1 Ostatnio edytowany przez michal_lc4 (2012-03-21 14:34:22)

Temat: Shimmy KTM 625 LC4

Pany,a wiec tak,przetrzepałem 11 stron "garażu lc4" i nie znalazłem. Jest tylko o 690. A wiec: Shimmy w 625 SMC 2004r. Mam taki objaw kiedy przekraczam magiczną granice 120-125 km/h. Czy to jest normalne? chyba nie bo gdzie nie gdzie niektórzy piszą o osiąganych 175km/h. Ja do 140 ledwo moge dobić ale już bardzo delikatnie przyspieszając od 120. Jak przyśpieszam ostro od 125 wzwyż nie da rady bo trzepie kierownicą.
I teraz tak: moto jest proste,opony nowe (nie leżaki) K-73 SuperRain,koła wyważone, luzu w łożyskach nie ma nigdzie,w główce ramy idealne,zawias przód wyregulowany symetrycznie,przy ostrych skrętach nawet w wyższych prędkościach idzie jak po sznurku,ciśnienie w oponach dobre. Już nie wiem gdzie szukać. Czy ten model tak ma? nie sądze. 690 Enduro R na oponach kostkach 170 jedzie ino huczy bez ceregieli. Wcześniej miałem stare DR'ki co na kostkach 160 bez problemu latały prosto,a tu w "szosówce" taki zong. Czy jedynym rozwiązaniem jest dołożenie amorka skrętu? Może ktoś miał podobną przypadłość? pozDRo

SMC 625 '04 -> TDM900 -> ...??
https://www.bikepics.com/pics/2013/02/14/bikepics-2516302-full.jpg

2

Odp: Shimmy KTM 625 LC4

Skoro wszystko masz sprawdzone i jest tak super idealnie to jedyne co mi przychodzi do głowy to sam TY.
Może się za bardzo spinasz i za mocno trzymasz kierownicę?

Ja osobiście i tak bym sprawdził jeszcze raz siłę z jaką dokręcone są łożyska główki ramy, jeszcze raz ustawił przednie zawieszenie w półkach.
Pytanie jeszcze jest czy zjawisko to masz od początku czy np. po zmianie opon?

Husaberg FE 450 E / SM
KTM 380 SMR SOLD
DR-Z400SM   3x3 , FCR39MX , JD , MRD/SSW , MAGURA/BREMBO4P/BRAKING320MM, IMS 2.6  SOLD

3 Ostatnio edytowany przez TomNaked (2012-03-21 15:29:16)

Odp: Shimmy KTM 625 LC4

Moje byłe moto do 170 szło jak posznurku tylko raz mi delikatnie zatrzepotał kierą jak odjąłem gaz ale to raczej wina kolein na drodze. Z przodu miałem nadgryzonego Mutanta.
A może poprostu te SuperRain'y nie lubią takich prędkości ;)

____________________________________________________________
KTM SMC 660  <--- sell - next ----> CrazyAssBitch  ;P

4

Odp: Shimmy KTM 625 LC4

Miałem to samo w DRzecie jak zmieniłem na nowe K-73 ! te opony to największy syf na jakim jeździłem, więc zmień opony i będziesz miał problem z głowy ;) Pozdro

5

Odp: Shimmy KTM 625 LC4

hacker33 nie no,bez jaj,nie spinam się bo nie pierwsze moto mam i nie pierwszy rok, he he. Na 690tce sie nie spinam jak jade 170,na Big'u sie nie spinałem,na XT też nie wiec myśle że i na tym "umiem" ;-)  Wszystko jest raczej super ekstra sprawdzone. Z główką ramy jeszcze raz pokombinuje ale nie wydaje mi sie bo próbowałem na kilku rodzajach dociągnięć tego łożyska,zrobiłem ciut ciasniej,ciut luźniej i jest tak samo. Jak kupiłem moto opony miałem Micheliny jakieś tam i było tak samo,myślałem ze to ich wina bo były troche przytyrane wiec je wywaliłem i kupiłem nowe SuperRainy myślałem że bedą ciut lepsze bo krążą o nich troche lepsze opinie. Ale rzeczywiście może to ich wina,jedyna rzecza jeszcze nie sprawdzoną jest poziom oleju i jego stan w lagach,być jest napewno ale jaki nie wiem. Wymienie ten olej i przejże zawias z przodu jeszcze ale nie wydaje mi sie że to on,a następne idą opony na podmianke pewnie skoro tak.

