1

Temat: Suzuki Drz 400 Sm

Witam Mam pytanie do ludziska. Wiedz zamierzam zmienić gaźnik w mojej drzecie od modelu Drz 400E bo wiem że 400E ma więcej koni o 9 i czy będe musial ustawiać ten gaźnik od modelu E  na nowo czy jak przełożę ten gaźnik prosto z moto to będzie ok aha i czy może mi ktoś powiedzieć jaka jest różnica pomiędzy tymi gaźnikami Dzięki z góry pozdrawiam :D

2

Odp: Suzuki Drz 400 Sm

Przepis z thumpertalk:

If you want to install an FCR39 that came from a DR-Z400E onto your DR-Z400SM, you'll have to change a few parts on the carb, first.
There's tons of info on ThumperTalk about such a mod.

The E model FCR39 on my SM was changed like this in order for it to fit properly and make the bike run perfectly:

*Intake manifold and clamps from the E model
*E model throttle cables
*Different carb intake bellmouth from Sudco International to allow SM airbox 
  boot to fit rear of E model carb
*Removed the coasting enrichener from the side of the carb and plugged the
  small nipple with a vacuum cap
*Replaced the #60 pilot air jet with a #100
*Replaced the stock DXP needle with an EMN needle (clip on 3rd groove
  down)
*Main jet replaced with a #160
*Fuel screw 2-and-a-half turns out
*Removed Throttle Position Sensor (thingy with the electrical wires)

Husaberg FE 450 E / SM
KTM 380 SMR SOLD
DR-Z400SM   3x3 , FCR39MX , JD , MRD/SSW , MAGURA/BREMBO4P/BRAKING320MM, IMS 2.6  SOLD

3

Odp: Suzuki Drz 400 Sm

A wiadomo jakie efekty daje taka modyfikacja? Gaznik jest dosyc drogi a bez modyfikacji dolotu i wydechu za duzo to chyba nie da? Sa jakies niemarkowe kompletne uklady wydechowe poprawiajace sprawnosc silnika? Jakas niemarkowa alternatywa dla Yoshimury?

4

Odp: Suzuki Drz 400 Sm

Z tego co wiem najtaniej, ale nie najmocniej wychodzi wstawić wydech od wersji E. Przynajmniej sam kolektor który ma większą średnicę niż ten w S i SM.

Husaberg FE 450 E / SM
KTM 380 SMR SOLD
DR-Z400SM   3x3 , FCR39MX , JD , MRD/SSW , MAGURA/BREMBO4P/BRAKING320MM, IMS 2.6  SOLD

5

Odp: Suzuki Drz 400 Sm

zakładając gaźnik i kolanko od wersji E i tak pewnie nie uzyskasz takiej samej mocy co w wersji E bo tam jest też inna góra silnika i układ zapłonowy.

DR-Z 400ESM sold

6

Odp: Suzuki Drz 400 Sm

Sam sie zastanawiam nad ewentualnymi modyfikacjami, gdyby chciial sobie pojezdzic DRZta dluzej niz ten sezon. Tyle ze jak sobie policzyc kompletny uklad wydechowy + gaznik to sa juz naprawde duze pieniadze i jak to ma dodac 5 czy 7 koni to chyba lepiej przeznaczyc pieniadze na duzo benzyny do cwiczen standardowa wersja SM :)

EDIT: No wlasnie o tym samym mowie rodman, wymiana samego gaznika to jest pewnie przyrost na poziomie kilku marnych konikow a koszty takie, ze mozna za to zrobic spokojnie ze 2000 kilometrow niezle palujac i cwiczac technike.

7

Odp: Suzuki Drz 400 Sm

Wydech taki, przy odrobinie szczęścia, znajdziesz na allegro nawet za 300zł. wraz z kolektorem. Czyli zaoszczędzone 3000zł. na tjuuuningu :P. Kompletne Yoshi to 3.300 zeta. Drogo nie zawsze oznacza dobrze!!

Gamonie to jest przywitalnia!!!

