Odp: Pokaż swój pojazd
widze na zime wszyscy w crosiwa lecą :P ja tam zamykam maszyny i czekam na wiosnę
Prelude fajny dzik i pewnie supermociak będzie zajebisty jak wszystkie poprzednie
Can-Am Renegade 1000
Honda Crf 250
Nie jesteś zalogowany. Proszę się zalogować lub zarejestrować.
FORUM.SUPERMOTO.PL » Ogólne » Pokaż swój pojazd
Strony Poprzednia 1 … 227 228 229 230 231 … 332 Następna
Zaloguj się lub zarejestruj by napisać odpowiedź
widze na zime wszyscy w crosiwa lecą :P ja tam zamykam maszyny i czekam na wiosnę
Prelude fajny dzik i pewnie supermociak będzie zajebisty jak wszystkie poprzednie
Większość zawodowców wybiera 2t bo takie sprzęty są o wiele łatwiejsze w obsłudze dla mechaników, koszt serwisowania wyczynowca też jest mniejszy w przypadku 2t.
Gratulacje dla nowych właścicieli :) Mam nadzieję że niedługo też tutaj cos pokażę :)
koso... pochwal się lepiej can-am' em, bo ciekaw jestem :)
No z tymi mniejszymi kosztami serwisu 2T to się nie zgodzę, jak wszystko policzysz dokładnie to wychodzi to samo co 4T. W 2T wymiany są częstsze a swoje lubi wypić, czasem 1-2 godzinny trening to koszt 10 L wachy, zależy jak kto kręci.
No z tymi mniejszymi kosztami serwisu 2T to się nie zgodzę, jak wszystko policzysz dokładnie to wychodzi to samo co 4T. W 2T wymiany są częstsze a swoje lubi wypić, czasem 1-2 godzinny trening to koszt 10 L wachy, zależy jak kto kręci.
[url]http://www.scigacz.pl/KTM,EXC,250,vs,EXC,450,wybor,jest,tylko,jeden,12627.html[/url]
EXC 250 przez 100 mh:
10x zwykły serwis, 100 zł,
1x poważny serwis, 400-700 zł,
2x tłok, 400 zł
1x korbowód, 1037 zł
suma: ok. 3537 zł
EXC 450 przez 100 mh:
6x zwykły serwis, 350 zł
1x duży serwis, 800 - 1500 zł
1x wymiana zaworów i sprężynek, 713 zł
1x wymiana tłoka, 660 zł
1x łańcuszek rozrządu, 211 zł
1x korbowód, 1118 zł
suma: ok. 6302 zł
Oczywiście, są to ceny tylko i wyłącznie orientacyjne. Zakładamy, że kupujemy nowy motocykl i serwisujemy go wedle wskazań producenta w oficjalnym serwisie KTM na oryginalnych podzespołach. Ceny te są płynne - wydatków może być więcej, może być i mniej. Różnica jednak, zawsze będzie taka sama. Argumenty, że dwusuw jest bardziej paliwożerny, znikają w momencie, kiedy popatrzymy na apetyt 4T na napędy i opony. W skali rocznej różnice te się zerują.
Rachunek jest prosty, po sezonie użytkowania, przy powyższych założeniach, w przypadku zakupu EXC 250 w kieszeni zostaje 7265 zł. Mało? To fakt, który przeważa szalę zwycięstwa. Dwusuw jest lepszym pomysłem na zakup.
Za pomoc i konsultacje merytoryczne dziękujemy KTM Wojciechowicz.
2 suw nadrobi spalaniem ten hajs :P
Ale na korzyść 2t przemawia jeszcze prostota konstrukcji, bo to jednak w sporcie tez jest ważne.
To porównanie jest z dupy
tu masz coś bardziej życiowego
''Przebiegi jakie robi np exc 525 to wg informacji z amerykańskich forów (ale także i na Polskich potwierdzaja niektórzy ) to nawet 500-600 mth czyli mniej więcej 15-20 tyś km.
Takie przeciąganie zniekształca jednak kształt cylindra i w przypadku ostrej jazdy grozi awarią korby.
Realne w miarę bezpieczne przebiegi między remontami w exc 525 to mniej więcej do 300mth czyli około 10 tyś km.
Wtedy czeka nas tłok, korba, łożyska, łańcuszek, co najmniej ssące zawory i sprężyny.
Koszt po 10 tyś km.
tłok 600, korba 550, wbicie korby 150, łożyska wału i uszczelnienia 400zl łańcuszek 120 zawory ssące ze sprężynami 400, założenie zapięcie zaworów z planowaniem głowicy i uszczelniaczami 200zl, uszczelki silnika 250zł + robota 500 = 3200 nawet jeśli się uprzemy i wymienimy wydechowe zawory plus pierdoły jak łożyska wałka rozrządu to koszt całkowity remontów co 10 tyś km = około 4 tyś zł
W 2t wg serwisówki wymiana tłoka co 40-60mth, w praktyce w jeździe enduro też wytrzyma więcej 100mth=3500km
Na 10 tyś km przebiegu tłok wymienimy 3 razy, korbę 1,5 raza (wymiana co drugi tłok, przy trzeciej wymianie wymieniamy sam tłok, czyli trzeba doliczyć połowę kosztów nastepnej wymiany korby)
Koszt na 10 tyś km:
Tłok 400, uszczelki do wymiany tłoka 150 robota nawet własna czyli 0 = 550zl x 3 wymiany = 1650zl
korba 400, wbicie korby 150, łożyska wału i uszczelniacze400, uszczelki silnika 250 robota 500 = 1700zl x 1,5 wymiany = 2550zl
Razem po 10 tyś km = 4200zl i to nawet uwzględniając samodzielną wymianę tłoka...
...po 10 tyś km paliwo liczone po 5,6zl
-exc 525 - 4500zl
-250/300 2t - 6700 + 30 litrów oleju do mieszanki castrol po 50zl = 1500zl czyli razem 8200zl
Który tańszy?
tak serio to nie ma zbytnio o czym dyskutować , bo jednak zarówno 2t jak i 4t żrą kasę , że aż miło - ale chyba skoro kupujemy wyczyna to się z tym trzeba liczyć?
A sam wybór między 2t , a 4t to już bardziej ze strony gustu i preferencji
"Przyjemność z jazdy zaczyna się tam gdzie kończy się ekonomia"
Michal125 nie ma problemu, aby maszyna była sprawna,
Panowie ,,raku" ma rację !!!!!!!! :)) to co piszą na tych różnych stronach ma sie nie jak do rzeczywistości.
Który tańszy?
Służbowy ;-)
raku a gdzie wzmianka o zmianach oleju, filtrów w 4T ?
Tym sie teraz woze :D Zaczalem sie bawic w stunt
Ja dzisiaj zakupiłem świniaka:
Fele i adapter firmy Dellara
Moto troszkę do kosmetyki, długo stało ale ogólnie jest ok, ważne że serce ciągnie jak wół.
Będą zmiany: handbary, kierownica, przedni błotnik, lampa z owiewką może jakiś wydech, zobaczymy jak fantazja poniesie.
Strony Poprzednia 1 … 227 228 229 230 231 … 332 Następna
Zaloguj się lub zarejestruj by napisać odpowiedź
FORUM.SUPERMOTO.PL » Ogólne » Pokaż swój pojazd
Wygenerowano w 0.092 sekund, wykonano 39 zapytań