Doskonale wiem jak zbudowany jest akumulator, natomiast zauważ ze to co opisałeś w pierwszym poście to raczej mało prawdopodobna sytuacja . W pełni naładowany akumulator 12V ( sprawny i z prawidłowa gęstością elektrolitu posiada napięcie ok 12.7V co daje na jedno ogniowo, celę 2.12V. Podane przez ciebie wartości w pierwszym poście nie zgadzają się z zasadą działania akumulatora. Przy sprawnym regulatorze napięcia ładowanie waha się w granicach od 13.9 do 14.4V wiec skąd to napięcie tych 16V wyjęciu z motocykla ? Odpowiedz nasuwa się sama - albo przeładowałeś akumulator zbyt wysokim napięcie albo masz uszkodzony miernik i źle odczytałeś napięcie .
Istnieje jeszcze jedna możliwość, która jest najmniej prawdopodobna ze gęstość elektrolitu to ok 1,40 g/cm3 co powoduje wzrost napięcie (wraz ze wzrostem gęstości elektrolitu zwiększa się napięcie akumulatora)
Jak znasz model swojego akumulatora to podaj go, a ja zweryfikuję czy to żelówka czy AGM.
Tak na marginesie to przy ładowaniu 16V przez dłuższy czas akumulatora żelowego czy AGM – wysuszysz go przez odparowanie wody z akumulatora. Wtedy zwiększy się gęstość elektrolitu i zmniejszy powierzchnia przewodzenia pomiędzy płytą dodatnią i ujemną.
Zdarzają się akumulatory motocyklowe co odrazu po ładowani do nas trafiają przeładowane jak ktoś próbuje naładować zwykłym prostownikiem i napięcie jest ponad 15V . Taki akumulator najczęściej jest już nie nadający się do dalszej pracy.
Jeżeli chcesz to prześlij do nas swój akumulator, podamy go kontroli sprawdzając jego faktyczną pojemność i prąd rozruchowy. – test masz gratis !!!. Pozwoli to mi określić czy sytuacja u ciebie miała miejsce rzeczywiście czy pisałeś bajki
Jestem kowalem własnego lotu !
SUZUKI DRZ 400 SM KOZA
####MATEUSZ ŻORY####
http://www.bikepics.com/members/malyzory