16

Odp: TYPOWE pytanie,co kupic?

Moi drodzy wr 426 ma tytanowe zawory.
Byłem posiadaczem takiego motocykla i uważam, iż jest "do jazdy".
Co do opinii o skrzyni biegów to uszkodzenia w znamienitej większości wynikają z niestosownej zmiany   biegów.

17

Odp: TYPOWE pytanie,co kupic?

Jaka to jest niestosowna?

KTM 450EXC-R, SV 1000S, Gas Gas 280txt

18

Odp: TYPOWE pytanie,co kupic?

niestosowna to: bez sprzęgła i bez odpuszczenia gazu.

PS. w ten sposób najczęściej pęka koło 3-ego biegu (z reguły uszkadza się też środkowy wodzik (C)), bądź wyoblają się kły dla 5-tego biegu. (zrobiłem kilka takich wr 400 i 426 koszt jednego, oryginalnego trybu to około 250 zł).

19

Odp: TYPOWE pytanie,co kupic?

janocha napisał/a:

... ja zastanawiam sie nad ktm 450 albo 530 lylko nadal niewiem ktory lepszy...

Na drogę chyba lepszy większy silnik , bierz  ktm 530 exc-r.  Zrobiłem ponad 60h na 530 i tylko mogę chwalić ten model.
Żadnych problemów, proste serwisowanie, model 2009 nie miał już problemu z transferem oleju, Super moc , ciągnął ostro na każdym biegu i lekki , zwinny ... chyba już żałuje ze sprzedałem  :rolleyes:

_____________________________________________________________
https://www.youtube.com/user/motodrb/videos
http://adventuresklep.pl
https://www.instagram.com/supermotodrb/

20

Odp: TYPOWE pytanie,co kupic?

To beda raczej krotkie odcinki,i 450 byloby optymalne.kumpel mial huske te 610 stary model,duzo mocy ,moment jak v8 ale brak jebniecia jakie maja nowe 450.to nie bylo to.widziales jakie tloki maja japonskie 450,ktm 530 tek ma taki bo jeszcze nigdy nie grzebalem w ktm.huska miala jak w junaku ,i to moze przezto.wytrzymalosc moze 50000 tys.km ale 0 osiagow.w crosowych 450 pisza 40 godzin i wymiana  ,koszty ale jaka frajda,do tego akropovicz i szyby pekaja.czekam na opinie.

21

Odp: TYPOWE pytanie,co kupic?

moto napisał/a:
janocha napisał/a:

... ja zastanawiam sie nad ktm 450 albo 530 lylko nadal niewiem ktory lepszy...

Na drogę chyba lepszy większy silnik , bierz  ktm 530 exc-r.  Zrobiłem ponad 60h na 530 i tylko mogę chwalić ten model.
Żadnych problemów, proste serwisowanie, model 2009 nie miał już problemu z transferem oleju, Super moc , ciągnął ostro na każdym biegu i lekki , zwinny ... chyba już żałuje ze sprzedałem  :rolleyes:

Widzialem na paru forach opinie ludzi, ktorym w 530 wybuchaly silniki po 100km. Nie chce siac herezji czy cos w tym stylu. Poprostu mowie co przeczytalem. Moze to byly pierwsze egzemblaze ?

[IMG]http://img845.imageshack.us/img845/9062/katradom2.jpg[/IMG]

22

Odp: TYPOWE pytanie,co kupic?

Wiesz, weź poprawkę na opinie internetowe, jakbyś miał się w pełni na nich opierać to byś nic nie kupił.
Byłem bodajże w zeszłym roku, czy dwa lata temu na ME w MX Quadów, i w jednym z nicj wybuchł silnik na moich oczach, w drugim poza moimi oczami.
I wcale przez to nie uważam że KTM ma jakieś specjalnie wybuchające silniki. Takie rzeczy po prostu się zdarzają od czasu do czasu, sę dobrze medialne i spektakularne, przez przechodzą czasem do miejskich legend,przerysowanych i przesadzonych.
Pzdr.

Husqa SM 450 R 08`, Husqa CR 250 82`,  Beta Zero 125 91`

23 Ostatnio edytowany przez cross (2010-09-12 17:40:51)

Odp: TYPOWE pytanie,co kupic?

moto napisał/a:
janocha napisał/a:

... ja zastanawiam sie nad ktm 450 albo 530 lylko nadal niewiem ktory lepszy...

Na drogę chyba lepszy większy silnik , bierz  ktm 530 exc-r.  Zrobiłem ponad 60h na 530 i tylko mogę chwalić ten model.
Żadnych problemów, proste serwisowanie, model 2009 nie miał już problemu z transferem oleju, Super moc , ciągnął ostro na każdym biegu i lekki , zwinny ... chyba już żałuje ze sprzedałem  :rolleyes:

podpisuje sie obiema "rencami"

mój do tego wieksza częśc przebiegu zrobił na torach  cwiczac i sie scigając ;)

suzuki ts50-->yamaha xt125x-->ktm lc4 SM HF-->ktm exc530sm-->ktm 450 smr :D

KTM the best fuck the rest

24

Odp: TYPOWE pytanie,co kupic?

Warto też zwrócić uwage na to czy wymieniany był napinacz łańc rozrządu. Jeśli ktoś wymienił na ten działający to sprzęt można uważać za dobrze serwisowany

SMR 505

25

Odp: TYPOWE pytanie,co kupic?

