1 Ostatnio edytowany przez Barteksm (2012-04-08 10:02:24)

Temat: Pytanie do speców od DRZ 400 [amortyzator centralny]

Interesuje mnie następująca rzecz - czy amortyzator od S, E i SM to te same amortyzatory (centralne) ?
Jak odróżnić amortyzator z modeli S i E od pożądanego przeze mnie amortyzatora z wersji SM ?
Czy może te offroad'owe różniły się jeśli nie wyglądem to parametrami od tego montowanego w wersji SM.
Jakieś ciekawostki na temat tych amortyzatorów, artykuł, tematy na zagranicznych forach - wszystko mile widziane.

PS: Jeśli ktoś ma "na wierzchu" owy shock i chce mu się to może z wymiarować mi go (szerokość górnego, dolnego mocowania, długość bez obciążenia , średnice otworów).


PS2 z tego co już doczytałem to jest na pewno różnica w skoku zawieszenia

motoslide.com

2

Odp: Pytanie do speców od DRZ 400 [amortyzator centralny]

Cześć, amortyzatory nie różnią się niczym , jedyna niewidoczna różnica to twardość sprężyny i seting wewnątrz amortyzatora, no i oczywiście różnice budowy jak i producenta pojawiające sie w różnych rocznikach. Nie do końca zrozumiałem twoje pytanie , ale powiem tak ze z każdego oryginalnego zawieszenia można zrobić porządne zawieszenie SM i jest to tańsze jak kupowanie jakiś drogich amortyzatorów. Na pewno same wymienianie sprężyn nie wystarcza ale w dobrej firmie tuningowej można zrobić cuda z takich oryginalnych.http://img214.imageshack.us/img214/277/29641424973317507462424.jpg

http://www.power4.pl/

power4susp@gmail.com

3

Odp: Pytanie do speców od DRZ 400 [amortyzator centralny]

Na zagranicznych forach głównie Jankeskich ( bo tam mają świra na punkcie DR 650 se) znalazłem wątek dotyczący wymiany tylnego amortyzatora w DR 650 SE na ten montowany w DR-z 400 SM.
Seryjne amortyzatory w DR 650 SE to typowe zawieszenie dual sportowe. Baaaardzo komfortowe, miękkie i tak właśnie narodził mi się pomysł sprzedać amortyzator ten który mam i zainstalować amortyzator z DRZ 400 SM. Wiem, że można przerobić serie, ale to jest spory koszt a sprzedając ten kupując drugi wychodzę praktycznie na zero może nie jest pełna profeska, ale chociaż namiastka.

motoslide.com

4 Ostatnio edytowany przez marek72 (2012-04-08 11:23:26)

Odp: Pytanie do speców od DRZ 400 [amortyzator centralny]

W firmie gdzie pracuje przerobienie takiego amortyzatora kosztuje 190 euro i w zamian masz przeprowadzony pełny serwis (olej uszczelki, polerowanie, azot) dodatkowo przerobienie setingu pod twoja wagę i potrzeby(test) jak również wymieniona zostanie sprężyna odpowiednio do potrzeb . Wydaje mi sie ze to nie jest wygórowana cena w porównaniu do innego niewiadomo jakiego stanu amortyzatora, w którym będziesz musiał zainwestować co najmniej w serwis  http://img214.imageshack.us/img214/277/29641424973317507462424.jpg
Na koniec tak informacja do wszystkich ; amortyzatory należny serwisować a nie naprawiać kiedy są już nieszczelne! oszczędza  się w ten sposób kasę.

http://www.power4.pl/

power4susp@gmail.com

5

Odp: Pytanie do speców od DRZ 400 [amortyzator centralny]

Wszystko się zgadza, ale ponad 800 zł nie wchodzi w grę . Bije się w pierś, ale niestety .
Natomiast potrzebuje kilka wymiarów.
A=
B=
C=
D=
E=
[url=http://imageshack.us/photo/my-images/827/p2100047.jpg/]http://img827.imageshack.us/img827/8899/p2100047.jpg[/url]

motoslide.com

6

Odp: Pytanie do speców od DRZ 400 [amortyzator centralny]

Dzis juz moge ci podac pare wymiarow A=270-260mm ( rozmiar,dlugosc sprężyny nie ściśniętej , rozmiar ściśniętej) b=22mm D=22MM E nie jestem pewny ale jakieś 485 mm

http://www.power4.pl/

power4susp@gmail.com

7

Odp: Pytanie do speców od DRZ 400 [amortyzator centralny]

O dzięki! W serwisówce od drz 400 S znalazłem jeszcze taką tabelę z wymiarami sprężyny.
[url=http://imageshack.us/photo/my-images/213/1111mzv.jpg/]http://img213.imageshack.us/img213/8613/1111mzv.jpg[/url]

Od wersji SM pewnie też inne wymiary są , ale nie mogę znaleźć serwisówki od wersji SM.

motoslide.com