SMC 625 '04 -> TDM900 -> ...??
https://www.bikepics.com/pics/2013/02/14/bikepics-2516302-full.jpg

6

Odp: Shimmy KTM 625 LC4

A sprawdzałeś ciśnienie w oponach bo ja od tego miałem a też myślałem że nie wiadomo co :D czasem proste rzeczy sa nie brane pod uwage

http://bleft-style.blogspot.com/

http://www.bikepics.com/members/bleft1/

7

Odp: Shimmy KTM 625 LC4

michal_lc4 napisał/a:

ciśnienie w oponach dobre

Chyba Michał już sprawdzał

8

Odp: Shimmy KTM 625 LC4

Sprawdzałem ;-) W ogóle,koła oddali mi z wulkanizacji z ciśnieniem 2.9 bara. Ale nauczony doświadczeniem z gumiarzami,sprawdziłem i upuściłem.

SMC 625 '04 -> TDM900 -> ...??
https://www.bikepics.com/pics/2013/02/14/bikepics-2516302-full.jpg

9 Ostatnio edytowany przez Peka (2012-03-21 17:46:11)

Odp: Shimmy KTM 625 LC4

Miałem z przodu te deszczowe heidanały i nie trzepało przy 170.
Zobacz, może masz naprężenia na lagach, ośka koła wsadzona za bardzo w którąś ze stron.

-----------------------------
XT500 -> 625SMC -> WR426 -> EXC200 -> Hornet 600 -> CBR 954RR -> Speed Triple 1200 RS

10

Odp: Shimmy KTM 625 LC4

Stawiam na opony lub łożyska główki.
Podobnie miałem w hornecie, po wymianie łożysk.
Przy bardzo małej prędkości czułem jak mi motocyklem kołysze, przy wyższych prędkościach (powyżej 140km/h) telepało kierownicą i przy hamowaniu także było wyczuwalne kołysanie.
Pomogło odpuszczenie dokręcenia łożysk główki ramy. Prawie na granicy luzu.
Nie wiem, czy to ma znaczenie, ale wymieniłem łożyska z kulkowych na rolkowe.

0,654l SMC AKR

"Dialogi nie dobre... Bardzo nie dobre dialogi są.
Proszę pana... Yyyy... W ogóle brak akcji jest. Nic się nie dzieje. Proszę pana..."

11

Odp: Shimmy KTM 625 LC4

Niestety, ale stawiam na 99%, że to wina opon. Również założyłem nowe K-73 i ten sam efekt. Przy prędkościach powyżej 120km/h trzepie kierownicą, ale ja to olewam i ciągnę dalej. Nie jest to zjawisko nie do wytrzymania i czy 120, czy 170km/h ruchy kierownicy się nie zwiększają. Najgorzej jest przy ostrym odkręcaniu na nierównej drodze, dlatego rozważam założenie amora skrętu bo tak czy siak się przyda.

---
KTM LC4 690 SMC R 2012, Husqvarna TE610/SM 1993
części zamienne - multimoto@o2.pl

12

Odp: Shimmy KTM 625 LC4

Yhmmm,do tej pory nie zwalczyłem shimmy. Dzięki za kolejne potwierdzenie że to opony. Też mi sie tak już wydaje na 99% bo jeszcze raz przetrzepałem cały motocykl i zero luzu na kołach,wahaczu, główce ramy,nie ma mowy o źle skręconej ośce, itp. Zauważyłem tylko że,mniej więcej tak jak piszesz, można shimmy "przeciągnąć" prędkością. Jade 120km/h,122 juz mam telepanie kierą a kiedy spokojnie pociągne dalej,powyżej 140km/h shimmy ustaje. Jednak telepanie kierą u mnie w tym zakresie 120-140 jest  na tyle duże że zbyt niebezpiecznie jest mi tak cudować w ruchu "cywilnym". Mam zamiar jeszczew ostatniej desce ratunku podjechać żeby jeszczeraz wyważyli mi przednie koło. Sugeruje sie podobnymi objawami w zakresie jakiejś tam prędkości w samochodach kiedy koła są nie wyważone. Chociaż nadzieje mam już marne. Będzie trzeba kupić opony :-)

