46

Odp: Przeróbka Husqvarny TE 510 na Supermoto

maniek-rr312 napisał/a:
ettore napisał/a:
751abb napisał/a:

Mam także te 510 choć już na kołach sm. W piaście mam owszem 4 otwory ale m8 a nie m6.
Tarcze 320 na m6 do TE (4mm grube) to są ale na m8 to znalazłem tylko  do smr (5mm grube)
Boję się że 5mm to nie wejdzie razem z klockami w zacisk enduro
Niby można rozwiercić ale jakoś tak wszyscy producenci porobili że mało  "mięsa" zostanie
Teraz mam małą tarczę ng rozwierconą na m8 ale tam było jakoś więcej blachy przy otworach.
Jedyne co znalazłem na m8 to to:

[url]http://www.ebay.pl/itm/Supermoto-Bremsscheibe-320mm-Brake-disc-Husqvarna-Flame-/150623194996?pt=Motorrad_Kraftradteile&hash=item2[/url]

Generalnie to te blachy strasznie drogie


dość drogie:) rozmawiałem z tym gościem co ma te tarcze za 200 zł posiada również jakieś inne za 400zł też do husky na 4 otwory niby ładniejsze i lepsze, ktos musiałby je wyprobować:)

No to bądź pierwszy!! Ale te tarcze wyglądają jak złom. Są sztywne nie pływające

no właś te za 400 sa pływające. ale pewnie firma ta sama nadzieja jedynie ze lepiej wykonane i trwalsze.

47

Odp: Przeróbka Husqvarny TE 510 na Supermoto

Wczoraj kupiłem tarczę NG 722. W zasadzie pasuje. Była na 4x M6  ale udało się ogarnąć i jest 4xM8. Szukam teraz adaptera. Mam zacisk z rozstawem śrub 60 mm. w necie znalazłem motomaster 211017.

Czy może miał lub ma to ktoś zamontowane i może pomierzyć?

Huśka 510 sm + yzf 250 + busik na 3 moto + spore chęci do spalania etyliny

48

Odp: Przeróbka Husqvarny TE 510 na Supermoto

Dodaję linka bo jpg coś nie doszły.

[url]http://www.moto-master.com/productnow_details_adapter.php?id=211017[/url]

Huśka 510 sm + yzf 250 + busik na 3 moto + spore chęci do spalania etyliny

49

Odp: Przeróbka Husqvarny TE 510 na Supermoto

chłopaki, tak się zastanawiam, czy można gdzieś dostać zamykany korek wlewu paliwa do Husky? szukałem i tak nic nie mogę trafić, może coś podpowiecie?

***427***

50 Ostatnio edytowany przez wybijokno (2012-04-07 18:30:00)

Odp: Przeróbka Husqvarny TE 510 na Supermoto

a ja mam odwrotny problem:

mam smr510 z 2008 roku. oryginalne super moto. przedni zacisk zmieniony na Brembo.
zakupiłem koła crossowe z tc 450, chyba (19,21) i ze względu na pogodę i chęci treningowe próbowałem to wszystko dziś ogarnąć, i:

- przód: ponieważ, jak wcześniej wspomniałem przedni zacisk jest zmieniony, okazuje się być za szeroki, tzn po przełożeniu tarczy 320 do koła crossowego, haczy on delikatnie o szprychy.

- tył: koło ledwo wchodzi, tzn musiałbym zmienić łańcuch na dłuższy, tak że w efekcie byłby zostałoby dwie kreski od końca regulacji (przełożyłem do kół crossowych również zębatkę mniejszą z sm)

pytania o rady:
- niestety w smr nie ma adapterów tylko zacisk jest mocowany do bezpośrednio do lagi, do odpowiednich wydłużonych mocowań, zatem nie ma opcji zastosowania tarczy małej. zresztą z tym zaciskiem wtedy to już by zupełnie nie grało. powiedzmy, że przy obecnym miejscu montaż brakuje pół milimetra:
pomysł: zakupię nowe tuleje i przesunę milimetr w prawo koło, podkładając jednocześnie pod tarczę milimetrowe podkładki.
jakieś opinie? nie zaburzę zbytnio jednośladowości pojazdu ;-)

- założę dłuższy łańcuch - co za tym idzie wydłużę o jakieś o jakieś 2 cm rozstaw osi. bo zmiana tarczy i tak nie wpuści koła. (opona jest 110/90 19 więc tu też nie ma pola manewru ... ). tylko w sm też będę miał wydłużony. jak to wpłynie na jazdę? zauważalne?

idea jest taka aby zamiana sm/cross była jak najmniej czasochłonna / uciążliwa, możliwa do ogranięcia na wyjeździe, powiedzmy w godzinę.

z góry dzięki.

51

Odp: Przeróbka Husqvarny TE 510 na Supermoto

Najszybciej to zeszlifować ten milimetr zacisku i będzie dobrze. Metoda dość powszechna sam tak robiłem w DRZ.

Husaberg FE 450 E / SM
KTM 380 SMR SOLD
DR-Z400SM   3x3 , FCR39MX , JD , MRD/SSW , MAGURA/BREMBO4P/BRAKING320MM, IMS 2.6  SOLD

52

Odp: Przeróbka Husqvarny TE 510 na Supermoto

,ok, dzięki. a co z tyłem? czy może poszukać 18?

