61 Ostatnio edytowany przez Barteksm (2011-05-03 18:33:23)

Odp: DR-Z NO I CHU..la..J..noga

Może poprostu wytłumaczycie dlaczego nie potrzebny jest termostat ? Czemu fabryka go montowała ,a wy chcecie go demontowac ? Może on w czymś przeszkadza, szkodzi ? Moze powiecie coś ... bo jak narazie żadnych argumentów , tylko głupie czepianie sie każdego !

motoslide.com

62

Odp: DR-Z NO I CHU..la..J..noga

Barteksm napisał/a:

Może poprostu wytłumaczycie dlaczego nie potrzebny jest termostat ? Czemu fabryka go montowała ,a wy chcecie go demontowac ? Może on w czymś przeszkadza, szkodzi ? Moze powiecie coś ... bo jak narazie żadnych argumentów , tylko głupie czepianie sie każdego !

w zasadzie wiekszość postów tutaj tak wygląda hehe. Ale przyłączam sie do apelu o KONKRETY ( nie tylko w tym temacie)

Motorynka -> SHL M04 -> M72 -> GPZ 550 -> VFR 750 -> GSX-R 750 -> ZX6R -> FZR 1000 -> TL1000S -> GSX-R 1000 -> LC4 660 SMC ;)

63 Ostatnio edytowany przez tabul (2011-05-03 19:08:44)

Odp: DR-Z NO I CHU..la..J..noga

ponieważ ten silnik jest mocno przerobiony i już dawno nie ma nic wspólnego z silnikiem wypuszczonym przez fabrykę ! dlatego uważam że można spróbować wywalić termostat i sprawdzić jak będzie się wtedy zachowywał ! Jakbyście czytali tematy od początku, to może nie było by komentarzy w stylu jak wywalisz termostat to skrócisz jego żywot... skoro jego żywot już dawno został skrócony przez zastosowane przeróbki. itd...

64

Odp: DR-Z NO I CHU..la..J..noga

Czytałem temat od poczatku od kąd założył go Mike ze swoją drz .
Nadal jednak nie macie argumentów , że wyjęcie termostatu pomoże/będzie potrzebne jak zwał tak zwał .
Jesli moto sie strasznie grzało ( nie wiem czy w drz jest teperatura mierzona) to może jak ciecz będzie cały czas "krążyła" moze będzie temperatura ok . Wydaje mi sie , że prawdą moze być , że silnik może sie dłuzej nagrzewać , a nie dogrzany silnik napewno nie służy samemu sobie . Zagadką jest ten wygięty termostat , od temperatury go tak pokrzywiło , dziwne raczej nie jest on robiony z plasteliny i czeste wysokie temperatury i ochłodzenia mu nie powinnny szkodzić przecież dzieki temu spełnia on swoją funkcje . Moim zdaniem termostat powinnien być .

motoslide.com

65 Ostatnio edytowany przez tabul (2011-05-03 19:23:34)

Odp: DR-Z NO I CHU..la..J..noga

tak powinien być w dr-z , która ma o połowę słabszy silnik ! a ta ma silnik zrobiony jak w wyczynie czyli dużo bardziej się grzeje niż seria ! idąc dalej, który wyczyn ma termostat ??

66

Odp: DR-Z NO I CHU..la..J..noga

termostat jest montowany by silnik szybciej nabierał temp. jego brak rzeczywiście  powoduje ze proces nabierania normalnej temperatury jest wolniejszy ale tak czy inaczej silnik osiąga odpowiednia temp. ( nie mylić z skracaniem żywotności przy suchych  startach - olej ściekł do "miski"  )a nie osiągał większą moc,czy żywotność  ,a celem szybszego nabierania temp.silnika jest      a) szybciej "łapie" swoje parametry (reakcja na gaz-moc)   ale kto pałuje swoje moto zaraz po odpaleniu  wiec problemu niema        b) wymaga mniej bogatej mieszanki przy rozruchu zimnego silnika(krócej ssanie)  ale tu problemu niema bo każdy wie ze "przebywanie na ssaniu" spłukuje film olejowy z gładzi cylindra i tym samym rozrzedza olej więc każdy wyłącza ssanie zaraz po zaskoczeniu silnika(lepiej podkręcić lekko manetką)

przy wyczynowych silnikach nie znajdziesz takiego patentu jak termostat - np. cross-y  tam gdzie chłodzenie jest istotne dla parametrów silnika niema tego badziewia ekonomiczno-ekologicznego :)   dla przykładu VOR 530  w wersji enduro ma termostat a ten sam moto w wersji (ten sam silnik)  cross już fabrycznie go nie posiada ...  : ) i na koniec przykład z auta  :) fiacik 126p np do RCross-owy  banawet do"głupich "  kręciołków ( KJS)  ma na dziendobry  wywalany bimetal .

