1

Temat: Przeróbka Husqvarny TE 510 na Supermoto

Witam. Interesuja mnie porady, jakieś patenty:), może ktoś posiada części ogólnie wszystko co pomoze mi zmienić TE 510 w SM:) pozdrawiam.

2

Odp: Przeróbka Husqvarny TE 510 na Supermoto

ma koła zdjęte z TE 450 (2007) z tarczami.
i adapter by się znalazł.

- Jeśli dziekan nie odwoła swoich słów do  jutra to wypierdalam z tej uczelni
-- A co takiego powiedział dziekan??
- "Wypierdalaj z tej uczelni!!"

3

Odp: Przeróbka Husqvarny TE 510 na Supermoto

Bondek napisał/a:

ma koła zdjęte z TE 450 (2007) z tarczami.
i adapter by się znalazł.

masz jakieś zdjęcia tego, ile bys za to chciał rozumiem ze do te 510 pasuje?

4

Odp: Przeróbka Husqvarny TE 510 na Supermoto

fotki ni moje ale motocykl się zgadza ;) a co za tym idzie koła.
[url]http://forum.supermoto.pl/topic17384-husqvarna-te450-2007-sm.html[/url]
tylna tarcza to jakaś wydumka poza tym są ok.
dokładnie mogę powiedzieć  po  weekendzie jak je odbiorę od kumpla bo moto od razu po kupnie stanelo na dużych kołach i chyba raczej tak zostanie :)

- Jeśli dziekan nie odwoła swoich słów do  jutra to wypierdalam z tej uczelni
-- A co takiego powiedział dziekan??
- "Wypierdalaj z tej uczelni!!"

5

Odp: Przeróbka Husqvarny TE 510 na Supermoto

Bondek napisał/a:

fotki ni moje ale motocykl się zgadza ;) a co za tym idzie koła.
[url]http://forum.supermoto.pl/topic17384-husqvarna-te450-2007-sm.html[/url]
tylna tarcza to jakaś wydumka poza tym są ok.
dokładnie mogę powiedzieć  po  weekendzie jak je odbiorę od kumpla bo moto od razu po kupnie stanelo na dużych kołach i chyba raczej tak zostanie :)


ok to czekam.

6

Odp: Przeróbka Husqvarny TE 510 na Supermoto

Ja mam do sprzedania układ wydechowy z dwoma puchami. Od sm510r

WWW.HI-OCTANE.PL

#13 Mistrzostwa Polski

7

Odp: Przeróbka Husqvarny TE 510 na Supermoto

Bondek napisał/a:

tylna tarcza to jakaś wydumka poza tym są ok.

Lepsza ta wydumka niż brzęcząca endurowa wydumka.
W tym motocyklu łatwo założyć crashpady w ośki, ponieważ obie są przelotowe.
Do tego można zmienić zakres regulacji przedniego zawieszenia poprzez odjęcie podkładek przy zaworach dobicia i odbicia.
Bardzo przydatna rzecz, bo bawiąc się gęstością oleju można zepsuć charakterystykę zawieszenia.
Tył opuszczasz na sprężynie, przód przy mniejszym kole można sporo wpuścić w lagi, jeżeli nie zdemontowałeś podwyższenia kierownicy, to miejsca jest sporo.

http://www.bikepics.com/members/cichy929/
CRF 490 sumo & CRF 250 MX

8

Odp: Przeróbka Husqvarny TE 510 na Supermoto

cichy napisał/a:

Tył opuszczasz na sprężynie

możesz to jakoś sensownie rozwinąć??

- Jeśli dziekan nie odwoła swoich słów do  jutra to wypierdalam z tej uczelni
-- A co takiego powiedział dziekan??
- "Wypierdalaj z tej uczelni!!"

9

Odp: Przeróbka Husqvarny TE 510 na Supermoto

Zmniejszasz napięcie wstępne sprężyny i tył przysiada.
Z tyłu jest spory zakres regulacji.

http://www.bikepics.com/members/cichy929/
CRF 490 sumo & CRF 250 MX

10

Odp: Przeróbka Husqvarny TE 510 na Supermoto

Ja mam nowe kola do husqi z nowymi oponami dunlop. tarcza 320mm tyz nowa :).Kola zlote

DRZ 400 Y
Husaberg F(E)S 570

11

Odp: Przeróbka Husqvarny TE 510 na Supermoto

cichy napisał/a:

Zmniejszasz napięcie wstępne sprężyny i tył przysiada.
Z tyłu jest spory zakres regulacji.

