1

Temat: honda fmx problem z olejem i nie tylko

Witam serdecznie. Mam mały problem ze swoim FMX-em może ktoś będzie umiał mi podpowiedzieć co robić. Jak wiadomo moja maszyna ma silnik Dominatora;-). Podczas jazdy z lewej strony głowicy silnika spod śruby mocującej sączy się olej. Cholerstwo jest o tyle uciążliwe, że po dłuższej jeździe olej rozwiewany jest na żebrowanie cylindra i z siłą grawitacji leci sobie dalej brudząc wszystko po drodze. Próba dokręcenia śruby nic nie dała. Zastanawiam się co z tym zrobić i co jest przyczyną takiego stanu rzeczy. Poza tym po uruchomieniu silnika na ssaniu kolanko wydechowe bardzo szybko rozgrzewa się do czerwoności co nie jest chyba normalne. Sprawa kolejna to dziwne odgłosy z silnika podczas jazdy na wysokim biegu i stosunkowo niewielkiej prędkości. Mam ten motocykl od kilku dni i tak naprawdę nic nie wiem o budowie tego silnika. Moto ma przejechane 5000 km więc to prawie nowa maszyna. W garażu mam jeszcze Yamahę TT 600 z przebiegiem prawie 40tys. km i tam nic takiego się nie dzieje. Jeżeli ktokolwiek z was może mi coś podpowiedzieć z góry wielkie dzięki. Pozdrawiam

Honda FMX 650 2005r.

2 Ostatnio edytowany przez Gajos (2011-05-11 15:27:07)

Odp: honda fmx problem z olejem i nie tylko

1. wypadałoby się przywitać

2. a bez ssania się nie grzeje ??

3. nic tylko spuścić olej zdjąć zmienić uszczelkę ( lub dać silikon silnikowy) skręcić zalać i latać.

4. odgłosy dokładnie skąd ? silniki motocyklowe mają to do siebie że cholernie szarpią na łańcuchu nawet przy wysokich obrotach także na niskich jest siłą rzeczy efekt nasilony - spójrz podczas jazdy czy to właśnie łańcuch nie wali po wszystkim wokoło - może należałoby go z deka podciągnąć:)

5. skąd jesteś?

3

Odp: honda fmx problem z olejem i nie tylko

Hehe przywitałem się przeczytaj dokładnie. Chyba, że macie tutaj jakiś specjalny system powitalny:-) Dzięki serdecznie za podpowiedź. Muszę spróbować domowym sposobem rozwiązać problem z olejem, może faktycznie silikon załatwi temat. Wydaje mi się, że łańcuch napędowy jest ok . Może lepiej odstawie moto gdzieś do warsztatu, przy okazji zrobię jakiś przegląd i regulację zaworków. Mieszkam w Wawie ale pochodzę z Mazur. 40 km od Olsztyna. Wyczytałem gdzieś w sieci, że takie objawy mogą być spowodowane przez wyciągnięty łańcuszek rozrządu, silnik grzechocze przy zejściu z obrotów, czasami strzeli w komin. ( Strzela tak, że uruchamia alarmy na osiedlu, tłumiki nie są seryjne). Kolanka grzeją się tylko na ssaniu. Przed wizytą u znachora motocyklowego lepiej zdiagnozować problem samemu bo może się okazać, że zaraz pół silnika będzie do wymiany..

Honda FMX 650 2005r.

4

Odp: honda fmx problem z olejem i nie tylko

Jest dział zwany PRZYWITALNIĄ.
W moim (byłym) KTMie 950 SM kolanka robiły się czerwone na ssaniu i to była norma.

