Temat: regulacja zaworow smc 690
robil juz ktos moze? a moze robi sie jak we wczesniejszych. w kazdym razie bede wdzieczny za info. czas sie zabrac troche za ten sprzet:)
______________
bez smc ale z 2oo nadal, naped nozny
Nie jesteś zalogowany. Proszę się zalogować lub zarejestrować.
FORUM.SUPERMOTO.PL » Garaż » KTM » regulacja zaworow smc 690
Zaloguj się lub zarejestruj by napisać odpowiedź
robil juz ktos moze? a moze robi sie jak we wczesniejszych. w kazdym razie bede wdzieczny za info. czas sie zabrac troche za ten sprzet:)
Podepnę się. Biorę się za regulacje zaworów i tak się zastanawiam jak ustawić tłok w GMP w Kacie 525 2006? Jest może gdzieś jakiś znak czy punk odniesienia czy tylko metoda na drucik opisana na innym forum pomarańczowych. Skąd będzie wiadomo że jest w GMP jak podczas całego cyklu tłok jest 2 razy u góry???Czy muszę koniecznie blokować wał śrubą? A i jeszcze jedno trochę głupie pytanie: w którą stronę kręcimy silnik śrubą w prawo czy w lewo?
Gmp masz gdywszystkie zawory sa zamkniete. Wbijasz np 5tke i krecisz w naturalym kierunku.U mnie w lc4 jest oczko i patrze na kreske na magnecie.
Czyli od góry to będe widział, czyli kręcąc kołem na 5 biegu ustawie GMP więc nie musze już kręcić silnika kluczem do pozycji GMP?
Generalnie wydaje mi się że silnik gra jak trzeba ale chcę mieć 100% pewności i stąd moje pytania.
Dla pewności możesz wykręcić świecę (co w sumie i tak dobrze zrobić) i włożyć słomkę żeby sprawdzić czy tłok na pewno jest na samej górze. Pamiętaj, że musisz być na suwie sprężania - wszystkie zawory zamknięte ("łapki" w górze)
A nie masz na którejś końcówce wału okienka, coś jak Peka pisał.
Trzeba było założyć swój temat, łatwiej było by go znaleźć użytkownikom EXC.
a może tu : [url]http://www.youtube.com/watch?v=hWS9RuEQzc8[/url]
A nie masz na którejś końcówce wału okienka, coś jak Peka pisał.
Trzeba było założyć swój temat, łatwiej było by go znaleźć użytkownikom EXC.
Fajnie by było jak by było jakieś okienko ale takowego nie ma.
Odnośnie tematu jeżeli masz taką moc sprawczą to można by było zmienić nagłówek i już bo temat był martwy od 2010r!!!
a może tu : [url]http://www.youtube.com/watch?v=hWS9RuEQzc8[/url]
Oczywiście podpieram się tym filmem.
Walka trwa. Ciasno jak cholera!!!
Wszystko było by ok gdyby mi wlazł jakikolwiek klucz do świec. Miałem 5 i żaden nie pasował przez te pierdzielone zwężenie na górze głowicy. I jeszcze jedna sprawa, czy po wykręceniu tej śruby którą mam zablokować wał nie ucieknie mi olej?
Panowie help. Odkrecilem swiece, krece kolem ktore stawia mi opór, i robi tak jakby przeskok, wkladam slomke i roznica wys. tloka to max jakies 2cm. Boje sie wkrecic srube blokujaca wal. Czy jak ją wkrece i sprobuje zaktecic kolem to czy mi ona sie nie zaklinuje???
A może inaczej: użyć autodeko przy kręceniu kołem i to zlikwiduje wczesniej wspomiany opór.
Nie mam żadnego wpływu jak ustawiają się zawory robią przeskok, zawory szybko zagrają i ustawiają się do wcześniejszej pozycji. A na filmiku który wkleił figiel gościu delikatnie kręci kołem i zawory powolutku się ustawiają i nie robią żadnego przeskoku?????? Niby to takie proste
Ten przeskok to prawdopodobnie autodekompresator. Otworzyłeś sobie pokrywy zaworowe żeby lookać na zaworki?
Śrubę wkręcaj dopiero kiedy będziesz pewien (dobrze jest sobie latarką poświecić i zobaczyć) :)
przeskok jest przez sprężyny zaworowe, które napędzają wałek... odkręć śrubę blokującą wał i świece, w otwór od blokowania wału zapodaj coś cienkiego, tak abyś poczuł moment przejścia punktu GMP i kręć kołem lub powoli naciskaj na kopke, jak poczujesz że przeskoczyło, to cofniesz w drugą stronę kołem tak aby było ok. Jak ustawisz GMP sprawdź czy widać kreskę w okienku i dla pewności czy tłok jest w gorze.
gmp znalezione, zablokowane śrubą koło nie pójdzie nawet kawałek do przodu. I teraz wynikł problem takiego typu ze nie mogę podłożyć szczelinomierza wchodzi mi max 3mm i tak jest na wszystkich zaworach. poluzowałem jeden i też nie mogę podłożyć szczelinomierza jedynie te 3mm. I co dalej?
Jeżeli nie wchodzi to znaczy że jest za gruby.
Sprawdzałeś mniejsze grubości listków?
A jaki jest nominalny luz? Pewnie ok. 0,15 - 0,20 mm a nie 3mm!
Zaloguj się lub zarejestruj by napisać odpowiedź
FORUM.SUPERMOTO.PL » Garaż » KTM » regulacja zaworow smc 690
Wygenerowano w 0.056 sekund, wykonano 85 zapytań