Czy ty wiesz do czego jest wstępne napięcie sprezyny?? Raczej nie do regulacji wysokości!!!!!!

WWW.HI-OCTANE.PL

#13 Mistrzostwa Polski

12

Odp: Przeróbka Husqvarny TE 510 na Supermoto

Do ustawienia sagu, czyli skoku zawieszenia dostępnego w obie strony, przy obciążonym motocyklu.
Czyli zmiany wysokości na jakiej motocykl wisi podczas jazdy.
Motocykl supermoto nie potrzebuje tak dużego skoku zawieszenia jak crossowy, więc możemy go opuścić.
Jednocześnie należy oczywiście opuścić przód motocykla, żeby zachować prawidłową geometrię i zwrotność.

Jeżeli chodziło ci o zmianę charakterystyki sprężyny, to w tym celu należy wymienić sprężynę, a nie kręcić śrubkami.

http://www.bikepics.com/members/cichy929/
CRF 490 sumo & CRF 250 MX

13

Odp: Przeróbka Husqvarny TE 510 na Supermoto

cichy napisał/a:

Do ustawienia sagu, czyli skoku zawieszenia dostępnego w obie strony, przy obciążonym motocyklu.
Czyli zmiany wysokości na jakiej motocykl wisi podczas jazdy.
Motocykl supermoto nie potrzebuje tak dużego skoku zawieszenia jak crossowy, więc możemy go opuścić.
Jednocześnie należy oczywiście opuścić przód motocykla, żeby zachować prawidłową geometrię i zwrotność.

Jeżeli chodziło ci o zmianę charakterystyki sprężyny, to w tym celu należy wymienić sprężynę, a nie kręcić śrubkami.

czyli tak jak myślałem nie masz pojęcia o czym piszesz więc powstrzymaj się od takich porad...........

a temat właściwego ustawienia zawieszenia był wałkowany wiele razy.........

- Jeśli dziekan nie odwoła swoich słów do  jutra to wypierdalam z tej uczelni
-- A co takiego powiedział dziekan??
- "Wypierdalaj z tej uczelni!!"

14

Odp: Przeróbka Husqvarny TE 510 na Supermoto

Widzę, że same mądre głowy tu są.
Nie chce mi się szukać co wy tu wałkowaliście, bo na paru forach widziałem tematy o zawieszeniu i nic mądrego tam nie było, sami teoretycy co to się właśnie "naczytali".
Forum jest ostatnim miejscem na które bym zaglądał po rzetelną informację.
Ja uczyłem się ustawiać zawieszenie od serwisanta hyperpro, na imprezie grandysów, zawodnicy z klas mistrzowskich też chętnie podpowiadają co i jak.

Co do porad to nie wiem co mnie podkusiło, zwykle mam głęboko w d... czyjeś problemy.
Może coś się we mnie przełamało i zobaczyłem, że ten sam motocykl i te same problemy co ja i może by pomóc.
Ehh co ja sobie myślałem.

http://www.bikepics.com/members/cichy929/
CRF 490 sumo & CRF 250 MX

15

Odp: Przeróbka Husqvarny TE 510 na Supermoto

Ok. w języku laika wygląda to tak.
Jak skręcisz sprężynę to motocykl z tyłu się obniży - prawda.
ALE!
Jak skręcisz z tyłu sprężynę to może się okazać, że twoje zawieszenie z tyłu będzie tak twarde ( bardzo mały skok - mały SAG, zawieszenie zbyt twardo zestawione pod wagę kierowcy ), że nie będzie nic wybierać nie mówiąc już o prowadzeniu motocykla na zakrętach i podczas hamowania.

Husaberg FE 450 E / SM
KTM 380 SMR SOLD
DR-Z400SM   3x3 , FCR39MX , JD , MRD/SSW , MAGURA/BREMBO4P/BRAKING320MM, IMS 2.6  SOLD