1 Ostatnio edytowany przez Qóba (2009-11-27 14:58:34)

Temat: Kilka pytań dotyczących SM

Cześć.

Powoli myślę nad zmianą motocykla (ZXR 400) na coś trochę innego - lepiej znoszącego dziury itd.
Pomyślałem nad SM.

Zakładany budżet to około 8-10 tys. zł.

Przeglądałem różne oferty i na pierwszy rzut oka trafia się DRZ-400 SM, całkiem fajny sprzęt jak czytałem testy/opinie, ale trochę mało mocy - 40KM po przesiadce z 65KM będzie chyba nie wystarczające. Za to na plus jest tańszy serwis i eksploatacja.

I tu rodzi się pierwsze pytanie:
- czy koszt utrzymania motocykla SM jest porównywalny z kosztem utrzymania motocykla typu ZXR400 przy zakładanym przebiegu rocznym rzędu 3000-5000 km? Jaka jest różnica w kosztach eksploatacji pomiędzy takim DRZ'tem a jakimś mocniejszym SM typu KTM LC4 625 lub EXC 520?

Kolejne pytanie dot. dostępności części i ich kosztu oraz awaryjności tych sprzętów :D
- czy części są bezproblemowo dostępne? Podejrzewam, że w przypadku Suzuki tak, ale jak to się ma w przypadku Husqvarny, KTM'a czy Husaberga? Jak wygląda sprawa awaryjności tych motocykli? Są to sprzęty raczej nie psujące się czy często zdarzają się jakieś pierdołki?

Następne pytanie:
- czy osoba o wzroście 173cm jest w stanie jeździć w miarę komfortowo (tzn. dosięgać do ziemi :P) na SM? Chodzi mi o mojego Tatę - czasami chciałby się pewnie przejechać :P Ja mam 181cm wzrostu :)

No i kończąc:
- co jest alternatywą (mocniejszą) dla DRZ400? Podoba mi się taki Husaberg np. [url]http://allegro.pl/item828895654_husaberg_fs_650_supermoto_ktm_wr_smc_lc4_okazja.html[/url]


Głównie chciałbym się dowiedzieć, podsumowując, o koszty eksploatacji - czy jest to zbliżone do typowych motocykli szosowych czy raczej do wyczynowych crossówek - miałem kiedyś Kawasaki KX80 i pamiętam, że była to studnia bez dna, tego chciałbym uniknąć.

Pozdr. i z góry dzięki za info :D

2

Odp: Kilka pytań dotyczących SM

o tatę się nie martw, dosięgnie nogami bez problemu
przy przebiegach ok 3 - 5 tyś  husqvarna sm 610 kosztuje 2-3 L oleju =ok 100zł + filtr ok 15-20zł + ustawienie- sprawdzenie zaworów  ale to sam sobie zrobisz w 2h    spalanie 5-6l
husaberg co 20L paliwa (6L/100km), olej 1L + filtr = ok.60zł  zawory sprawdzasz też co 20L  ok 2h roboty
nie sugeruj się przesiadką z 65KM na 40  1cylindrowce innaczej oddają moc,
nie kupowałem żadnych częsci w PL. więc nie wiem jak jest z dostępnoscią, zobacz na e-bay jest tego naprawdę dużo
do użytku codziennego (dom - szkoła mała wycieczka) polecam Husqę 610    na tor ( miasto- jeśli lubisz się lansować :) )- Berga

Husaberg FS650
663 944 902 sms
UK 07907566238

3

Odp: Kilka pytań dotyczących SM

Lepiej powiedz Tacie że nie sięgnie, bo raz się przejedzie i będzie chciał ciągle latać :D !

"Najbardziej mnie teraz wkurwia u młodzieży to że już więcej do niej nie należę" Kazik Staszewski"

4

Odp: Kilka pytań dotyczących SM

Hehe, dzięki za odpowiedzi :)
Tata akurat jest spoko, dogadam się z nim a łatwiej jest coś kupić na spółę z paru względów :P

Husaberg raczej odpada ze względu na koszty eksploatacji - przy 3000 km wydam 600zł na sam olej i filtry, przy 5000-6000 km będzie to już 1200 zł, sporo dość.

Czym ten Husaberg się różni od takiej Husqvarny, że jest taka różnica w częstotliwości wymian oleju i flitrów?

Moto głównie byłoby używane to latania po mieście, rzadziej teren.

Czyli na razie - Huska 610, ew. DRZ400 SM, coś jeszcze w podobnej kasie i w podobnych kosztach serwisu?

5

Odp: Kilka pytań dotyczących SM

Honda XR 650 SM.

Osłony silnika do Suzuki DRZ 400, KTM 690, KTM 950/990

6

Odp: Kilka pytań dotyczących SM

Honda XR 650 SM super, jest jedna na Allegro, ale droga - 14200 zł.

Jakby ktoś mógł jeszcze odpowiedzieć na moje pytanie dot. serwisu z poprzedniego posta to będę wdzięczny :D

7

Odp: Kilka pytań dotyczących SM

Przeglądając ogłoszenia stawiam raczej na Husqvarnę SM610 (2000-2001 r.) lub na KTM LC4 640 (2001-2002 r.).