SMC 625 '04 -> TDM900 -> ...??
https://www.bikepics.com/pics/2013/02/14/bikepics-2516302-full.jpg

13

Odp: Shimmy KTM 625 LC4

toz to tak zawane wezykowanie a nie shima ;< z 99% shim sie nie wychodzi  na kolach :P

suzuki ts50-->yamaha xt125x-->ktm lc4 SM HF-->ktm exc530sm-->ktm 450 smr :D

KTM the best fuck the rest

14

Odp: Shimmy KTM 625 LC4

michal_lc4 napisał/a:

Yhmmm,do tej pory nie zwalczyłem shimmy. Dzięki za kolejne potwierdzenie że to opony. Też mi sie tak już wydaje na 99% bo jeszcze raz przetrzepałem cały motocykl i zero luzu na kołach,wahaczu, główce ramy,nie ma mowy o źle skręconej ośce, itp. Zauważyłem tylko że,mniej więcej tak jak piszesz, można shimmy "przeciągnąć" prędkością. Jade 120km/h,122 juz mam telepanie kierą a kiedy spokojnie pociągne dalej,powyżej 140km/h shimmy ustaje. Jednak telepanie kierą u mnie w tym zakresie 120-140 jest  na tyle duże że zbyt niebezpiecznie jest mi tak cudować w ruchu "cywilnym". Mam zamiar jeszczew ostatniej desce ratunku podjechać żeby jeszczeraz wyważyli mi przednie koło. Sugeruje sie podobnymi objawami w zakresie jakiejś tam prędkości w samochodach kiedy koła są nie wyważone. Chociaż nadzieje mam już marne. Będzie trzeba kupić opony :-)

U mnie trochę pokonałem podobne do Twoich objawy.
Wpierw sprawdziłem ciśnienie w obu kołach i trochę brakowało do zalecanego nominału. Po drugie dorobiłem dość ciężkie obciążniki na końce kierownicy. Może nie całkowicie, ale w znacznym stopniu nieprzyjemny efekt wężykowania (faktycznie shimmy nie bardzo pasuje do tego przypadku) się zmniejszył.
Na początek sprawdź ciśnienie w kołach. Zobacz również czy nie masz za bardzo wypuszczonych lag z półek. Jeśli tak to zrównaj górne dekle lag z półkami i jedź przetestować takie ustawienie.
Jak zaczyna trzepać kierownicą to możesz zredukować ten efekt naciskając rękami na kierownicę pchając nadgarstkami od siebie do przodu. U mnie pomagało.

---
KTM LC4 690 SMC R 2012, Husqvarna TE610/SM 1993
części zamienne - multimoto@o2.pl

15

Odp: Shimmy KTM 625 LC4

Dzięki wszystkim za podpowiedzi i porady. Temat praktycznie rozwiązany,mam w zawieszeniu przednim na dole regulacje na 34 kliknięcia,miałem ustawione na 17 kliknięciu. Ciut mi się za twardo jeździło po pięknych dziurawych ulicach Łodzi i przeklikałem regulacje na 7 pozycje. Zawias zdecydowanie bardziej miękki i przyjemny a trzepanie kierownicą zniknęło. Dopiero przy ok. 150km/h na nierównej drodze leciutko zaczyna bujać ale w granicach rozsądku i jest to do opanowania ,wcześniej nie dało się przekroczyć praktycznie 120km/h. Jeszcze raz dzięki, pozDRo.

SMC 625 '04 -> TDM900 -> ...??
https://www.bikepics.com/pics/2013/02/14/bikepics-2516302-full.jpg