Odp: OFF TOP, Wymiana zdań i inne takie dyskusje.
Prędzej klocki mogły się zatłuścić od niewyczyszczonej tarczy i nie hamują jak powinny.
Nie jesteś zalogowany. Proszę się zalogować lub zarejestrować.
FORUM.SUPERMOTO.PL » Ogólne » OFF TOP, Wymiana zdań i inne takie dyskusje.
Strony Poprzednia 1 … 345 346 347 348 349 … 436 Następna
Zaloguj się lub zarejestruj by napisać odpowiedź
Prędzej klocki mogły się zatłuścić od niewyczyszczonej tarczy i nie hamują jak powinny.
Każda opcja wchodzi w grę, jednakże nie wydaje mi się, żeby to był zapowietrzony układ, zostało tam już chyba wymienione wszystko, płyn świeży, układ był odpowietrzany. Bardziej mnie zastanawia to co mally napisał - bo fakt tarcze były leżakowane i szczerze mówiąc nie były przyrdzewiałe, co prawda mogły być dobrze przechowywane no ale... Zaraz machnę fotkę jednej i drugiej to sobie porównacie.
Lewa
Prawa
Na prawej jak widzicie jest jakieś cholerstwo, które nie chce się w ogóle zetrzeć.
też obstawiam zacisk
tarcza musi się ścierać co byś z nią nie robił, czy leżakowała czy. Nie zahartowała się przecież do twardości większej od klocka.
prawa tarcza wygląda tak jakby w ogóle po nie klocki nie chodziły - często tak wyglądają po dłuższym postoju.
jedź na stację diagnostyczną jak Ci radzi Spidi i sprawdź na rolkach.
Jeszcze jest jeden test.
Rozpędź auto gdzieś na prostej gładkiej drodze. Puść kierownicę i zobacz czy nie będzie Cię znosić na prawo jak zaczniesz hamować.
np. tarcze są zabezpieczone specjalną chemią, żeby nie rdzewiały jak leżą. Jeżeli nie zmyłeś tej chemii przed montażem, to można popsuć tarcze...
pokrywane są farbą ale ona schodzi przy pierwszym hamowaniu
nie słyszałem aby ktoś "smarował" tarcze
te ze zdjęcia jednak widać nie miały takiej farby
mallly200sx napisał/a:np. tarcze są zabezpieczone specjalną chemią, żeby nie rdzewiały jak leżą. Jeżeli nie zmyłeś tej chemii przed montażem, to można popsuć tarcze...
pokrywane są farbą ale ona schodzi przy pierwszym hamowaniu
nie słyszałem aby ktoś "smarował" tarcze
te ze zdjęcia jednak widać nie miały takiej farby
Ze strony ATE
W przypadku niepowlekanych tarcz hamulcowych
przy pomocy odpowiedniego
środka czyszczącego całkowicie
usunąć zabezpieczenie antykorozyjne.
I tych zwykłych tarcz jest pewnie 90%
Tarcz powlekanych się nie czyści. Te na zdjęciu są zwykłe.
bielu000 potraktuj je benzyna ekstrakcyjna albo kup odpowiedni środek.
Równomierne hamowanie można sprawdzić bez stacji. Podnosisz przód na dwóch lewarkach ktoś naciska lekko hamulec hamulec a ty ruszasz ręką kołem - bez problemu idzie wyczuć, że jedno koło mocniej łapie a drugie słabiej. Jest to dobry sposób na szybko bo nie trzeba za każdym razem, przy próbie naprawy jechać na diagnostykę, co jest dość upierdliwe.
tak jak mówi mały tarcze trzeba zmywać, nie zdarzyło mi sie cos takiego jak nie scieranie tarczy. sprawdz prowadnice. róznice sily hamowania można sprawdzic w tescie drogowym tzw puszczasz kierownice i hamujesz jak sciaga to cos nie tak :P
Wymieniałem dużo tarcz i klocków i głównie z przeczyszczeniem benzynką ekstrakcyjna chodzi, żeby odtłuścić tarczę i żeby klocek się nie ślizgał. Tarcza i klocki są tak zrobione, że nawet zatłuszczony klocek mimo, że nie będzie dobrze hamował to i tak zetrze nalot z tarczy. Samochód stoi rok, ma na tarczy kilo rdzy, po przejechaniu kilkuset metrow wszystko się ładnie dociera. Ja bym się skupił na albo zapowietrzonym zacisku z tamtej strony/niechodzącym tłoczku, albo serio jakaś wada tarczy. Ale tłoczek zazwyczaj zacina się w pozycji wysuniętej..
Może być zacięty na prowadnicach czy i ta tarcza hamuje ale tylko od strony wewnętrznej.
Kolega pisał, że ta tarcza jest gorącą więc pewnie klocek hamuje ale ten którego nie widzimy.
Tego zacisku mechanik nie regenerował.
Cyknij fotkę tarczy od drugiej strony.
Ale tłoczek zazwyczaj zacina się w pozycji wysuniętej..
Jeżeli są nowe klocki to mechanik musiał go wcisnąć do końca aby weszły nowe grube tarcze i klocki. I wtedy jest możliwość zablokować tłoczek w pozycji wsuniętej - syf rdza itd.
Może być zacięty na prowadnicach czy i ta tarcza hamuje ale tylko od strony wewnętrznej.
Kolega pisał, że ta tarcza jest gorącą więc pewnie klocek hamuje ale ten którego nie widzimy.
Tego zacisku mechanik nie regenerował.
Cyknij fotkę tarczy od drugiej strony.
o to mi chodziło zawsze sciera sie bardziej klocek od strony tłoczka ale to wprawa 1-2mm ale czasami jest ze jeden jest nowy drugiego niema :) ja bym zacza od prowadnic.
Może też być zaolejony/zatłuszczony klocek. Wygląda normalnie, zaciska się na tarczy ale zwyczajnie nie robi.
Wtedy nawet kilka podejść z dobrym "brake cleaner'em" może nie wiele wskórać i trzeba wymienić klocki...
Byłem na stacji sprawdzić co pokaże test na rolkach - nie znam się na tym ale dla lewej strony była wartość 2,1 a dla prawej 1,8. Dla porównania - tył lewa 2,1 prawa 2,2. Gość stwierdził że odchylenia są w normie. Dziwił go tylko ten jakby nalot na tarczy.
sa w normie ale przy granicy także sciagac go będzie
Strony Poprzednia 1 … 345 346 347 348 349 … 436 Następna
Zaloguj się lub zarejestruj by napisać odpowiedź
FORUM.SUPERMOTO.PL » Ogólne » OFF TOP, Wymiana zdań i inne takie dyskusje.
Wygenerowano w 0.082 sekund, wykonano 50 zapytań