Temat: płyny i oleje KTM
Wczoraj zauważylem braki płynu hamulcowego i oleju silnikowego w swoim kacie. Jakich producentow polecacie, wiem ze hamulcowy ma byc DOT 5.1 a silnikowy 10W50 ale na jakosci producentow sie nie znam.
Nie jesteś zalogowany. Proszę się zalogować lub zarejestrować.
FORUM.SUPERMOTO.PL » Garaż » KTM » płyny i oleje KTM
Strony 1
Zaloguj się lub zarejestruj by napisać odpowiedź
Wczoraj zauważylem braki płynu hamulcowego i oleju silnikowego w swoim kacie. Jakich producentow polecacie, wiem ze hamulcowy ma byc DOT 5.1 a silnikowy 10W50 ale na jakosci producentow sie nie znam.
Jeśli nei wiesz to wejdź na przykład na stronę Castrola (polską) i masz tam okienko "dobierz olej do swojego samochodu", kliknij. Zobaczysz okienko, do wybory auta, motocykle i cięzarówki. I dalej idziesz zgodnie z untuicją. Nie musisz od razu brać Castrola, możesz kliknąc i sprawdzić co zalecają, spisać w jakich normach są to produkty i według tych norm szukać u innych producentów.
ja wiem, chodzi mi o opinie uzytkownikow a nie producenta - bo to ze ja dobiore olej i plyn zgodny ze spacyfikacja to jedno a jak on sie bedzie mial w stosunku do konkurencyjnych to drugie.
KTM poleca płyny MOTOREX, ale nie wiem czy są dostępne u nas. Ja stosuję Castrola 10W50 od początku (tj. od przeglądu na 1000 km) i jest OK. Płyn hamulcowy kupiłem ostatnio w Larssonie i był to Motul DOT 5.1. Moto hamuje jak hamowało, czyli mega zajebiście.
A jak zauważyłeś brak płynu, to może sprawdź klocki hamulcowe, bo to jest najczęstsza przyczyna spadku poziomu (jeśli nie ma wycieku). Jeśli idzie o klocki to zastosowałem ostatnio EBC HH (sintermetal) i są git.
dzieki za info. Wlasnie to samo mi do glowy przyszlo ze klocki juz sie koncza i tak wlasnie sie dzieje - z tylu nic juz prawie nie zostalo. Dziwny jest fakt ze wlasnie go odebralem z ogolnego przegladu od Sancheza - zawsze tak robie jak kupuje moto. Ja akurat nie zwrocilem uwagi na klocki i nie wyszczegolnilem zmiany ale wydawaloby sie ze jak robisz ogolny przeglad/zmiane oleju, regulacje zaworow itp to mozna zasugerowac zmiane klockow.
Dzis mnie zaskoczylo jeszcze jedno - podczas krotkiej przejazdzki odpadla m wajcha od zmiany biegów. Wracalem na trojce bez mozliwosci zmany biegow. Oj cos czuje ze podlubac trzeba bedzie przy nim jeszcze troche.
No to przerzuć posta do dyskusji o serwisach :( .
Moim zdaniem to jest kompletna padaka - oddajesz moto na przegląd, płacisz a efekt taki jakbyś nie robił nic :( . Piszesz że nie wyszczególnłeś klocków, ale właśnie po to oddajesz moto do "fachowca" żeby on to wszystko wiedział! Nie szanują nas mechanicy! Postaraj się jak najwięcej prostych czynności robić samemu, satysfakcja jest duża i wkładasz w to trochę serca.
Jeśli chodzi o śrubki to kup sobie LOCTITE 243:
[url]http://www.smaruj.pl/p/pl/720/loctite+243+sredniowytrzymale+zabezpieczenie+gwintow+5ml.html[/url]
W połączeniu z kluczem dynamometrycznym efekt jest zapewniony.
Co do silnikowych nie zauważam jakiś róznic.
Jedne co wiem-podpada mi olej Castrola do zawiasu. Tak jakby nie był stabilny gęstostąścia, na dnie butelki widać galaretowate osady. W innych olejach (Agip, Motul) nie zauwazyłem takiego czegoś.
W ukł. hamulcowych stosuję zwykły DOT4, jest mniej higroskopijny niż DOT 5.1, bardziej stabilny w dłuższym czasie.
ja chyba zostane przy dot 5.1
- tak troche OT ale akurat a gorąco nowe pytanie
jak wczesniej wspominalem dzisiaj na ulicy odpadla mi dzwignia zmiany biegow. Niestety znalazlem sama dzwignie, bez tej centralnej sruby ( numer 1 ). gdzie cos takiego mozna dostac - nawet cala dzwignie z centrala sruba i guma czy jakos tak.
Warsztat to przeglądał/dokręcał? Jeśli tak to jedź z powrotem do profesjonalisty i jebnij go tą wajchą w łeb. Może dobierze Tobie jakąś śrubkę.
Moze zadam glupie i trywialne dla wielu ludzi pytanie ale troche sie zakrecilem. Rozumiem ze w LC4 skrzynia biegow uzywa tego samego oleju co silnik ? Czy to sa 2 odrebne obwody ? W manualu znalazlem info ze nalezy dolewac olej przez otwor w głowce ramy. Znowu na necie sa rozne wersje - ze nalezy lac i do glowki ramy i przez ten otwor przy silniku, potem trzeba odpalic moto - nie zakrecajac glowki ramy zeby sie odpowietrzyla. Inni znowu mowia ze tylko przez otwor przy silniku.
Jak to jest - nie chce grzebiac spierdzielic sobie moto.
Generalnie jest tak, zmieniajac olej, czyli wlewajac go od nowa zalewamy go w dwoch cyklach. Czesc wlewamy do silnika, czesc do ramy. Nastepnie odpalamy moto i w momecie gdy zaczyna nam zygaz z ramy gasimy i zakrecamy srube. Uklad jest juz odpowietrzony:) co do proporcji to nie pamietam ale jest w manualu. Dolewki raczej robi sie do silnika...przynajmniej ja tak robie:)
Strony 1
Zaloguj się lub zarejestruj by napisać odpowiedź
FORUM.SUPERMOTO.PL » Garaż » KTM » płyny i oleje KTM
Wygenerowano w 0.047 sekund, wykonano 77 zapytań