Temat: Blokujące koło w Moim Super Moto
Witam!
Mam taki nietypowy problem , otóż pewnego dnia jechałem z kumplem motorkiem ( Peugeot xps 07r. SM ) po mieście , lecz już wiedziałem , że jest coś nie tak bo jak wkręcał się na max obroty , to po chwili tracił moc aż w końcu zblokowało koło z takim bardzo dziwnym głosem jakby wał wyskoczył . Zatrzymałem się , wrzuciłem na luz i wał się normalnie kręcił , lecz już nie miał sprężania , następnego dnia zdjąłem cylinder , cylinder był w bdb stanie , prawie zero rysek , natomiast tłok był ,,ściachany'' i pierścienie były niemalże wtopione w tłok ( przypominam , że mam kontrolkę od temp. i nie zapaliła się przy tym ,,zatarciu ) Więc zrobiłem szlif na cylindrze , założyłem nowy tłoczek meteora i po złożeniu wszystko wydawało się jakby było ok . Na wolnych obrotach postał z 20 min ( podkręciłem jemu dawkę na dotarcie ) lecz gdy się przejechałem po jakiś 500 metrach na asfalcie koło znów się blokowało ( i odbywa to się tak , że jadę jadę , a naglę tak jakby blokował się tłok jest taki dziwny głośny dźwięk , motor stawał i gdy już ustał to od razu normalnie z kopa jego mogłem odpalić , bez żadnego oporu ) a gdy motorek stawiałem na jakieś cegły czy coś to normalnie jechał i nic się nie działo ( pod obciążeniem dopiero je blokowało ) tak więc szukałem wielu przyczyn , wyjąłem cylinder i jak wiadomo przy szlifie , szlif jest większy od tłoka o 0.3 setki , kolo powiększył mi szlif na 0.5 setki , dodatkowo wyjąłem termostat i było dobrze przez okres szlifu itp... dotarłem go przejechałem ok. 800km i dziś ( mój braciak , cięższy o jakieś 10 kg ) pyknął troszkę dłuższą trasę ( 30 km w jedną stronę ) . W jedną stronę wszystko było ok , lecz gdy wracał po 10 km jazdy koło znów się zblokowało tak jak było po szlifie ( lecz po szlifie było tak , że zblokowało , odpalałem podjechałem 500m i znów blokowało koło z tym cholernie głośnym dźwiękiem jakby miał wał wyskoczyć ) po zblokowaniu , brat odpalił i wrócił już normalnie do domu . Gdy mi o tym powiedział wziąłem motor i jeździłem na różnych biegach , na różnych obrotach i nic się nie działo , nie mam pojęcia czego może być to przyczyna ?
Może z Was ktoś mi coś doradzi , wiem , że problem jest dość zawiły , dlatego sam nie mogę dojść o co kaman , myślę nad tym , czy może chłodzenie ma kiepskie ? ( ale kontrolka od temp. się nie zapaliła bratu ) smarowanie ma dobre bo pluje i pluje cały czas olejem , cały wydech od dołu jest w oleju cały czas , odłamków po pierwszym tłoku nie ma w komorze ( choć nie rozbierałem jej , bo boję się troszkę o złożenie skrzyni ) . To czego może być przyczyna ?
Wiem , że lekturę dość długą napisałem , ale myślę , że są na tym forum mądrzy ludzie którzy może znajdą odpowiedź na mój problem ?
Pozdrawiam
Sebo