1

Temat: Tradycyjnie, jaki SM

Kolejny temat jakich zapewne macie serdecznie dość ;)
Od pewnego czasu kusi mnie zmienić moją XF650 na jakieś SM. Moto do zasuwania po okolicy, dojazdów do roboty (30km w jedną stronę) i oczywiście (albo przede wszystkim) ćwiczenia techniki ON i OFF road, jazdy na gumie itp. Z racji że moi kumple jeżdżą nie-SMami chciałbym żeby dało się też od biedy czasem wybrać z nimi na jakąś weekendową przejażdżkę. Nie mówię tu o jakiejś turystyce, ale dobrze by było jakby dało się na tym 200 góra 300km/dzień (z przerwami oczywiście) wytrzymać. Wiem że serwis nie będzie taki lajtowy jak w Xfie, byle maszyna więcej jeździła niż stała i żebym nie zbiedniał do 3ciego pokolenia. Poza tym - chcę maks radochy, ale od tego te sprzęty są :D Budżet - 11-12 koła. Kombinowałem nad LC4 640. W moim województwie na allegro stoi takie cuś:
[url]http://allegro.pl/ktm-lc4-supermoto-sm-640-unikalny-wyglad-igla-crf-i1664037242.html[/url]
warta obejrzenia? I czy Waszym zdaniem warto pchać się w ten model?
Aha, być może będzie trzeba będzie brać pod uwagę mój wzrost - 173cm.
Czekam na komentarze i porady. Nie gryźć nowego :D

http://bikepics.com/members/rr666/
XF650 -> LC4 SM+E -> Z1000 -> EXC400 E+SM -> Transalp 600 '96 (jeszcze kiedyś SM kupię!)

2

Odp: Tradycyjnie, jaki SM

Ten model stoi juz ze 2-3 miesiace na allegro. Cena zaczynala sie od 12500 i teraz widze znow spadla :P
Ja bym szukal raczej juz z silnikiem HF, czyli tym szarym, nie czarnym ;)

3

Odp: Tradycyjnie, jaki SM

bart322 napisał/a:

Ten model stoi juz ze 2-3 miesiace na allegro

Widać skutki tragedii Smoleńskiej ,same teorie spiskowe, ludzie jesteście chorzy , no i co z tego , że stoi 3 miesiące .
Nie wiecie jak cieżko sie sprzedaje cokolwiek . Bez oglądania odrazu można stwierdzić tak ten motocykl sie do niczego nie nadaje bo nikt go nie kupił przez miesiąc dwa trzy .
Z takim podejsciem coraz więcej będzie takich motocykli ...

motoslide.com

4

Odp: Tradycyjnie, jaki SM

Wyczytałem, że HF lubią pękąć (nie wiem ile w tym prawdy). Za to większa moc zawsze się przyda :D Spadek ceny rzeczywiście podejrzany. Znalazłem jeszcze takiego w okolicy:
[url]http://otomoto.pl/ktm-lc-lc4-supermoto-M2674685.html[/url]
Cena trochę przekracza budżet, ale nie spieszy mi się na tyle żebym nie mógł dozbierać. Chociaż ciągle wolałbym się w nim zmieścić ;)

no i co z tego , że stoi 3 miesiące

Nie przesądzam, jak mi się uda znaleźć trochę czasu w tym tygodniu to postaram się obejrzeć z bliska. Szkoda, że mechanikiem nie jestem i szczegółów mogę nie wyłapać

http://bikepics.com/members/rr666/
XF650 -> LC4 SM+E -> Z1000 -> EXC400 E+SM -> Transalp 600 '96 (jeszcze kiedyś SM kupię!)

5

Odp: Tradycyjnie, jaki SM

No własnie nie przesądzaj weź jakiegoś mechanika i jedź obadaj .

