1 Ostatnio edytowany przez malysowa (2012-01-19 15:45:38)

Temat: ttr 600 ??

Witam,
od dłuższego czasu szukam swojego pierwszego moto.
Ostatnio się zainteresowałem Yamahą TTR.
Była jedna TTR-ka na allegro:
[url]http://moto.allegro.pl/yamaha-ttr-600-supermoto-tt-xt-tt600r-i2038251801.html[/url]
, nie interesowałem się nią ponieważ cena była zaporowa.
Moto się nie sprzedało. A wczoraj kolo mi odpisał, że puści mi ją za 11 tys.
Czytałem, że wersja od 2003 r z rozrusznikiem jest 22 kg cięższa - 153kg i przedni zawias słabszy niż w starszych modelach.
Co myślicie o tym egzemplarzu i ogólnie tej wersji? Jest sens jechać oglądać taki sprzęt w tej cenie czy jeszcze poszukać?
Na otomoto jest np egzemplarz z kopajką za 2 tysie mniej:
[url]http://otomoto.pl/yamaha-ttr-600-gwarancja-M2997219.html[/url]
, ale jak doliczę koła sm to wyjdzie cena podobna, a przebieg sporo większy. Czytałem, że przy 40 tys. remont - m. in. wymiana tłoka.
Co sądzicie?

Dodam, że chciałem się zamknąć w budżecie 11 tys...

XR400

2

Odp: ttr 600 ??

Chłodzenie powietrzem jest trochę słabe jak się jeździ po mieście. Moim zdaniem poszukaj jakiejś drz albo lc4.

Było KTM LC4. Obecnie klasyk z1100. Brak kasy na SM :(

3

Odp: ttr 600 ??

Walec napisał/a:

Chłodzenie powietrzem jest trochę słabe jak się jeździ po mieście. Moim zdaniem poszukaj jakiejś drz albo lc4.

Brednie

motoslide.com

4

Odp: ttr 600 ??

Barteksm napisał/a:

Brednie

potwierdzam

5

Odp: ttr 600 ??

No na pewno nie jest lepsze od chłodzenia cieczą.

Było KTM LC4. Obecnie klasyk z1100. Brak kasy na SM :(

6

Odp: ttr 600 ??

Walec napisał/a:

Chłodzenie powietrzem jest trochę słabe jak się jeździ po mieście. Moim zdaniem poszukaj jakiejś drz albo lc4.

Brednie, dokładnie tak jak napisał Bartek
Pierwszy rajd Paryż-Dakar wygrał protoplasta XT600 chłodzony tylko powietrzem.

Co do motorka, jeździłem, miałem i nie jest złe, ale za te pieniądze polecałbym bardziej FMX650 (jeśli szukasz czegoś prostego w budowie i w miarę bezobsługowego). Zawiasy ma lepsze i oponę da się zamknąć bezproblemowo a po małych modyfikacjach już jako tako jedzie + można je tanio wyrwać i odpada wymiana kół na SM. Ale poweru tutaj nie uświadczysz.


Pomyśl też nad DRZ (nie wiem jakich jesteś gabarytów), lżejszy niż FMX i bardziej popularny. Stosunek moc/masa podobny jesli nie lepszy. Ja się nad nim zastanawialem, ale jest droższy i dla mnie zbyt mały.

Jeśli potrzebujesz czegoś mocniejszego szukaj KTM czy Huski:) Zacne sprzęty o które jednak trzeba troszkę bardziej dbać niż o DRZ, nie mowiac juz o TTR/FMX, gdzie w zasadzie wystarczy zmienic olej raz w roku i spojrzec czasami w zawory:)

7

Odp: ttr 600 ??

Walec napisał/a:

No na pewno nie jest lepsze od chłodzenia cieczą.

Nie wiem czy lepsze, czy nie... ale poszukaj filmikow gdzie męczą olejaka ze starego gixxera aż puszka tłumika jest czerwona. Zrób to samo na chłodzeniu płynem:)

8 Ostatnio edytowany przez Barteksm (2012-01-19 16:14:10)

Odp: ttr 600 ??

Walec napisał/a:

No na pewno nie jest lepsze od chłodzenia cieczą.

