1

Temat: płyny i oleje KTM

Wczoraj zauważylem braki płynu hamulcowego i oleju silnikowego w swoim kacie. Jakich producentow polecacie, wiem ze hamulcowy ma byc DOT 5.1  a silnikowy 10W50 ale na jakosci producentow sie nie znam.

2

Odp: płyny i oleje KTM

Jeśli nei wiesz to wejdź na przykład na stronę Castrola (polską) i masz tam okienko "dobierz olej do swojego samochodu", kliknij. Zobaczysz okienko, do wybory auta, motocykle i cięzarówki. I dalej idziesz zgodnie z untuicją. Nie musisz od razu brać Castrola, możesz kliknąc i sprawdzić co zalecają, spisać w jakich normach są to produkty i według tych norm szukać u innych producentów.

Husqa SM 450 R 08`, Husqa CR 250 82`,  Beta Zero 125 91`

3 Ostatnio edytowany przez Krzemien (2010-08-07 09:31:46)

Odp: płyny i oleje KTM

ja wiem, chodzi  mi o opinie uzytkownikow a nie producenta - bo to ze ja dobiore olej i plyn zgodny ze spacyfikacja to jedno a jak on sie bedzie mial w stosunku do konkurencyjnych to drugie.

4 Ostatnio edytowany przez gierwi (2010-08-07 13:04:10)

Odp: płyny i oleje KTM

KTM poleca płyny MOTOREX, ale nie wiem czy są dostępne u nas. Ja stosuję Castrola 10W50 od początku (tj. od przeglądu na 1000 km) i jest OK. Płyn hamulcowy kupiłem ostatnio w Larssonie i był to Motul DOT 5.1. Moto hamuje jak hamowało, czyli mega zajebiście.
A jak zauważyłeś brak płynu, to może sprawdź klocki hamulcowe, bo to jest najczęstsza przyczyna spadku poziomu (jeśli nie ma wycieku). Jeśli idzie o klocki to zastosowałem ostatnio EBC HH (sintermetal) i są git.

"Najbardziej mnie teraz wkurwia u młodzieży to że już więcej do niej nie należę" Kazik Staszewski"

5

Odp: płyny i oleje KTM

dzieki za info. Wlasnie to samo mi do glowy przyszlo ze klocki juz sie koncza i tak wlasnie sie dzieje - z tylu nic juz prawie nie zostalo. Dziwny jest fakt ze wlasnie go odebralem z ogolnego przegladu od Sancheza - zawsze tak robie jak kupuje moto. Ja akurat nie zwrocilem uwagi na klocki i nie wyszczegolnilem zmiany ale wydawaloby sie ze jak robisz ogolny przeglad/zmiane oleju, regulacje zaworow itp to mozna zasugerowac zmiane klockow.
Dzis mnie zaskoczylo jeszcze jedno - podczas krotkiej przejazdzki odpadla m wajcha od zmiany biegów. Wracalem na trojce bez mozliwosci zmany biegow.  Oj cos czuje ze podlubac trzeba bedzie przy nim jeszcze troche.

6 Ostatnio edytowany przez gierwi (2010-08-07 15:09:59)

Odp: płyny i oleje KTM

No to przerzuć posta do dyskusji o serwisach  :( .
Moim zdaniem to jest kompletna padaka - oddajesz moto na przegląd, płacisz a efekt taki jakbyś nie robił nic  :( .  Piszesz że nie wyszczególnłeś klocków, ale właśnie po to oddajesz moto do "fachowca" żeby on to wszystko wiedział! Nie szanują nas mechanicy! Postaraj się jak najwięcej prostych czynności robić samemu, satysfakcja jest duża i wkładasz w to trochę serca.
Jeśli chodzi o śrubki to kup sobie LOCTITE 243:
[url]http://www.smaruj.pl/p/pl/720/loctite+243+sredniowytrzymale+zabezpieczenie+gwintow+5ml.html[/url]
W połączeniu z kluczem dynamometrycznym efekt jest zapewniony.

"Najbardziej mnie teraz wkurwia u młodzieży to że już więcej do niej nie należę" Kazik Staszewski"

7

Odp: płyny i oleje KTM

Co do silnikowych nie zauważam jakiś róznic.
Jedne co wiem-podpada mi olej Castrola do zawiasu. Tak jakby nie był stabilny gęstostąścia, na dnie butelki widać galaretowate osady. W innych olejach (Agip, Motul) nie zauwazyłem takiego czegoś.
W ukł. hamulcowych stosuję zwykły DOT4, jest mniej higroskopijny niż DOT 5.1, bardziej stabilny w dłuższym czasie.

Husqa SM 450 R 08`, Husqa CR 250 82`,  Beta Zero 125 91`

8 Ostatnio edytowany przez Krzemien (2010-08-07 17:50:12)

Odp: płyny i oleje KTM

ja chyba zostane przy dot 5.1

- tak troche OT ale akurat a gorąco nowe pytanie

http://dl.dropbox.com/u/1973447/biegi.jpg

jak wczesniej wspominalem dzisiaj na ulicy odpadla mi dzwignia zmiany biegow. Niestety znalazlem sama dzwignie, bez tej centralnej sruby ( numer 1 ). gdzie cos takiego mozna dostac - nawet cala dzwignie z centrala sruba i guma czy jakos tak.

9

Odp: płyny i oleje KTM

Warsztat to przeglądał/dokręcał? Jeśli tak to jedź z powrotem do profesjonalisty i jebnij go tą wajchą w łeb. Może dobierze Tobie jakąś śrubkę.

"Najbardziej mnie teraz wkurwia u młodzieży to że już więcej do niej nie należę" Kazik Staszewski"

10

Odp: płyny i oleje KTM

Moze zadam glupie i trywialne dla wielu ludzi pytanie ale troche sie zakrecilem. Rozumiem ze w LC4 skrzynia biegow uzywa tego samego oleju co silnik ? Czy to sa 2 odrebne obwody ? W manualu znalazlem info ze nalezy dolewac olej przez otwor w głowce ramy. Znowu na necie sa rozne wersje - ze nalezy lac i do glowki ramy i przez ten otwor przy silniku, potem trzeba odpalic moto - nie zakrecajac glowki ramy zeby sie odpowietrzyla. Inni znowu mowia ze tylko przez otwor przy silniku.

Jak to jest - nie chce grzebiac spierdzielic sobie moto.

http://dl.dropbox.com/u/1973447/ktm_oil.jpg

11

Odp: płyny i oleje KTM

Generalnie jest tak, zmieniajac olej, czyli wlewajac go od nowa zalewamy go w dwoch cyklach. Czesc wlewamy do silnika, czesc do ramy. Nastepnie odpalamy moto i w momecie gdy zaczyna nam zygaz z ramy gasimy i zakrecamy  srube. Uklad jest juz odpowietrzony:) co do proporcji to nie pamietam ale jest w manualu. Dolewki raczej robi sie do silnika...przynajmniej ja tak robie:)