Temat: Kilka pytań dotyczących SM
Cześć.
Powoli myślę nad zmianą motocykla (ZXR 400) na coś trochę innego - lepiej znoszącego dziury itd.
Pomyślałem nad SM.
Zakładany budżet to około 8-10 tys. zł.
Przeglądałem różne oferty i na pierwszy rzut oka trafia się DRZ-400 SM, całkiem fajny sprzęt jak czytałem testy/opinie, ale trochę mało mocy - 40KM po przesiadce z 65KM będzie chyba nie wystarczające. Za to na plus jest tańszy serwis i eksploatacja.
I tu rodzi się pierwsze pytanie:
- czy koszt utrzymania motocykla SM jest porównywalny z kosztem utrzymania motocykla typu ZXR400 przy zakładanym przebiegu rocznym rzędu 3000-5000 km? Jaka jest różnica w kosztach eksploatacji pomiędzy takim DRZ'tem a jakimś mocniejszym SM typu KTM LC4 625 lub EXC 520?
Kolejne pytanie dot. dostępności części i ich kosztu oraz awaryjności tych sprzętów :D
- czy części są bezproblemowo dostępne? Podejrzewam, że w przypadku Suzuki tak, ale jak to się ma w przypadku Husqvarny, KTM'a czy Husaberga? Jak wygląda sprawa awaryjności tych motocykli? Są to sprzęty raczej nie psujące się czy często zdarzają się jakieś pierdołki?
Następne pytanie:
- czy osoba o wzroście 173cm jest w stanie jeździć w miarę komfortowo (tzn. dosięgać do ziemi :P) na SM? Chodzi mi o mojego Tatę - czasami chciałby się pewnie przejechać :P Ja mam 181cm wzrostu :)
No i kończąc:
- co jest alternatywą (mocniejszą) dla DRZ400? Podoba mi się taki Husaberg np. [url]http://allegro.pl/item828895654_husaberg_fs_650_supermoto_ktm_wr_smc_lc4_okazja.html[/url]
Głównie chciałbym się dowiedzieć, podsumowując, o koszty eksploatacji - czy jest to zbliżone do typowych motocykli szosowych czy raczej do wyczynowych crossówek - miałem kiedyś Kawasaki KX80 i pamiętam, że była to studnia bez dna, tego chciałbym uniknąć.
Pozdr. i z góry dzięki za info :D