"Najbardziej mnie teraz wkurwia u młodzieży to że już więcej do niej nie należę" Kazik Staszewski"

5

Odp: honda fmx problem z olejem i nie tylko

grzanie chyba powinieneś sobie odpuścić - zmieniony wydech może mieć ścianki rur o innej grubości niż oryginał i dlatego efekt grzania może być prędzej widoczny - generalnie SM dostają nieźle w duszę przy każdej jeździe a latem to z każdej strony buchają gorącem :p

z tym łańcuszkiem nie podpowiem bo nie wiem :p
to że strzeli z tłumików jest jednym z pożądanych efektów wymiany wydechu :]

a pytałem skąd jesteś bo w OL widziałem ostatnimi czasy "nowego" FMX'a na mieście (czarnego) i szukamy właściciela :P

PS. do powitań służy dział "Przywitalnia" :)

6

Odp: honda fmx problem z olejem i nie tylko

Byłem w Przywitalni zgodnie z sugestiami doświadczonych forowiczów.  :) Teraz możemy już rozmawiać bez kwasu :-). Rozmawiałem dzisiaj z kilkoma kolesiami od Hondy Dominatora bo silniki w tych motocyklach są dokładnie takie same jak w moim FMX. Podjechałem do salonu używanych motocykli i faktycznie widać uderzające podobieństwo. Gdyby nie to, że w oglądanej maszynie padła bateria odpaliłbym ją i sprawdził czy dzieje się z nią to samo co u mnie. Niestety organoleptycznie nie mogłem tego zbadać. Najbardziej martwi mnie to cholerne grzechotanie przy schodzeniu z obrotów. Na początku myślałem, że to może nieznajomość maszyny i jej elastyczności powoduje, że sam ją przeciążam i dlatego tak się dzieje jednak po przejechaniu kilkudziesięciu kilometrów problem nadal się pojawia, więc to nie moja wina. Z tymi kominami to mam zabawę jak cholera, świetnie brzmią i nie wyglądają jak tuningowe ozdoby choinkowe. Powiem tylko, że puszki są z logo HONDY reszta to już zagadka :-) Poprzedniemu właścicielowi nie brakowało fantazji :-) W serwisie pana Kotlarskiego "KOTLETA" w Starych Babicach dowiedziałem się, że kolanka mogą się tak rozgrzewać czyli jeden problem z bani. Reszta nadal kicha;-(
Czytałem o tej FMX z OL jednak to nie ja. Ale widziałem tam ostatnio na skrzyżowaniu na wysokości straży pożarnej jednego kolesia na KTM Duke niestety maszynę prowadził sobie grzecznie na parking. Najwidoczniej coś poszło nie tak.. A tak na marginesie dla ludzików z Olsztyna i okolic-jak chcecie poszaleć wpadnijcie do miejscowości Przeździęk 3 kilometry od Wielbarka. Tam jest zapasowy pas startowy lotniska Szymany. Asfalt jak lustro warunki idealne. Tylko trzeba uwazac na szlifierki i drifciarzy.

Honda FMX 650 2005r.

7

Odp: honda fmx problem z olejem i nie tylko

a gdzie dokładnie prowadził tego duke'a ?? bo to mogłem być ja lub mój brat :p kacior ma problem z rozrusznikiem więc pozostaje kopniak a przez chwilę luz był nie do znalezienia więc i mi i bratu zdarzyło się na tym samym skrzyżowaniu go zdusić i odstawiać na bok w celu spokojnego odpalenia :P

jeśli masz możliwość przyjedź fmx'em do OL to porównasz sobie z fmx'em mojego kolegi i wszystko będzie jasne :)

8

Odp: honda fmx problem z olejem i nie tylko

Jechał ze Śliwy w kierunku Szrajbera albo Niepodległości. Na wysokości straży pożarnej. Z tym porównaniem to nie jest głupi pomysł. Jak tylko znajdę chwilę czasu, żeby do was wpaść z przyjemnością tam podlecę pohałasować trochę :-) A możesz mi podpowiedzieć czy w Olsztynie oprócz Daszuty jest jakiś serwis motocyklowy? Taki, który możesz polecić bez żenady? :-)

Honda FMX 650 2005r.

