5,191

Odp: OFF TOP, Wymiana zdań i inne takie dyskusje.

Prędzej klocki mogły się zatłuścić od niewyczyszczonej tarczy i nie hamują jak powinny.

5,192 Ostatnio edytowany przez bielu000 (2016-03-25 12:59:35)

Odp: OFF TOP, Wymiana zdań i inne takie dyskusje.

Każda opcja wchodzi w grę, jednakże nie wydaje mi się, żeby to był zapowietrzony układ, zostało tam już chyba wymienione wszystko, płyn świeży, układ był odpowietrzany. Bardziej mnie zastanawia to co mally napisał - bo fakt tarcze były leżakowane i szczerze mówiąc nie były przyrdzewiałe, co prawda mogły być dobrze przechowywane no ale... Zaraz machnę fotkę jednej i drugiej to sobie porównacie.

Lewa
http://i.imgur.com/IpKSio9.jpg

Prawa
http://i.imgur.com/RTSOuHf.jpg

Na prawej jak widzicie jest jakieś cholerstwo, które nie chce się w ogóle zetrzeć.

Husqvarna TE/SM 610i.e

5,193

Odp: OFF TOP, Wymiana zdań i inne takie dyskusje.

też obstawiam zacisk
tarcza musi się ścierać co byś z nią nie robił, czy leżakowała czy.  Nie zahartowała się przecież do twardości większej od klocka.
prawa tarcza wygląda tak jakby w ogóle po nie klocki nie chodziły - często tak wyglądają po dłuższym postoju.
jedź na stację diagnostyczną jak Ci radzi Spidi i sprawdź na rolkach.

Jeszcze jest jeden test.
Rozpędź auto gdzieś na prostej gładkiej drodze. Puść kierownicę i zobacz czy nie będzie Cię znosić na prawo jak zaczniesz hamować.

Husaberg FE 450 E / SM
KTM 380 SMR SOLD
DR-Z400SM   3x3 , FCR39MX , JD , MRD/SSW , MAGURA/BREMBO4P/BRAKING320MM, IMS 2.6  SOLD

5,194

Odp: OFF TOP, Wymiana zdań i inne takie dyskusje.

mallly200sx napisał/a:

np. tarcze są zabezpieczone specjalną chemią, żeby nie rdzewiały jak leżą. Jeżeli nie zmyłeś tej chemii przed montażem, to można popsuć tarcze...

pokrywane są farbą ale ona schodzi przy pierwszym hamowaniu
nie słyszałem aby ktoś "smarował" tarcze
te ze zdjęcia jednak widać nie miały takiej farby

Husaberg FE 450 E / SM
KTM 380 SMR SOLD
DR-Z400SM   3x3 , FCR39MX , JD , MRD/SSW , MAGURA/BREMBO4P/BRAKING320MM, IMS 2.6  SOLD

5,195 Ostatnio edytowany przez mallly200sx (2016-03-25 14:00:58)

Odp: OFF TOP, Wymiana zdań i inne takie dyskusje.

hacker33 napisał/a:
mallly200sx napisał/a:

np. tarcze są zabezpieczone specjalną chemią, żeby nie rdzewiały jak leżą. Jeżeli nie zmyłeś tej chemii przed montażem, to można popsuć tarcze...


pokrywane są farbą ale ona schodzi przy pierwszym hamowaniu
nie słyszałem aby ktoś "smarował" tarcze
te ze zdjęcia jednak widać nie miały takiej farby

Ze strony ATE

W przypadku niepowlekanych tarcz hamulcowych
przy pomocy odpowiedniego
środka czyszczącego całkowicie
usunąć zabezpieczenie antykorozyjne.

I tych zwykłych tarcz jest pewnie 90%

Tarcz powlekanych się nie czyści. Te na zdjęciu są zwykłe.

Pozdrawiam,
Piotrek

5,196

Odp: OFF TOP, Wymiana zdań i inne takie dyskusje.

bielu000 potraktuj je benzyna ekstrakcyjna albo kup odpowiedni środek.

Pozdrawiam,
Piotrek

5,197

Odp: OFF TOP, Wymiana zdań i inne takie dyskusje.

Równomierne hamowanie można sprawdzić bez stacji. Podnosisz przód na dwóch lewarkach ktoś naciska lekko hamulec hamulec a ty ruszasz ręką kołem - bez problemu idzie wyczuć, że jedno koło mocniej łapie a drugie słabiej. Jest to dobry sposób na szybko bo nie trzeba za każdym razem, przy próbie naprawy jechać na diagnostykę, co jest dość upierdliwe.

