1

Temat: Blokujące koło w Moim Super Moto

Witam!
Mam taki nietypowy problem , otóż pewnego dnia jechałem z kumplem motorkiem ( Peugeot xps 07r. SM ) po mieście , lecz już wiedziałem , że jest coś nie tak bo jak wkręcał się na max obroty , to po chwili tracił moc aż w końcu zblokowało koło z takim bardzo dziwnym głosem jakby wał wyskoczył . Zatrzymałem się , wrzuciłem na luz i wał się normalnie kręcił , lecz już nie miał sprężania , następnego dnia zdjąłem cylinder , cylinder był w bdb stanie , prawie zero rysek , natomiast tłok był ,,ściachany'' i pierścienie były niemalże wtopione w tłok ( przypominam , że mam kontrolkę od temp. i nie zapaliła się przy tym ,,zatarciu ) Więc zrobiłem szlif na cylindrze , założyłem nowy tłoczek meteora i po złożeniu wszystko wydawało się jakby było ok . Na wolnych obrotach postał z 20 min ( podkręciłem jemu dawkę na dotarcie ) lecz gdy się przejechałem po jakiś 500 metrach na asfalcie koło znów się blokowało ( i odbywa to się tak , że jadę jadę , a naglę tak jakby blokował się tłok jest taki dziwny głośny dźwięk , motor stawał i gdy już ustał to od razu normalnie z kopa jego mogłem odpalić , bez żadnego oporu ) a gdy motorek stawiałem na jakieś cegły czy coś to normalnie jechał i nic się nie działo ( pod obciążeniem dopiero je blokowało ) tak więc szukałem wielu przyczyn , wyjąłem cylinder i jak wiadomo przy szlifie , szlif jest większy od tłoka o 0.3 setki , kolo powiększył mi szlif na 0.5 setki , dodatkowo wyjąłem termostat i było dobrze przez okres szlifu itp... dotarłem go przejechałem ok. 800km i dziś ( mój braciak , cięższy o jakieś 10 kg ) pyknął troszkę dłuższą trasę ( 30 km w jedną stronę ) . W jedną stronę wszystko było ok , lecz gdy wracał po 10 km jazdy koło znów się zblokowało tak jak było po szlifie ( lecz po szlifie było tak , że zblokowało , odpalałem podjechałem 500m i znów blokowało koło z tym cholernie głośnym dźwiękiem jakby miał wał wyskoczyć ) po zblokowaniu , brat odpalił i wrócił już normalnie do domu . Gdy mi o tym powiedział wziąłem motor i jeździłem na różnych biegach , na różnych obrotach i nic się nie działo , nie mam pojęcia czego może być to przyczyna ?

Może z Was ktoś mi coś doradzi , wiem , że problem jest dość zawiły , dlatego sam nie mogę dojść o co kaman , myślę nad tym , czy może chłodzenie ma kiepskie ? ( ale kontrolka od temp. się nie zapaliła bratu ) smarowanie ma dobre bo pluje i pluje cały czas olejem , cały wydech od dołu jest w oleju cały czas , odłamków po pierwszym tłoku nie ma w komorze ( choć nie rozbierałem jej , bo boję się troszkę o złożenie skrzyni ) . To czego może być przyczyna ?

Wiem , że lekturę dość długą napisałem , ale myślę , że są na tym forum mądrzy ludzie którzy może znajdą odpowiedź na mój problem ?