9

Odp: honda fmx problem z olejem i nie tylko

jeśli się zjawisz to podjedziemy do znajomego mechanika który genialnie rozpracowuje wszelkie maszynki a nie jedną już ogarniał :)

my w niedzielę będziemy latać także zapraszam  :cool:

10

Odp: honda fmx problem z olejem i nie tylko

jeżeli uda mi się wyrwać na Mazury w ten weekend to chętnie podskoczę. Chociaż ostatnio coraz rzadziej tam wpadam nad czym zresztą ubolewam strasznie. Wacha droga a koników trochę do nakarmienia jest pod maską :-) Ktoś musi na to zarabiać :-) Może faktycznie nie ma co panikować zanim ktoś znający tematykę tego nie obejrzy.

Honda FMX 650 2005r.

11

Odp: honda fmx problem z olejem i nie tylko

Zrób zdjęcie problematycznej śruby, i dobrze się zastanów przed dokręcaniem tego na siłę - gwinty głowicy w tym silniku są delikatne i łatwo im krzywdę zrobić.
Nagrzewanie kolanek na ssaniu - norma. Miałem FX'a (czyli niemal to samo - nick mi po nim został) i tam też takie coś miało miejsce.
Co do dziwnych odgłosów z silnika - powiedz o jaką prędkość (lub obroty) na ostatnim biegu chodzi, bo tak to ciężko zgadywać. Stawiam na przeciążony silnik (wtedy dudni/tłucze) - to jest singiel (i to strasznie wykastrowany, dominator ma z 10 kunia więcej) i nie lubi takiej jazdy (małe obroty na wysokim biegu).
Łańcuszek wytrzymuje co najmniej 50kkm a nie 5.

Przy okazji - może zmień sobie podpis, bo nie wiem jak inni, ale ja mam z niego przedni ubaw ;)

lc4.pl - nowa strona pomarańczy
Najczęstszą przyczyną problemów z LC4 jest właściciel...

12

Odp: honda fmx problem z olejem i nie tylko

Elo.
Co do cieknącego oleju to musisz wymienić metalową uszczelkę pokrywy zaworowej, ale nową przykleić koniecznie na sylikon.
Dociąganie pokrywy zaworów tylko i wyłącznie wg serwisówki i z kluczem dynamometrycznym, bo tak jak mówił fxrider, gwinty są z plasteliny :(.
Można podejrzewać że ktoś tam grzebał dlatego olej się sączy...

Przy przebiegu 5kkm nie ma prawa nic się dziać z silnikiem, no chyba że ktoś jeździł na za niskim stanie oleju :(


Co do tych dziwnych objawów to po prostu używasz za wysokich biegów. Na 3, 4 i 5 ten silnik poniżej 3700 obrotów nie żyje więc musisz na to zwrócić uwagę podczas jazdy i unikać tak niskich obrotów.


joł

13

Odp: honda fmx problem z olejem i nie tylko

fxrider napisał/a:

Zrób zdjęcie problematycznej śruby, i dobrze się zastanów przed dokręcaniem tego na siłę - gwinty głowicy w tym silniku są delikatne i łatwo im krzywdę zrobić.
Nagrzewanie kolanek na ssaniu - norma. Miałem FX'a (czyli niemal to samo - nick mi po nim został) i tam też takie coś miało miejsce.
Co do dziwnych odgłosów z silnika - powiedz o jaką prędkość (lub obroty) na ostatnim biegu chodzi, bo tak to ciężko zgadywać. Stawiam na przeciążony silnik (wtedy dudni/tłucze) - to jest singiel (i to strasznie wykastrowany, dominator ma z 10 kunia więcej) i nie lubi takiej jazdy (małe obroty na wysokim biegu).
Łańcuszek wytrzymuje co najmniej 50kkm a nie 5.

