1

Temat: skok zawiechy w lc4 SM duke..

Witka,
chce zakupić amor WP tylny do adaptacji do africa twin.
Nie mogę ustalić jednej rzeczy. Z OEMów KTM wynika że amory tylne w LC4 są dwa różne. DUKE i enduro ma krótszy o kilka mm cały amor, ADV i SM mają dłuższy. W jaki sposób jest zrealizowana róznica w skoku (300 i 160mm) między duke i enduro skoro to ten sam amor..?

Ktoś wie..?

pozdro 750v

2

Odp: skok zawiechy w lc4 SM duke..

Zależy czy amor do PDS czy nie.
Jeśli są dźwignie pośrednie-tzw kiwaczki-to skrócony skok można uzyskać dobierając odpowiednie długości tych elementów.
A chyba nowsze katy mają amor w systemie PDS czyli bez kiwaczek.

BTW amor z moto które waży 140-160 kg nie bardzo pasi do afryki która jest po prostu klamotem ważącym ponad 220kg a gdzie do tego kierownik, plecaczek i cała masa bagaży, bo głównie jako osiołka dla obieżyświatów się jej używa.
A mociaków do wściekania solo.


Nie wiem co w ogóle chcesz osiągnąć zmieniając amor.

jol

3

Odp: skok zawiechy w lc4 SM duke..

Hej Rambo,
generalnie jest mowa o LC4 (duke), więc system z dźwigniami. Problem jest taki, że dźwignie w duke'u i endurakach są takie same.
Podejrzewam, że różnią się bebechami - jakimiś tulejkami. Kiedyś gdzieś znalazłem fiszki amora od ADV i tam było to widać.

A zmiana amorka - WP jest sporo lepszy od tego co oferuje AT w serii. Trzeba będzie oczywiście sprężynę zmienić, ale to jest wykonalne.

pzdr, Adam

P.S. Zresztą masz już ugadany amorek od enduraka, więc po co się martwisz, hmm ? ;)

lc4.pl - nowa strona pomarańczy
Najczęstszą przyczyną problemów z LC4 jest właściciel...

4 Ostatnio edytowany przez tszoda (2011-02-05 13:48:07)

Odp: skok zawiechy w lc4 SM duke..

Już mówię o co chodzi.
Co do sensowności tej operacji... Mam kaprys i nikt mi nie zabroni ! :)

Nowe przednie zawieszenie w Afryce będzie miało 260mm skoku, i chce dobrać z tych amorów od LC4 taki, by odpowiadał swoim skokiem przedniemu zawieszeniu. Po drugie amor który generuje 300mm skoku trzeba będzie za pomocą kości odpowiednio zamontować, tak by przy pełnym dobiciu koło nie tarło o błotnik pod siedzeniem, a to wymusza podniesienie całego tylnego zawieszenia względem seryjnego.  A że za wysoki nie jestem, to nie jest mi to na rękę specjalnie. Z tąd moje pytania o różne a niby te same amory od LC4 ADV SM czy DUKE.

http://img34.imageshack.us/img34/6523/schowek02hu.jpg

na górze jest amor od DUKE na dole od Enduro.
Wydaje mi się że ten od DUKE ma dłuższą obudowe, i krótszy skok.

5

Odp: skok zawiechy w lc4 SM duke..

Wygląda na to, że masz rację - mam wrażenie, że w wersji Duke zbiornik gazowy jest ciut krótszy.
W razie czego amorki z wersji Enduro i ADV mogę pomierzyć, bo mam takie pod ręką.
Co do skoku i wysokości - tak na prawdę rzecz wyjdzie dopiero jak zamontujesz to do dźwigni w AT - jakoś nie bardzo widzę realną możliwość policzenia tego z góry.

pzdr, Adam

lc4.pl - nowa strona pomarańczy
Najczęstszą przyczyną problemów z LC4 jest właściciel...