Nowe wcielenie CRFy - SPRZĘT DO TURYSTYKI :))))) Super Duke 990 "R"
CRF 450 "R" SM na prawdziwych a nie udawanych modach  44.68[kM] 71.14 [Nm] na kole... to są mody a nie dysze i filterek /
Yamaha XS 360 Cafe Racer 78 rok;) CR

8

Odp: Suzuki Drz 400 Sm

No niby jest jakis gianelli ale to nie jest kompletny uklad wydechowy. Czesc uklady wydechowego przy samym cylindrze (kolanko?) zostaje chyba oryginalne

9

Odp: Suzuki Drz 400 Sm

Na allegro jest aukcja z używanym yoshi:
[url]http://allegro.pl/item668512557_yoshimura_drz_400sm_400s_400_bonus.html[/url]

a tak btw to może zacznij od filtra K&N, 3x3 i Dynojeta.
Takie zmiany powinieneś odczuć przy jeździe a nie kosztują kilka tysięcy.
A później jak znajdziesz przelotowy wydech to tylko dokończysz dzieła.
A gaźnik zostaw na koniec no chyba że masz tyle kapuchy 8)

Husaberg FE 450 E / SM
KTM 380 SMR SOLD
DR-Z400SM   3x3 , FCR39MX , JD , MRD/SSW , MAGURA/BREMBO4P/BRAKING320MM, IMS 2.6  SOLD

10

Odp: Suzuki Drz 400 Sm

O widzę że to będzie troszkę kosztować ja już wydech wymieniłem i już i tak czuje różnice  ale to dało tylko troszkę że moto się nie dławi, a powiadacie że kolektor też dużo da jak zmienię :D dzięki za tyle odpowiedzi

11

Odp: Suzuki Drz 400 Sm

zibman22 napisał/a:

a powiadacie że kolektor też dużo da jak zmienię :D dzięki za tyle odpowiedzi

Kolektor podnosi moc, a tłumik dźwięk.

Husaberg FE 450 E / SM
KTM 380 SMR SOLD
DR-Z400SM   3x3 , FCR39MX , JD , MRD/SSW , MAGURA/BREMBO4P/BRAKING320MM, IMS 2.6  SOLD

12

Odp: Suzuki Drz 400 Sm

A tak o ile by to podniosło mocy ??

znalazłem takie coś :d http://cgi.ebay.co.uk/SCORPION-Exhaust-Header-Pipe-fits-Suzuki-DRZ400-DRZ-400_W0QQitemZ360162533711QQcmdZViewItemQQptZUK_Motorcycle_Parts?hash=item53db5c214f&_trksid=p3286.c0.m14&_trkparms=65%3A12|66%3A2|39%3A1|72%3A1689|240%3A1318|301%3A0|293%3A1|294%3A50

13

Odp: Suzuki Drz 400 Sm

Tu masz wykres ile daje mocy cały kompletny wydechy Yoshimury w DR-Z 400 SM.
Jak widzisz jest to 0.5KM, więc pomyśl ile może dawać z tego sam tłumik.
Wydech nie jest elementem który doda Ci skrzydeł.

[url]http://www.yoshimura-rd.com/popup.aspx?src=images/product/large/3805_5_.jpg[/url]

Husaberg FE 450 E / SM
KTM 380 SMR SOLD
DR-Z400SM   3x3 , FCR39MX , JD , MRD/SSW , MAGURA/BREMBO4P/BRAKING320MM, IMS 2.6  SOLD

14

Odp: Suzuki Drz 400 Sm

Do tego calego tjuningu to przydaly by sie jeszcze wałeczki od wersji E.
Popieram Hackera33: k&N, DJ i 3x3, z czasem przelot i starczy.
Mam E zrobione na SM i nie czuje, zeby moje moto bylo szybsze od seryjnego SM, za to mam gorszy zawias i hebel.

15

Odp: Suzuki Drz 400 Sm

Hmm To widzę że sobie dam spokój z tym kolankiem :P gdyż kosztuje nie mało a efektu nie będzie dużego ale dzięki za te wszystkie odpowiedzi :D pozdrawiamz