Przy okazji - może zmień sobie podpis, bo nie wiem jak inni, ale ja mam z niego przedni ubaw ;)

Hejka. Z tymi kolankami to już się wyjaśniło. Podobno w tym modelu to norma więc sprawę mam jasną. Dokręcanie śruby na siłę nie wchodzi w grę. Urywałem już nie takie śrubki, więc wolę nie ryzykować. Bez klucza bynanometrycznego lepiej nie kozakować z dokręcaniem. Jeżeli chodzi o obroty silnika, przy których odgłosy zaczynają być uciążliwe to nie umiem powiedzieć bo w mojej maszynie producent nie przewidział obrotomierza. Ale powiedzmy jadąc 80 km/h na 5 biegu zaczynają się hałasy. Czasami nie ma potrzeby jechać szybciej albo najzwyczajniej w świecie nie ma na to ochoty więc szkoda mi na dłuższym odcinku katować silnik na 4 biegu. Jak już wspomniałem mam w garażu Yamahę TT 600 i tam nic takiego sie nie dzieje. A to, że wykastrowany to straszny ból. Dominator ma około 50 koników mój 37 fabrycznie. Mam nadzieję, że wolny wydech dodał mu trochę mocy ale nie badałem tego na hamowni. Wracając do łańcuszka mówisz, że to raczej nie jest przyczyną hałasowania??.

A tak na marginesie, opis musi być wesoły bo i ja raczej do smutnych ludzików nie należę. Moja koleżanka ma zwyczaj mówić, że musi być wesoło bo inaczej było by smutno heheheh ( jest blondynką od urodzenia :-))

Honda FMX 650 2005r.

14

Odp: honda fmx problem z olejem i nie tylko

SFMario napisał/a:

Elo.
Co do cieknącego oleju to musisz wymienić metalową uszczelkę pokrywy zaworowej, ale nową przykleić koniecznie na sylikon.
Dociąganie pokrywy zaworów tylko i wyłącznie wg serwisówki i z kluczem dynamometrycznym, bo tak jak mówił fxrider, gwinty są z plasteliny :(.
Można podejrzewać że ktoś tam grzebał dlatego olej się sączy...

Przy przebiegu 5kkm nie ma prawa nic się dziać z silnikiem, no chyba że ktoś jeździł na za niskim stanie oleju :(


Co do tych dziwnych objawów to po prostu używasz za wysokich biegów. Na 3, 4 i 5 ten silnik poniżej 3700 obrotów nie żyje więc musisz na to zwrócić uwagę podczas jazdy i unikać tak niskich obrotów.


joł

Dzięki Mario cenna uwaga. Za jakiś czas jak poznam maszynę lepiej pewnie będę się z tego śmiał ale puki co podczas jazdy mam wyostrzone wszystkie zmysły, a słuchu najbardziej. Joł

Honda FMX 650 2005r.

15

Odp: honda fmx problem z olejem i nie tylko

80km/h na 5tce to właśnie PI*drzwi granica zbyt niskich obrotów na tym silniku - przynajmniej w moim FXie na seryjnych przełożeniach tak było.
Zacznij używać 4tego biegu, jeździj szybciej, skróć przełożenie, albo zmień moto na wielocylindrowe jeśli chcesz jeździć w ten sposób. W tym moto zakatujesz tak łańcuch a przy odrobinie uporu i korbowód.
Choć nie ukrywam, jest to irytujące, zwłaszcza przy jeździe w grupie, gdzie trzeba dostosować prędkość - w LC4 też często muszę w takich sytuacjach na 4ce jeździć - urok singla.

Zrób fotkę spod której śruby się to sączy, bo w tym silniku jest trochę dziwnych elementów w głowicy, które mogą się pocić.

Co do mocy to z tego co kojarzę:
- XL/XR 45
- Dominator 44/45
- FX/SLR 40
- FMX 34

To się nazywa postęp ;)

Nie wiem jak to jest w FMXie, ale FXy też występowały w wersji 34km i były dławione na module zapłonowym.

pzdr, Adam

lc4.pl - nowa strona pomarańczy
Najczęstszą przyczyną problemów z LC4 jest właściciel...