Pozdrawiam
Sebo

2

Odp: Blokujące koło w Moim Super Moto

teoria: góra tłoka nagrzała się bardzo szybko i zgrzał się on z pierścieniami,  działo się to tak szybko że płyn chłodzący jeszcze się nie podgotował i kontrolka nie zareagowała , skoro powtarzają się objawy na drugim już tłoku to wydaje mi się że możesz mieć bardzo chudą mieszankę, jak wygląda świeca? jak biała/szara/jasna itp to kup większą dyszę i zobacz czy pomoże, nie kombinowałeś nic z filtrem powietrza? taka koncepcja

3

Odp: Blokujące koło w Moim Super Moto

Chłopcze masz za ciasno spasowany tłoczek. Na nikasylu powinno być od 4 setek luzu do 7 setek, na tulei od 5 do 8, a Ty napisałeś ze zlożyleś na 0.3 setki. no to troche za ciasno ma i puchnie jak zlapie temperatury.
To jest jakbyś biegł maraton w obcisłych jeansach.
A że pluje olejem z wydechu chociaż to 2T to bardzo źle. Wyczynowe sprzęty mają prawo do tego, tam jest mieszanka cos ok 1:33, a Twoja machina nie jest sprzętem wyczynowym wiec masz mieszanke 1:50 (czyli mniej oleju w paliwie niz wyczyn). W takiej sytuacji świeca niszczy sie z zastraszającym tempie, niedługo wydech zapcha Ci sie nagarem i niedopalonym olejem po czym bedzie nie drożny.

Osłony silnika do Suzuki DRZ 400, KTM 690, KTM 950/990

4

Odp: Blokujące koło w Moim Super Moto

"szlif jest większy od tłoka o 0.3 setki , kolo powiększył mi szlif na 0.5 setki "
Luz masz teraz ok, ale koniecznei sprawdź świece, jaki ma kolor. Wyglada na to jakby w składzie miesznki był diabeł pogrzebany. Jak po raz drugi zmienisz tłok to rozpatrz moze inna, szlachetniejszą markę tloka, Meteor wysokich notowań specjalnie nie ma.

Husqa SM 450 R 08`, Husqa CR 250 82`,  Beta Zero 125 91`

5

Odp: Blokujące koło w Moim Super Moto

sebo_xps napisał/a:

i jak wiadomo przy szlifie , szlif jest większy od tłoka o 0.3 setki , kolo powiększył mi szlif na 0.5 setki

.
Drogi kolego ni jak tego nie kumam
bo 0,5 setki to co to jest bo jeżeli 0,005 czyli 5mikronów to luz jest zdecydowanie za mały a jeśli chodziło Ci o 0,5 czyli pół milimetra czyli pięć dziesiątych to zdecydowanie za duży
Pisząć poprawnie luz między tłokiem a cylindrem powinien być mniej wiecej taki jak pisał kolega Radzio 0,04-0,07mm( czytaj 4-7setek lub 4-7setnych milimerta)
Poczytaj
http://www.pannonia.hoffman.auto.pl/Instrukcje%20i%20schematy/Tlok,%20sworzen%20i%20pierscienie%20tlokowe.htm

Najlepsze MOTO to SUPERMOTO

6

Odp: Blokujące koło w Moim Super Moto

No tak , chodzi 0,05 czyli o 5 setek , przecież tak napisałem .

Po raz drugi już chyba nie będę zmieniał tłoka , jak coś to cały cylinder wymienię na nowy bo zima idzie ;) Z tego co do tej pory słyszałem to meteory to chyba dość dobre tłoczki . A co do tej mieszanki to mam dozownikiem się pobawić czy regulacją gaźnika ? Planuję kompletnie wywalić dozownik tak jak zrobił to mój kumpel i samemu dozować olej . Ogólnie to z tym plującym olejem to jest chyba coś nie tak , bo ustawiłem przedwczoraj mieszankę taką jak była kiedyś i nadal pluje tym olejem o takiej samej ilości .

Dodam jeszcze , że dziś jeździłem cały dzień i żadnych blokowań nie było , tak jak mówię raz to się zdarzyło jak braciak poleciał dalszą traskę i centralnie po szlifie cylindra , jak był chyba za ciasno spasowany tłok .

Więc co waszym zdaniem mam zrobić ? Regulacja gaźnika ? Sprawdzenie świecy ? Coś jeszcze?

