Odp: łożyska kół
mocno ambitna odpowiedź - która nic nie wnosi - rozmawiałem z Mielochem - on twierdzi, że C3 są "przereklamowane".
Walec jesli masz jakieś uzasadnienie inne niż "bo tak" to zapraszam
Zamiast komentować czyjeś odpowiedzi może sam napisz coś mądrego. Słowo "przereklamowane" uważam za najmniej techniczną odpowiedź jaką można napisać.
Napisz może jakie łożysko zaproponowali Tobie w Mielochu?
A w ramach wyjaśnienia.
Luz C3 jest większy niż normalny a nie duży.
C1 Mniejszy niż C2
C2 Mniejszy niż normalny
CN Normalny
C3 Większy niż normalny
C4 Większy niż C3
C5 Większy niż C4
Po drugie powiększone luzy łożysk stosuje się wszędzie tam gdzie jest ciasne pasowanie łożyska czy to w panewce czy też na wałku (w przypadku kół motocyklowych często i tu i tu).
Po trzecie powiększony luz stosuje się wszędzie tam gdzie temp. robocza łożyska jest wyższa niż temp. początkowa. Ponieważ w temp. roboczej luz łożyska ma wynosić 0.
Z tego co pamiętam (musiałbym sprawdzić w książce) luzy to tak naprawdę różnice wymiarów rzędu kilkusetnych milimetra.
A co do oznaczenia 2RS - to uszczelnienie stykowe obustronne. Łożysko w tym przypadku uszczelnione jest osłonkami ze specjalnymi szczelnie przylegającymi do bieżni wewnętrznej wargami wykonanymi najczęściej z gumy na bazie bardzo elastycznego butadienowo- akrylonitrylowego elastomeru jakim jest kauczuk syntetyczny.
Łożysko takie ma po obu stronach takie czarne lub granatowe osłonki.
KTM 380 SMR SOLD
DR-Z400SM 3x3 , FCR39MX , JD , MRD/SSW , MAGURA/BREMBO4P/BRAKING320MM, IMS 2.6 SOLD