Strach sprzedawać motocykl , bo jesli nie sprzeda sie w ciągu paru dni to napewno padak , a jesli będzie mi zależało na sprzedaży i opszucze cene to "sam sobie wbije nóż w plecy"  :P

No nic zawsze można próbować podwyższyc cene , wtedy będzie sie bardziej wiarygodnym , a jak nie to kaplica do końca życia na jednym moto hahaha

motoslide.com

6

Odp: Tradycyjnie, jaki SM

nie wiem gdzie tu ten Kat jest z 2005r ...takie stare malowanie i owiewki to max 2002r duzo jak za ten sprzet...za swoj dałem mniej :]

http://bleft-style.blogspot.com/

http://www.bikepics.com/members/bleft1/

7

Odp: Tradycyjnie, jaki SM

a jak nie to kaplica do końca życia na jednym moto

Ciekawe czy łatwiej wytrzymać na jednym moto czy z jedną kobietą :D
A jeśli chodzi o samo LC4 jako LC4, dobrze kombinuję czy są jeszcze jakieś alternatywy pod moje wymagania?
Bleft, dzięki za opinię - m.in. po to rzucam linkami żeby nie przepłacić ;)

http://bikepics.com/members/rr666/
XF650 -> LC4 SM+E -> Z1000 -> EXC400 E+SM -> Transalp 600 '96 (jeszcze kiedyś SM kupię!)

8

Odp: Tradycyjnie, jaki SM

loozik :) lepiej dołozyc i kupic juz cos nowszego ...chyba ze starszy naprawde zadbany bo tez takie widziałem ale ogólnie lc4 polecam ... za tą kase jeszce dr-z 400 ale mysle ze moze byc za słabe dla Ciebie ...plus ze bezobsługowe praktycznie:)

http://bleft-style.blogspot.com/

http://www.bikepics.com/members/bleft1/

9

Odp: Tradycyjnie, jaki SM

Moim skromnym zdaniem , z informacji jakie podałeś klasa "600" będzie dla Ciebie najlepsza patrząc na te wycieczki 200-300 km . Są jeszcze inne motocykle zaczynajać od xr650r idąc przez husqvarny , drki , ttrki , xt , na fmx kończąc . Moce i opinie mają różne , internet stoi przed tobą otworem , szukaj , oglądaj , czytaj .

motoslide.com

10

Odp: Tradycyjnie, jaki SM

Dokladnie :D jak cos to na [url]http://www.motocykl-online.pl[/url]/ sa testy sm-ów i to sporo ;)

http://bleft-style.blogspot.com/

http://www.bikepics.com/members/bleft1/

11

Odp: Tradycyjnie, jaki SM

Bezobsługowość Dr-z byłaby fajna.. tylko nie ta moc ;]
XR650R - fajna maszynka, ale ma tylko kopajkę - przy moim wzroście mogło by to być męczące jakby mi np. maszynka zgasła na mieście. Co do np. xt wyczytałem, że nie jest przesadnie dynamiczna. A w tej kwestii chciałbym poczuć konkretną różnicę w porównaniu do mojego aktualnego sprzęta ;) Zwracać uwagę na jakieś konkretne rzeczy przy oglądaniu LC4?

http://bikepics.com/members/rr666/
XF650 -> LC4 SM+E -> Z1000 -> EXC400 E+SM -> Transalp 600 '96 (jeszcze kiedyś SM kupię!)

12 Ostatnio edytowany przez Barteksm (2011-06-13 16:47:02)

Odp: Tradycyjnie, jaki SM

Aspiracje nieodpowiednie do budżetu , ale nie martw sie to tak każdy ma ;)

motoslide.com

13

Odp: Tradycyjnie, jaki SM

Barteksm napisał/a:
bart322 napisał/a:

Ten model stoi juz ze 2-3 miesiace na allegro

Widać skutki tragedii Smoleńskiej ,same teorie spiskowe, ludzie jesteście chorzy , no i co z tego , że stoi 3 miesiące .
Nie wiecie jak cieżko sie sprzedaje cokolwiek . Bez oglądania odrazu można stwierdzić tak ten motocykl sie do niczego nie nadaje bo nikt go nie kupił przez miesiąc dwa trzy .
Z takim podejsciem coraz więcej będzie takich motocykli ...