Moge sie założyć o flaszkę stajemy w korku* w upale, twój KTM rzyga płynem , a u mnie chłodnica oleju robi sie odrobine cieplejsza . To są motocykle dualsport one były fabrycznie stawiane na dużych kołach z przeznaczeniem orania w błocie, gdzie napewno miały dużo gorsze chłodzenie niż w miescie . Wiec taki problem to żaden problem .
Hubert ja już Ci mówiłem , że bierz moto zlepszym zawieszeniem bo mi jedyne czego brakuje w DR to sztywego zawieszenie .


* jest to abstrakcja i mozna tak zrobić tylko w celach naukowych

motoslide.com

9 Ostatnio edytowany przez malysowa (2012-01-19 16:26:04)

Odp: ttr 600 ??

Ważę 70 kg, 182 cm.
TTR wydawało mi się złotym środkiem pomiędzy mocą i bezawaryjnością. Ze względu na pojemność sporo większy moment w porównaniu do DRZ. FMX niby podobne wartości mocy i momentu ale osiągi jakieś słabsze.
A co sądzicie o tym pierwszym egzemplarzu z pierwszego posta:
[url]http://moto.allegro.pl/yamaha-ttr-600-supermoto-tt-xt-tt600r-i2038251801.html[/url]
, jest sens jechać czy poszukać jakiegoś egzemplarza bez rozrusznika z lepszymi zawiasami?

* Barteksm - nie wiem co znaczy lepsze zawiasy w starszych wersjach. Tyle udał mi się znaleźć w necie - że lepsze gorsze.. więc nie wiem czy te w wersjach 2003+ są sztywne.

XR400

10

Odp: ttr 600 ??

FMX jest słabszy. Po wymianie komina i filtra jedzie podobnie a zawiasy ma niezłe.
Ja swojego kupiłem za 10500 2007 rok po małej przewrotce (pęknięty plastik). Przebiegu miał niecałe 5000km (stał dwa lata - wiem z zaufanego źródła)

Bartek ma rację z zawiasami. Ja bym bral DRZ400 przy Twoich gabarytach. To dobre, w miare bezobslugowe moto

11

Odp: ttr 600 ??

malysowa napisał/a:

Ważę 70 kg, 182 cm

Ja pier.... wpadam w kompleksy - 94kg, 173 cm

12

Odp: ttr 600 ??

PRELUDE2000 napisał/a:
malysowa napisał/a:

Ważę 70 kg, 182 cm

Ja pier.... wpadam w kompleksy - 94kg, 173 cm


Ale jak już się rozpędzisz...nie ma ch^& we wsi:)))

13

Odp: ttr 600 ??

:)
Sorry za zaśmiecanie tematu.

14 Ostatnio edytowany przez Barteksm (2012-01-19 16:38:48)

Odp: ttr 600 ??

FMX jest cieższa z tąd może bycta różnica. Ogólnie nie zagłębiałem sie nigdy w temat zawieszeń w TTR , ale pamiętam , że pare razy mi sie migneły TTRki z zawieszenie upside down i ohlinsem z tyłu, nie wiem czy to były fabrycze zawieszenie czy ktos sam sobie zminiał, musisz poszukac infrmacji w internecie . Ogólnie mam dobre zdanie o TTR szczególnie tej lżejszej, DRZ to też dobra opcja na pierwsze moto.


Pamiętaj , zeby brać poprawke na wszystkie dane techniczne teoria teorią, praktyka ...

motoslide.com

15

Odp: ttr 600 ??

TTR idzie lepiej od FMX (ale ogromnych roznic nie ma)
Jesli chodzi o zawieszenia (jezdzilem na Ohlinsie z tylu i UPD z przodu) dałbym remis. Ten w FMX mimo, iż bez regulacji daje radę zarówno po mieście jak i poza nim
Również polecam DRZ na pierwsze moto
A FMX - to moje dziesiąte już moto i mimo braków w mocy daje banana na gębie... a chyba o to chodzi:)

Z tym, że u mnie banan na gębie pojawia się nawet po przejechaniu się WSK, więc się nie sugeruj tym ;-)