5,198

Odp: OFF TOP, Wymiana zdań i inne takie dyskusje.

tak  jak mówi mały tarcze trzeba zmywać,  nie zdarzyło mi sie cos takiego jak nie scieranie tarczy. sprawdz prowadnice.  róznice sily hamowania można sprawdzic w tescie drogowym tzw puszczasz kierownice i hamujesz jak sciaga to cos nie tak :P

ktm 640 06r

kiedys exc 2x525  2x450 lc4 640 xt600

5,199

Odp: OFF TOP, Wymiana zdań i inne takie dyskusje.

Wymieniałem dużo tarcz i klocków i głównie z przeczyszczeniem benzynką ekstrakcyjna chodzi, żeby odtłuścić tarczę i żeby klocek się nie ślizgał. Tarcza i klocki są tak zrobione, że nawet zatłuszczony klocek mimo, że nie będzie dobrze hamował to i tak zetrze nalot z tarczy. Samochód stoi rok, ma na tarczy kilo rdzy, po przejechaniu kilkuset metrow wszystko się ładnie dociera.  Ja bym się skupił na albo zapowietrzonym zacisku z tamtej strony/niechodzącym tłoczku, albo serio jakaś wada tarczy. Ale tłoczek zazwyczaj zacina się w pozycji wysuniętej..

Yamaha DT125X
KTM EXC 525

5,200

Odp: OFF TOP, Wymiana zdań i inne takie dyskusje.

Może być zacięty na prowadnicach czy i ta tarcza hamuje ale tylko od strony wewnętrznej.
Kolega pisał, że ta tarcza jest gorącą więc pewnie klocek hamuje ale ten którego nie widzimy.
Tego zacisku mechanik nie regenerował.
Cyknij fotkę tarczy od drugiej strony.

Husaberg FE 450 E / SM
KTM 380 SMR SOLD
DR-Z400SM   3x3 , FCR39MX , JD , MRD/SSW , MAGURA/BREMBO4P/BRAKING320MM, IMS 2.6  SOLD

5,201

Odp: OFF TOP, Wymiana zdań i inne takie dyskusje.

LukAs_WPR napisał/a:

Ale tłoczek zazwyczaj zacina się w pozycji wysuniętej..

Jeżeli są nowe klocki to mechanik musiał go wcisnąć do końca aby weszły nowe grube tarcze i klocki. I wtedy jest możliwość zablokować tłoczek w pozycji wsuniętej - syf rdza itd.

Husaberg FE 450 E / SM
KTM 380 SMR SOLD
DR-Z400SM   3x3 , FCR39MX , JD , MRD/SSW , MAGURA/BREMBO4P/BRAKING320MM, IMS 2.6  SOLD

5,202

Odp: OFF TOP, Wymiana zdań i inne takie dyskusje.

hacker33 napisał/a:

Może być zacięty na prowadnicach czy i ta tarcza hamuje ale tylko od strony wewnętrznej.
Kolega pisał, że ta tarcza jest gorącą więc pewnie klocek hamuje ale ten którego nie widzimy.
Tego zacisku mechanik nie regenerował.
Cyknij fotkę tarczy od drugiej strony.

o to mi chodziło  zawsze sciera sie bardziej klocek od strony tłoczka ale to wprawa 1-2mm ale czasami jest ze jeden jest nowy drugiego niema :)   ja bym zacza od prowadnic.

ktm 640 06r

kiedys exc 2x525  2x450 lc4 640 xt600

5,203

Odp: OFF TOP, Wymiana zdań i inne takie dyskusje.

Może też być zaolejony/zatłuszczony klocek. Wygląda normalnie, zaciska się na tarczy ale zwyczajnie nie robi.
Wtedy nawet kilka podejść z dobrym "brake cleaner'em" może nie wiele wskórać i trzeba wymienić klocki...

SPIDI

Subiektywnie o motoryzacji z charakterem
Facebook.com/SpidiFreestyle

5,204

Odp: OFF TOP, Wymiana zdań i inne takie dyskusje.

Byłem na stacji sprawdzić co pokaże test na rolkach -  nie znam się na tym ale dla lewej strony była wartość 2,1 a dla prawej 1,8. Dla porównania - tył lewa 2,1 prawa 2,2. Gość stwierdził że odchylenia są w normie. Dziwił go tylko ten jakby nalot na tarczy.

Husqvarna TE/SM 610i.e

5,205

Odp: OFF TOP, Wymiana zdań i inne takie dyskusje.

sa w normie ale przy granicy także sciagac go będzie

ktm 640 06r

kiedys exc 2x525  2x450 lc4 640 xt600