Zauwaz, ze nigdzie nie napisalem, ze cos z nim nie tak ;)

14 Ostatnio edytowany przez fxrider (2011-06-13 20:51:36)

Odp: Tradycyjnie, jaki SM

Hej,
z tym pękaniem HF to w sumie nie jest jakaś reguła - jeśli nie będziesz pałował moto na zimno to nie powinieneś mieć z tym kłopotów.
Po raz kolejny przypomnę, że szary silnik != (nie równa się) HF, w okolicach 99-2000 były LC4 z szarym silnikiem (i czarnymi głowicami) - nie HF.
Co do parcia na HF - IMO nie ma sensu się na to napalać. Zmieniłem silnik na HF ze zwykłego i nie zauważyłem jakiegoś skoku mocy, a wręcz przeciwnie nawet (HF ma dłuższe przełożenie wstępne w silniku niż wcześniejsze modele). Lepiej za różnicę w cenie kupić sobie Keihina FCR - lepszy efekt będzie (btw. mam na sprzedaż ;) )
Cena nie jest moim zdaniem jakaś szokująca - za dobry egz. warto tyle zapłacić niż potem się "rąbać" z najtańszym egz. nowszej generacji - zazwyczaj wychodzi drożej.
W tym przypadku jedyne czego mogę się czepić to rama - wygląda na przeszczep z nowszego rocznika ("podcięcie" w okolicy filtra oleju - pojawiło się dopiero w modelu '03 - z serwisowego punktu widzenia to plus).

Bleft - nie wiem jak wydedukowałeś rok 2002 w przypadku drugiego ogłoszenia,  na pierwszy rzut oka widać, że to co najmniej 2003. Osądzenie wieku kata po owiewkach jest cokolwiek niepoważne ;)

Co do LC4 ogólnie - fajny sprzęt, o ile nie trafi się na padło i wie się jak o niego dbać, żeby krzywdy nie zrobić. Na pewno nie jest to japoniec, gdzie przysłowiowo wystarczy lać i jechać. Trzeba regularnie trochę pogrzebać, lubi robić różne drobne niespodzianki, ale generalnie wraca na kołach. Wibruje - przynajmniej przez pierwsze dni. Potem ze zdziwieniem odkrywasz, że to inne sprzęty nie wibrują ;)
No i ma coś w sobie - z początku szokuje możliwościami, a po kilkunastu przejechanych kilometrach wiesz, że teraz już nie będziesz mieć satysfakcji z jazdy moto typu XT 600 czy podobnymi.
Słabo się nadaje do spokojnej, równej jazdy n.p. w grupie - kierowcę cholera bierze i ma ochotę poodkręcać. Generalnie tym moto ciężko jeździć spokojnie - aż się prosi żeby mu w palnik ciągle dawać - w trasie też (może to te wibracje tak nakręcają?), wtedy też punkt styku z kanapą zdecydowanie mniej boli ;) Bo jak się jedzie równym tempem to kanapa wrzyna się niemożebnie.
Robiłem tym moto kilka razy po ok. 500km dziennie - nie jest to problem, choć z pasażerem sobie tego nie wyobrażam.
Generalnie myślę, że warto kupić LC4 choćby po to, żeby poznać ten model - mocno zmienia potem optykę tematu. No i gratis potem żadne moto nie wibruje ani nie ma niewygodnej kanapy ;)

pzdr, Adam

P.S. może trochę nieortodoksyjnie tutaj, ale uważam, że wersja Enduro na dużych kołach daje więcej frajdy - to moto w terenie na prawdę sporo może, a na małych kółkach ma się ledwie namiastkę tego.
[url]http://imageshack.us/f/864/ktm3m.jpg/[/url]

lc4.pl - nowa strona pomarańczy
Najczęstszą przyczyną problemów z LC4 jest właściciel...

15

Odp: Tradycyjnie, jaki SM

Dzięki za opinię;] poszperałem też trochę po sieci i zdecydowałem - poszukiwania LC4 czas zacząć :D
W międzyczasie muszę jeszcze sprzedać obecne moto i zrobić to tak, żeby jak najkrócej być bez dwóch kółek w garażu. Pomyślę też nad wersją enduro - przymierzę się do jednego i drugiego i pewnie samo się wyjaśni :cool: szkoda, że w sezonie jest dużo mniej ogłoszeń, ale może akurat coś się trafi.

[url]http://imageshack.us/f/864/ktm3m.jpg/[/url]

Profesjonalna myjnia dla enduro ;)

http://bikepics.com/members/rr666/
XF650 -> LC4 SM+E -> Z1000 -> EXC400 E+SM -> Transalp 600 '96 (jeszcze kiedyś SM kupię!)