :) musi być.

Huśka 510 sm + yzf 250 + busik na 3 moto + spore chęci do spalania etyliny

15

Odp: Pytanie odnośnie lag.

nie kumam ludzi co wszystko na pneumatyku dokręcają o.O

yamaha DT -> suzuki GS -> HUSQVARNA SM610S  + SUZUKI GSX750F