Boje się, że DRZ 40-konny będzie ciut za słaby.

8

Odp: Kilka pytań dotyczących SM

cześć, dawno temu miałem XJ400Z -16 zaworową bestię, niby 55 koni w prospekcie ale na prawdę jechała dopiero powyżej 8000 obrotów, poniżej nuda, teraz mam WR450, niby 52 konie a po mieście można się ścigać z tysiączkami, jak dodam gazu na jedynce to nie da się jechać na dwóch kołach, na dwójce już się da ale też unosi, ciągnie z samego dołu, taka różnica w oddawaniu koniażu przez dzikiego singla, trochę o utrzymaniu : co do serwisów husek i bergów to nie znam, w WR mam 2800 przebiegu, zmieniam olej co 500km (manual zaleca co 1000),  zawory na razie sprawdziłem 2 razy i bez zmian, tłok i pierścienie wg manuala sprawdzać należy co 1000 km i w razie potrzeby wymieniać - to zalecenia dla wyczynowców ale ja lekko nastraszony opowieściami manuala wymieniłem po 2200km, nie było to konieczne bo tłok był jak nowy, ale lepiej dmuchać na zimne, widziałem silnik RMZ450 po 90 motogodzinach gdzie rozsypał sie tłok i wygięła korba - masakra, to są sprzęty specjalnej troski w porównaniu z szosowymi gdzie zmieniasz olej jak se przypomnisz, co do dostępności części - do Yamahy kupisz w każdym kiosku ;) na serio to rozbudowana sieć dealerów, wszystko jest na pojutrze

9

Odp: Kilka pytań dotyczących SM

Dzięki za odpowiedź.

XJ400Z to jednak troszkę inna bajka niż ten cały ZXR400, bo tutaj mam niby małą pojemność, ale moto okrutnie się kręci i całkiem fajnie przyspiesza, ale nie ważne - myślę, że takie 52KM w SM na pewno by mi styknęły :P

W moim przypadku WR450 odpada - za częsty serwis... wychodziłoby co miesiąc wymienianie oleju i filtra, sprawdzanie zaworów itd.

Taka częstotliwość serwisu jaką podał hubercik w przypadku Husqvarny jest dla mnie akceptowalna - Husaberg już odpada, WR450 też - nie wyrobię finansowo :P :D

Jak się sprawa ma w przypadku LC4 640?

10

Odp: Kilka pytań dotyczących SM

no tak XJ miała 12000 obrotów a ZXR pewnie ze 14, z tym serwisowaniem nie jest aż tak źle ale ja podchodzę nieco paranoicznie, sprzęt wyczynowy to i grafik w manualu jest częsty jak do wyczynu, na pewno często trzeba zmieniać olej bo jest go tylko 1 litr, inne czynności jak czytałem na thumpertalk robi się o wiele rzadziej niż sugeruje książka, najlepiej poszukaj motocykla co ma więcej oleju

11

Odp: Kilka pytań dotyczących SM

Olej i filtr jestem raczej w stanie samemu zmienić, ale tłok czy regulacja zaworów to już wyższa szkoła jazdy dla mnie :)

Pod względem serwisowym pasuje mi ta Huska, tylko nie mam w okolicy żadnego dealera przez którego mógłbym zamawiać części.
KTM zajmuje się Honda Pomirski w Gdańsku, więc tutaj byłby dostęp ułatwiony - tylko co i jak z tym LC4 640?

Dzięki za info :)

Pozdr.

12 Ostatnio edytowany przez jareks (2009-11-30 22:20:14)

Odp: Kilka pytań dotyczących SM

Qóba napisał/a:

KTM zajmuje się Honda Pomirski w Gdańsku

Pomirski od dość dawna sie już nie zajmuje KTM, juz dobre 3 lata chyba. Z tego co wiem to najblizszy dealer KTM jest w Poznaniu.
Graty do KTM mozesz zamawiac okręzną drogą-np. przez Wojcika czy Rabbitsport.
Prawdopodobnie części do Husqi mozesz zamawiac przez dealera BMW w Gdańsku (Fota), BMW i Hqv to jeden koncern. Pisze że prawdopodobnie, bo jeszcze nei testowałem tego źródełka (a szef działu motocyklowego informował ze jest albo będzie taka możliwość), zawsze brałem wysyłkowo od Mleczki.

Husqa SM 450 R 08`, Husqa CR 250 82`,  Beta Zero 125 91`

13

Odp: Kilka pytań dotyczących SM

Uaa...

A Ty jareks gdzie serwisujesz Husqvarnę jeżeli można wiedzieć?

14 Ostatnio edytowany przez jareks (2009-11-30 22:29:02)

Odp: Kilka pytań dotyczących SM

Qóba napisał/a:

Uaa...

A Ty jareks gdzie serwisujesz Husqvarnę jeżeli można wiedzieć?

U siebie w warsztacie, mam taki fajny zbieg okoliczności ze dłubie w mechanice to i przy okazji w Hqv też :P .

Husqa SM 450 R 08`, Husqa CR 250 82`,  Beta Zero 125 91`