3,421

Odp: Pokaż swój pojazd

widze na zime wszyscy w crosiwa lecą :P ja tam zamykam maszyny i czekam na wiosnę
Prelude fajny dzik i pewnie supermociak będzie zajebisty jak wszystkie poprzednie

Ktm 690 SMC R (4sztuka :D
Can-Am Renegade 1000
Honda Crf 250

3,422

Odp: Pokaż swój pojazd

Większość zawodowców wybiera 2t bo takie sprzęty są o wiele łatwiejsze w obsłudze dla mechaników, koszt serwisowania wyczynowca też jest mniejszy w przypadku 2t.
Gratulacje dla nowych właścicieli :)   Mam nadzieję że niedługo też  tutaj cos pokażę :)

3,423

Odp: Pokaż swój pojazd

koso... pochwal się lepiej can-am' em, bo ciekaw jestem :)

wr 250x

www.bikersbook.pl

3,424

Odp: Pokaż swój pojazd

No z tymi mniejszymi kosztami serwisu 2T to się nie zgodzę, jak wszystko policzysz dokładnie to wychodzi to samo co 4T. W 2T wymiany są częstsze a swoje lubi wypić, czasem 1-2 godzinny trening to koszt 10 L wachy, zależy jak kto kręci.

#666
EXC 525 : XTZ 660 : TXT 250

3,425 Ostatnio edytowany przez Dukers (2013-12-31 20:19:06)

Odp: Pokaż swój pojazd

raku napisał/a:

No z tymi mniejszymi kosztami serwisu 2T to się nie zgodzę, jak wszystko policzysz dokładnie to wychodzi to samo co 4T. W 2T wymiany są częstsze a swoje lubi wypić, czasem 1-2 godzinny trening to koszt 10 L wachy, zależy jak kto kręci.

[url]http://www.scigacz.pl/KTM,EXC,250,vs,EXC,450,wybor,jest,tylko,jeden,12627.html[/url]


EXC 250 przez 100 mh:

10x zwykły serwis, 100 zł,
1x poważny serwis, 400-700 zł,
2x tłok, 400 zł
1x korbowód, 1037 zł
suma: ok. 3537 zł

   
EXC 450 przez 100 mh:

6x zwykły serwis, 350 zł
1x duży serwis, 800 - 1500 zł
1x wymiana zaworów i sprężynek, 713 zł
1x wymiana tłoka, 660 zł
1x łańcuszek rozrządu, 211 zł
1x korbowód, 1118 zł
suma: ok. 6302 zł
Oczywiście, są to ceny tylko i wyłącznie orientacyjne. Zakładamy, że kupujemy nowy motocykl i serwisujemy go wedle wskazań producenta w oficjalnym serwisie KTM na oryginalnych podzespołach. Ceny te są płynne - wydatków może być więcej, może być i mniej. Różnica jednak, zawsze będzie taka sama. Argumenty, że dwusuw jest bardziej paliwożerny, znikają w momencie, kiedy popatrzymy na apetyt 4T na napędy i opony. W skali rocznej różnice te się zerują.

Rachunek jest prosty, po sezonie użytkowania, przy powyższych założeniach, w przypadku zakupu EXC 250 w kieszeni zostaje 7265 zł. Mało? To fakt, który przeważa szalę zwycięstwa. Dwusuw jest lepszym pomysłem na zakup.

Za pomoc i konsultacje merytoryczne dziękujemy KTM Wojciechowicz.

2 suw nadrobi spalaniem ten hajs :P

3,426

Odp: Pokaż swój pojazd

Ale na korzyść 2t przemawia jeszcze prostota konstrukcji, bo to jednak w sporcie tez jest ważne.

3,427

Odp: Pokaż swój pojazd

To porównanie jest z dupy
tu masz coś bardziej życiowego

''Przebiegi jakie robi np exc 525 to wg informacji z amerykańskich forów (ale także i na Polskich potwierdzaja niektórzy ) to nawet 500-600 mth czyli mniej więcej 15-20 tyś km.
Takie przeciąganie zniekształca jednak kształt cylindra i w przypadku ostrej jazdy grozi awarią korby.
Realne w miarę bezpieczne przebiegi między remontami w exc 525 to mniej więcej do 300mth czyli około 10 tyś km.
Wtedy czeka nas tłok, korba, łożyska, łańcuszek, co najmniej ssące zawory i sprężyny.
Koszt po 10 tyś km.
tłok 600, korba 550, wbicie korby 150, łożyska wału i uszczelnienia 400zl łańcuszek 120 zawory ssące ze sprężynami 400, założenie zapięcie zaworów z planowaniem głowicy i uszczelniaczami 200zl, uszczelki silnika 250zł + robota 500 = 3200 nawet jeśli się uprzemy i wymienimy wydechowe zawory plus pierdoły jak łożyska wałka rozrządu to koszt całkowity remontów co 10 tyś km = około 4 tyś zł