53 Ostatnio edytowany przez cichy (2012-04-08 08:51:58)

Odp: Przeróbka Husqvarny TE 510 na Supermoto

ja zawsze miałem dwa łańcuchy. Kup też większą zebatke do crosowych kół, bo na drogowych przelozeniach będzie się kiepsko jeździć.

http://www.bikepics.com/members/cichy929/
CRF 490 sumo & CRF 250 MX

54

Odp: Przeróbka Husqvarny TE 510 na Supermoto

ale to niestety wyklucza szybkie przekładanie. ale chyba tak zrobię.
jedno pytanie tylko:

rozmiar koła - bo nie znam się na tym, czy 18 jest sporo mniejsza?  czy nadrabia oponą. w standardowych, typowych, najczęściej stosowanych rozmiarach powiedzmy.

ostatnia kwestia: czy jeździliście z dużą tarczą w terenie? prawdopodobieństwo połamania jest nie małe ...

55

Odp: Przeróbka Husqvarny TE 510 na Supermoto

Jak pocwiczysz będziesz rozpinal i zapinal łańcuch w dwie minuty. Endurowe koła mają prawie ten sam obwód że względu na dużą oponę.

http://www.bikepics.com/members/cichy929/
CRF 490 sumo & CRF 250 MX

56

Odp: Przeróbka Husqvarny TE 510 na Supermoto

Co do tulei to ja w te mam z przodu jedną. Tylko od strony zacisku. Z prawej strony kształt ośki ustala położenie lagi na ośce. Jak masz tak samo to narozrabiasz jak zmienisz szerokość tulejki. Owszem odsuniesz szprychy od zacisku (szersza tuleja)  ale jednocześnie lagi będą nie równolegle do siebie. Jakimś rozwiązaniem będzie nie wpychanie ośki do końca ale musisz na to zwrócić uwagę.

Huśka 510 sm + yzf 250 + busik na 3 moto + spore chęci do spalania etyliny

57

Odp: Przeróbka Husqvarny TE 510 na Supermoto

wiem, wiem. dlatego planowałem podłożyć coś pod tarczę. znaczy podkładki. z inżynierskiego punktu widzenia zdaję sobie sprawę, że ten milimetr niecały nic zaciskowy pewnie nie zaszkodzi, ale planuję jeszcze bawić się tą huśką do końca przyszłego sezonu i jak pomyślę o rozmowie przy sprzedaży i tłumaczeniu czemu zacisk jest zeszlifowany, to mnie trochę przeraża.

myślałem, aby przygotować sobie drugie takie koło ale koszt tarczy na cztery otwory przeraża ...

a btw, jak wy macie: przekładacie koła, czy jednak rozwiązanie z drugim motorem ....

thx

a ilekrotnie "godzi" się rozpinać łańcuch? aby sworznie nie popadały? bo to rozwiązanie do tyłu wydaje się satysfakcjonujące.

jeszcze raz.

58

Odp: Przeróbka Husqvarny TE 510 na Supermoto

Podłożenie pod tarczę podkładek jest dobrym rozwiązaniem i dość popularnym ale tak aby tarcza nie wypadła Ci z podfrezowań w piaście bo inaczej całe centrowanie tarczy na piaście szlak trafi i nie wiem jak z siłami przenoszonymi tylko przez śruby. Choć to akurat chyba mniejszy problem bo pewnie opona pierwsza zerwie przyczepność z podłożem niż zerwiesz 4 śruby m8 o twardości co najmniej 10.8. Ale centrowanie to poważna sprawa.

Huśka 510 sm + yzf 250 + busik na 3 moto + spore chęci do spalania etyliny

59

Odp: Przeróbka Husqvarny TE 510 na Supermoto

Taki zacisk kosztuje z 300-500zł więc nie wiem w czym problem.
Kup sobie drugi, zeszlifuj zamontuj. A pierwszy wsadź do pudełeczka razem z innymi oryginalnymi częściami.

A co do łańcucha to jak masz zapinkę to zdjęcie i założenie łańcucha zajmuje max 1 minutę.
Jeżeli będziesz używał ten sam łańcuch przy różnych zębatkach to spodziewaj się szybko zużycia tych części.

Husaberg FE 450 E / SM
KTM 380 SMR SOLD
DR-Z400SM   3x3 , FCR39MX , JD , MRD/SSW , MAGURA/BREMBO4P/BRAKING320MM, IMS 2.6  SOLD

60

Odp: Przeróbka Husqvarny TE 510 na Supermoto

hacker33 napisał/a:

Taki zacisk kosztuje z 300-500zł więc nie wiem w czym problem.
Kup sobie drugi, zeszlifuj zamontuj. A pierwszy wsadź do pudełeczka razem z innymi oryginalnymi częściami.

Gdzie taki kupić ze te pln'y radialny brembo 4 tłoki chyba jest w smr

Huśka 510 sm + yzf 250 + busik na 3 moto + spore chęci do spalania etyliny