Dzięki za odp

Pozdrawiam
Sebo

7

Odp: Blokujące koło w Moim Super Moto

Napisz jaki masz kolor świecy i to bedzie wszystko wyjaśniać.

Osłony silnika do Suzuki DRZ 400, KTM 690, KTM 950/990

8

Odp: Blokujące koło w Moim Super Moto

kolor świecy może nakieruje na przyczynę, mieszanka czyli proporcje paliwa do powietrza, jeśli masz ręczne ssanie spróbuj włączyć na ciepłym slniku i zobacz co się dzieje

9

Odp: Blokujące koło w Moim Super Moto

Mieszanka-stosunek paliwa do powietrza czyli to co robi gaźnik. Dozownika oleju w to nie mieszaj.
Jak mieszanka uboga to  tłok, świeca sie przegrzewają.

Husqa SM 450 R 08`, Husqa CR 250 82`,  Beta Zero 125 91`

10

Odp: Blokujące koło w Moim Super Moto

Co do ssania mam ssanie ręczne , jest one jakieś popierdzielone , możliwe , że to wina nie wyregulowanego gaźnika , bo jak jego odpalam z rana to muszę dać jemu ssania w czasie kiedy jego kopnę bo jak bez ssania to nie zapali i jak zapali to od razu muszę puścić ssanie , bo jak z 3-4 sek. będzie włączone to się zdusi i muszę jego rozepchać na max gazu trzymać puścić ten gaz i już on chodzi . Na ciepłym silniku z kolei jak włączę ssanie to też jest ,,buuuuuuu'' i jak dłużej przytrzyma to też gaśnie i dupa zimna :/

Dziś zrobię fotko jak wygląda ta świeca i ew. pobawię się gaźnikiem , dobra świeca powinna być koloru kawa z mlekiem tak ?

11

Odp: Blokujące koło w Moim Super Moto

kawa z mlekiem to taki książkowy ideał, tu są foty jak mniej więcej wygląda OK świeca:
http://www.atvpolska.pl/forum/viewtopic.php?f=28&t=21556

12

Odp: Blokujące koło w Moim Super Moto

No tak ale to są świece do czterokołowców :D!

"Najbardziej mnie teraz wkurwia u młodzieży to że już więcej do niej nie należę" Kazik Staszewski"

13

Odp: Blokujące koło w Moim Super Moto

Witam!

Dziś świeczkę wyjąłem i jest takiego o koloru : http://img71.imageshack.us/i/obraz412.jpg/

Jest troszkę przylana , ale nie wiem czy od tego że tak pracuje , czy może wcześniej jego troszkę kopałem bo coś tam sprawdzałem

I jak ona ?

Pozdrawiam
Sebo

14

Odp: Blokujące koło w Moim Super Moto

w zasadzie jakby była sucha to jakby kawa z mlekiem :), na serio to musisz motonga odpalić, rozgrzać i przejechać żwawo parę kilometrów żeby było na co patrzeć

15

Odp: Blokujące koło w Moim Super Moto

Od 2000 do 2005r miałem MZ ETZ 251.
Wszystko sam naprawiałem a remont kapitalny raz do roku.
Miałem to samo czyli tłok stawał mi dęba ze 3 razy i u mnie były 2 przyczyny:
1. Przerabiany wydech - czyli niewłaściwy dyfuzor złe odprowadzanie spalin
2. Padziewne tłoki dostępne na rynku które rozszerzały się bardziej niż powinny.
U mnie było tak:
stanął tłok, więc zrobiłem szlif i nowy tłok z pierścieniami. Po dotarciu czyli po ok 1000-2000 znów stanął dęba więc nie wymieniałem go tylko przytarłem papierkiem za jakieś 3000 znów stanął znów go przetarłem papierkiem ściernym i od tamtej pory było ok. Jak miałem wcześniej etz 150 i był dostęp do oryginalnych częsci to nie było takich problemów.

Najlepsze MOTO to SUPERMOTO