W 2t wg serwisówki wymiana tłoka co 40-60mth, w praktyce w jeździe enduro też wytrzyma więcej 100mth=3500km
Na 10 tyś km przebiegu tłok wymienimy 3 razy, korbę 1,5 raza (wymiana co drugi tłok, przy trzeciej wymianie wymieniamy sam tłok, czyli trzeba doliczyć połowę kosztów nastepnej wymiany korby)
Koszt na 10 tyś km:
Tłok 400, uszczelki do wymiany tłoka 150 robota nawet własna czyli 0 = 550zl x 3 wymiany = 1650zl
korba 400, wbicie korby 150, łożyska wału i uszczelniacze400, uszczelki silnika 250 robota 500 = 1700zl x 1,5 wymiany = 2550zl
Razem po 10 tyś km = 4200zl i to nawet uwzględniając samodzielną wymianę tłoka...

...po 10 tyś km paliwo liczone po 5,6zl

-exc 525 - 4500zl
-250/300 2t - 6700 + 30 litrów oleju do mieszanki castrol po 50zl = 1500zl czyli razem 8200zl

Który tańszy?

#666
EXC 525 : XTZ 660 : TXT 250

3,428

Odp: Pokaż swój pojazd

tak serio to nie ma zbytnio o czym dyskutować , bo jednak zarówno 2t jak i 4t żrą kasę , że aż miło - ale chyba skoro kupujemy wyczyna to się z tym trzeba liczyć?
A sam wybór między 2t , a 4t to już bardziej ze strony gustu i preferencji

Simson s51 -> Suzuki GN250 -> Suzuki DRZ 400

3,429

Odp: Pokaż swój pojazd

"Przyjemność z jazdy zaczyna się tam gdzie kończy się ekonomia"

3,430

Odp: Pokaż swój pojazd

Michal125 nie ma problemu, aby maszyna była sprawna,

ale bym się dzisiaj wy*ebał !

3,431 Ostatnio edytowany przez damson (2014-01-02 17:56:45)

Odp: Pokaż swój pojazd

Panowie ,,raku" ma rację !!!!!!!! :)) to co piszą na tych różnych stronach ma sie nie jak do rzeczywistości.

3,432

Odp: Pokaż swój pojazd

raku napisał/a:

Który tańszy?

Służbowy ;-)

100% koncentracji = 100% satysfakcji - moje małe enduroooo - #997 rejsing
O nas http://www.youtube.com/watch?v=z5LUptOcE_o&feature=youtu.be
Part 1  http://www.youtube.com/watch?v=l-6jEjyYJpg
Part 2  http://www.youtube.com/watch?v=PWdubyCHfnQ

3,433

Odp: Pokaż swój pojazd

raku a gdzie wzmianka o zmianach oleju, filtrów w 4T ?

3,434

Odp: Pokaż swój pojazd

Tym sie teraz woze :D Zaczalem sie bawic w stunt


http://i.imgur.com/xpD6o70.jpg

https://instagram.com/jac__ek

3,435 Ostatnio edytowany przez KML (2014-01-11 20:26:11)

Odp: Pokaż swój pojazd

Ja dzisiaj zakupiłem świniaka:

http://imageshack.com/a/img545/7213/xdrk.jpg
http://imageshack.com/a/img138/5089/g522.jpg
http://imageshack.com/a/img19/1750/z41g.jpg
http://imageshack.com/a/img707/9287/tu56.jpg

Fele i adapter firmy Dellara

http://imageshack.com/a/img404/3357/jdui.jpg
http://imageshack.com/a/img4/3849/vi8u.jpg

Moto troszkę do kosmetyki, długo stało ale ogólnie jest ok, ważne że serce ciągnie jak wół.
Będą zmiany: handbary, kierownica, przedni błotnik, lampa z owiewką może jakiś wydech, zobaczymy jak fantazja poniesie.

Litrowy Gixer