1

Temat: Profesjonalne modyfikacje rozrządu i rajdowego silnika

Witam, skoro jest to temat "na każdy temat" to chciałem zadać kilka pytań niezwiązanych stricte z SM, 

Buduję rajdowego 126p pojemności 900ccm z już częściowo zmodyfikowanym silnikiem. (patrz zdjęcia i opis)
Jest to zlepek silników z fiata 127 poj. 903ccm i cieniasa 900. (dół od cieniasa, góra 127)

Z modyfikacji które już zrobiłem: 

- Posadzona głowica -2mm
- Odchudzony zamach do granic wytrzymałości
- Odchudzony rozrząd
- Ostry wałek rozrządu ze stajni Heinrich o charakterystyce na b. wysokie obroty oraz utwardzane szklanki lasek popychaczy
- Nowe prowadnice zaworów, zawory polerowane na podwójnej sprężynie, gniazda zaworowe prze frezowane i dotarte
- Nowe pierścienie i panewki

Silnik budowałem od podstaw i składałem go od śrubki na stole zeszłej zimy.

Nie szedłem na całość z modyfikacjami, bo nie wiedziałem czy projekt malucha w ogóle wypali, Jak dorwę drugi silnik to chciałbym podłubać przy korbowodach oraz tłokach (odchudzić) Pomyśleć nad wydajniejszym gaźnikiem i jeszcze jakiś modyfikacjach w głowicy w stylu większych zaworów i polerowanych kanałów.

Jako że nie mam dostępu do super mega profesjonalnego sprzętu warsztatowego, silnik celowo został zrobiony na gaźniku i aparacie zapłonowym, bym miał w 100% możliwość samodzielnej regulacji i ingerencji w zapłon i zasilanie silnika. Dodatkowo miały na to wpływ możliwości pozyskania niektórych części, bo cały projekt staram zrobić się jak najmniejszym nakładem pieniędzy.

Pytania:

Na pierwszym zdjęciu, które nie jest mojego autorstwa chciałem pokazać już istniejący pomysł przesunięcia faz rozrządu na dużym kole rozrządu (duże przychodzi na wałek, małe jest zdawcze z wału)

Myślałem o takiej modyfikacji u siebie, jednak nie wiem czy nie spowoduje to kolizji tłoki - zawory.
Wałek dostałem w prezencie od znajomego więc nie znam jego dokładnej specyfikacji i charakterystyki.

Nie wiem, czy taką operacją można jeszcze coś zyskać, czy tylko pogorszyć sytuację,
a może sportowy wałek został odpowiednio zestrojony pod seryjne momenty otwierania zaworów, tak, by praca odbywała się najoptymalniej? Tu proszę doświadczonych graczy o podzielenie się wiedzą, co można tym zyskać, jakie są + i minusy takiego rozwiązania, jak wygląda to dokładnie od strony technicznej.

Dodam, że w tej chwili silnik chodzi bardzo żwawo, dokręca się prawie do 10 tys, nie ma "dziury" przy nagłym dodaniu gazu; z wolnych obrotów momentalnie wkręca się na obroty, bez czkawki czy czegoś takiego. Na dzień dzisiejszy maluch na 2 biegu (skrzynia seria) dokręca się do 90 km/h, na trzecim do 130 (dalej nie miałem możliwości testowania) Generalnie dłubane Audi a3 (170 -180 km) nie ma na starcie szans i do prawie 100 km/h wącha spaliny, Jednak silnik by jechać musi się kręcić (tak ma być)

Wracając..
Nie wiem czy dobrze rozumuję, zrobienie takich fasolek na dużym kole rozrządu powoduje przyspieszenie pracy zaworów w czasie, w stosunku do posuwu tłoka...?

z góry przepraszam za mój nieprofesjonalizm, mam 20 lat, jeśli chodzi o sprawy mechaniczne jestem totalnym samoukiem, nie miałem nigdy nic wspólnego ze szkołą mechaniczną czy czymś takim. Zatem wszystkie rady będą dla mnie bardzo cenne.

Bardzo chętnie dowiem się czegoś więcej o modyfikacjach, które mógłbym jeszcze w tym silniku wykonać - mniej lub bardziej samodzielnie.

Czekam na wasze rady, pomysły, i wiedzę! Pozdrawiam słonecznie! :)

poniżej -MODYFIKOWANY ROZRZĄD - (posiadam tylko zdjęcie, żadnych informacji)

[url=http://imageshack.us/photo/my-images/444/zdjcie161l.jpg/]http://img444.imageshack.us/img444/5452/zdjcie161l.th.jpg[/url]

MÓJ ODCHUDZONY ROZRZĄD (poniżej)

[url=http://imageshack.us/photo/my-images/560/img5802he.jpg/]http://img560.imageshack.us/img560/6486/img5802he.th.jpg[/url]

Oraz inne fotki z budowy:

[url=http://imageshack.us/photo/my-images/97/04042011278.jpg/]http://img97.imageshack.us/img97/1851/04042011278.th.jpg[/url]

[url=http://imageshack.us/photo/my-images/441/img5753k.jpg/]http://img441.imageshack.us/img441/5264/img5753k.th.jpg[/url]

[url=http://imageshack.us/photo/my-images/819/img5707s.jpg/]http://img819.imageshack.us/img819/8965/img5707s.th.jpg[/url]

[url=http://imageshack.us/photo/my-images/651/img5705t.jpg/]http://img651.imageshack.us/img651/5424/img5705t.th.jpg[/url]

[url=http://imageshack.us/photo/my-images/441/img5667n.jpg/]http://img441.imageshack.us/img441/1889/img5667n.th.jpg[/url]

[url=http://imageshack.us/photo/my-images/542/img5452e.jpg/]http://img542.imageshack.us/img542/2639/img5452e.th.jpg[/url]

[url=http://imageshack.us/photo/my-images/819/22012011112.jpg/]http://img819.imageshack.us/img819/6720/22012011112.th.jpg[/url]

2

Odp: Profesjonalne modyfikacje rozrządu i rajdowego silnika

*Na pierwszym zdjęciu, które nie jest mojego autorstwa chciałem pokazać już istniejący pomysł przesunięcia faz rozrządu na dużym kole rozrządu (duże przychodzi na wałek, małe jest zdawcze z wału)
Myślałem o takiej modyfikacji u siebie, jednak nie wiem czy nie spowoduje to kolizji tłoki - zawory.*

   Miałem kiedyś 126p z wałkiem od Świątka,   on polecał zrobienie fasolek na kole od rozrządu,
właśnie po to  aby przesunąć fazy.
pewnie na jego stronie znajdziesz  coś na ten temat.

Husaberg FS650
663 944 902 sms
UK 07907566238

3

Odp: Profesjonalne modyfikacje rozrządu i rajdowego silnika

fajny projekt:) lubie takie dzikie pomysly szczegolnie w maluchu, mi sie widzi taki projekt maluszka z silniczkiem od fiata coupe turbo :) ciekawe jak z realistyką tego pomyslu

Husqa smr 570

4

Odp: Profesjonalne modyfikacje rozrządu i rajdowego silnika

Też myślałem nad czymś takim :D Ale za rok dwa i z silnikiem 1100 xx albo coś :D

Czemu ten Pan pojechał? - https://bit.ly/2VlprSp