Ja założyłem ten od Bromptona;  Ktm Dirt Tricks Cam Chain Tensioners EXC-R.

[url]http://www.ktmforum.co.uk/specials/26522-ktm-exc-r-upgraded-cam-chain-tensioners.html[/url]

Opinie takie ze ktoś zarżnął sprzęt w 100 mil pewnie są prawda, spotkałem juz kilka osób które nie wiedziały jak sprawdzić lub wymienić olej, ze filtr powietrza trzeba czyścic i oliwić .... tacy ludzie pewnie potrafią najlepszy motor zajechać.
KTM EXC to wyczynowy silnik ale jeśli sie o niego dba to będzie długo jezdzil  :)
Te nowsze w książce podają odświeżyć gore co 100 godzin a w servisie mówią ze co 200 wystarczy a starsze rfs silniki to jak ktoś dba to i 500 godzin pojeździ bez remontu.

_____________________________________________________________
https://www.youtube.com/user/motodrb/videos
http://adventuresklep.pl
https://www.instagram.com/supermotodrb/

26

Odp: TYPOWE pytanie,co kupic?

moto napisał/a:

Ja założyłem ten od Bromptona;  Ktm Dirt Tricks Cam Chain Tensioners EXC-R.

[url]http://www.ktmforum.co.uk/specials/26522-ktm-exc-r-upgraded-cam-chain-tensioners.html[/url]

Opinie takie ze ktoś zarżnął sprzęt w 100 mil pewnie są prawda, spotkałem juz kilka osób które nie wiedziały jak sprawdzić lub wymienić olej, ze filtr powietrza trzeba czyścic i oliwić .... tacy ludzie pewnie potrafią najlepszy motor zajechać.
KTM EXC to wyczynowy silnik ale jeśli sie o niego dba to będzie długo jezdzil  :)
Te nowsze w książce podają odświeżyć gore co 100 godzin a w servisie mówią ze co 200 wystarczy a starsze rfs silniki to jak ktoś dba to i 500 godzin pojeździ bez remontu.

Ładnie to tak podawać tajne informacje :D ?

"Najbardziej mnie teraz wkurwia u młodzieży to że już więcej do niej nie należę" Kazik Staszewski"

27

Odp: TYPOWE pytanie,co kupic?

wymienilem ostatnio tłok tak proforma...270mth na oryginalnym przejeździł Elko, nicasyl zero zużycia, tłok lekkie ryski niewyczuwalne palcem. Spokojnie kilkadziesiąt godzin by jeszcze zrobił, a moto lekko nie miało.

SMR 505

28

Odp: TYPOWE pytanie,co kupic?

Nie myslalem ze takie wielkie przebiegi robicie na tlokah.w ktm jaki wysoki jest tlok?na majorce wymieniaja co 40-60 godzin,w crosach 4t .muwia ze jesli nie odpala  latwo to tlok do wymiany.z tym tylko ze prawie wszyscy lataja hondami,w katach moze jast inaczej.w crf250 tlok jest 2cm wysoki,nierozumiem w ogule jak to moze dzialac.jesli miales tlok lekko poprzycierany to jest juz za puzno moim zdaniem.ja tylko wiem ze moim yz125-tlok nowy to zero dolu,wscieklizna a po 10 godzinach zaczyna slabnac,po 20 h max juz mnie to wkurw.wyrzucam wiec tlok na ktorym nawet jeszcze sie niestarl grafit ze scianek ,zakladam nowy nieruzniacy sie prawie od starego i od nowa ogien,.nie rozumiem tego.w wyczynowych 4t mysle ze jest tak samo tynbardziej ze tloki sa niemozliwie niskie.czy ktos umie to wytlumaczyc?

29

Odp: TYPOWE pytanie,co kupic?

2t to norma że często się zmienia, w 4t 250 także, uwierz że tez się zdziwiłem widząc tłok ELKO...sprzedający oczywiście informował o tym że zmieniał tłok przy ok 100mth...może zmienił na oryginalny w co jestem w stanie uwierzyć widząc jego kolekcję motocykli:) A moto na starym tłoku odpalało czy to z guziczka czy  z kopki od dotknięcia.

Im krótszy tłok tym dłuższy korbowód a dłuższy korbowód to mniejszy kąt między korbowodem a osią cylindra a to się przyczynia do zmniejszenia sił działających na cylinder tak przynajmniej w silnikach samochodowych więc w moto też

SMR 505

30

Odp: TYPOWE pytanie,co kupic?

Masakra z tymi motogodzinami, ja w dalszym ciągu nie mogę się w tym połapać bo każdy mówi inaczej. Ja posiadam KTMa 525 i mam na liczniku 7 tys.km, a 274 mth wg licznika. :P Czyli, że niby remont wg licznika, a moto śmiga jak szalone. Olej zmieniam co 1tys. km bo nie wiem jak liczyć te mth, jak przełożyć km na --->mth?? Ile km można zrobić takim 525 bez remontu, oczywiście dbając o podstawowe czynności serwisowe?
Przepraszam, że zaśmiecam wątek ale jestem w tym zielony :P, ale w sumie to jakaś pomoc w wyborze moto np. KTM 525! POLECAM!