i can do this .. here, hold my beer

67 Ostatnio edytowany przez tabul (2011-05-03 19:42:39)

Odp: DR-Z NO I CHU..la..J..noga

HEMP widzę że chce CI się tłumaczyć ;) bo mi nie bardzo. Ale co ma wspólnego 126p, który jest chłodzony powietrzem ?? no chyba że BIS ;)

68

Odp: DR-Z NO I CHU..la..J..noga

DR też nie ma termostatu :) :| :(   bo jest chłodzona powetrzem i małą chłodnica oleju .... a już miałem nadzieje , ze to też wyczyn hahahhahahahahahahahhahah

motoslide.com

69

Odp: DR-Z NO I CHU..la..J..noga

Myślę , że termostat jest tylko i wyłącznie potrzebny do zoptymalizowania temperatury silnika. Podążając tokiem myślenia wywalmy termostat , bo przecież pałujemy mocno nasze maszyny proponuję spiąc na krótko wiatraki chłodnic przecież chodzi nam o lepsze chłodzenie naszych " Wyczynowych" maszyn. Do znawców mechaniki, teoretyków i praktyków, gawędziarzy i erotomanów proszę o wyrozumiałośc w moich rozważaniach i odnaleźc w nich odrobiny sarkazmu. Barteksm powinien teraz wiedziec co to sarkazm , ponieważ jest mocno oblatany w temacie maturalnym...
Pozdrawiam i Mike życzę szybkiego powrotu do 'Zdrowia"

Nieważne co masz pod dupą, liczy się co masz nad nią...
RM-Z 450 jeszcze na brudasach...

70 Ostatnio edytowany przez Giersik (2011-05-03 21:43:24)

Odp: DR-Z NO I CHU..la..J..noga

Barteksm napisał/a:

Czytałem temat od poczatku od kąd założył go Mike ze swoją drz .

Właśnie. Sorka Mike że się podczepiłem pod Twój temat ale niefart chciał że mamy podobny problem w tym samym czasie :/

Co do grzania się to 2 razy mi się zagotował, o czym pisałem w innym temacie.

71

Odp: DR-Z NO I CHU..la..J..noga

http://hatchesmagazine.com/blogs/Flyosophy/files/2010/11/Al_Bundy.jpeg

WARSZAWSKI TERROR KAPUTT !  / Yamaha WyjątkowaRzeźba

72 Ostatnio edytowany przez Kwiatek89 (2011-05-03 22:25:49)

Odp: DR-Z NO I CHU..la..J..noga

Wywalcie termostaty i poczekajmy do jesieni :] ciekawe ile czasu silnik będzie się nagrzewał :]
niedogrzanie silnika robi taką samą biedę co przegrzanie

LC4 Supermoto - hurtownia frajdy i problemów technicznych

73

Odp: DR-Z NO I CHU..la..J..noga

Nie polecam wywalania termostatu. Nie dogrzanie silnika nie skutkuje niczym dobrym a w chłodniejsze dni i na przelotówkach silnik nie utrzyma prawidłowej temperatury pracy która wynosi 90 C.
Będzie to skutkowało zwiększonym zużyciem paliwa i samego silnika oraz spadkiem osiągów.A i jak silnik jest nie dogrzany to się syf robi z oleju tak samo jak w samochodach używanych na bardzo krótkich trasach (nalot na korku wlewu oleju).


A to przytarcie na cylindrze i na tłoku to najzwyklejsze w świecie przegrzanie silnika gdzie tłok "złapał".
Ciekawe czy głowica nie dostała-warto było by ją sprawdzić czy nie jest krzywa i ew splanować (wyrównać).


joł

74 Ostatnio edytowany przez HEMP (2011-05-04 22:57:41)

Odp: DR-Z NO I CHU..la..J..noga

a to sorki nie wiedzialem ze   dlubiecie  te SM po to by miec przeloty na" trasach"  (jesienia) z predkosciami 80-90 km/h  (nie pisze  ze szybciej bo podobno sie frendzle strzepia) na 6 tym biegu :)  myslalem ze na Sm sie lata z odwinieta maneta na max po winklach tak jak cross-y po torze ... czlowiek sie uczy cale zycie ahh... :) naszczescie cross (bez termostatu)  jest wstanie sie dogrzac do normalnej temp. pracy i to juz po 2 okrazeniach a po 4 byc dosc zgrzany by dop....alac   goracym  powietrzem  po kolanach, jak ja to kochalem   przy 28C  w cieniu :)


sorki ze tak namazgrany  , ale  łajf niema i finlandia jest rozpracowywana :)

i can do this .. here, hold my beer

75

Odp: DR-Z NO I CHU..la..J..noga

A czy przypadkiem wersja E nie jest pozbawiona seryjnie termostatu bo mi się o oczy obiło na forum scigacz.pl ?