16

Odp: Wr na ms

Witam,

W związku z planowaną przeróbką Yamahy WR450f (2004) na sm mam takie pytania.
Proszę o pomoc kogoś obeznanego w temacie.

- Czy Waszym zdaniem trzeba montować prędkościomierz ? Mam go luzem w kicie homologacyjnym i nie wiem czy jest sens go montować.
- Nie ma żadnej serwisówki do tego motocykla.  W związku z tym czy ktoś jest może zorientowany jak go serwisować ?
- Czy serwis odbywa się na podstawie przelatanych km czy motogodzin ? Pytam, bo teraz ma tylko licznik km i nie wiem czy licznik motogodzin montować.
- Czy można gdzieś kupić cały zestaw do przeróbki tego sprzęta na sm ? Chodzi mi głównie o koła + heble.

Bardzo proszę o odpowiedź.

17

Odp: Wr na ms

wukoz napisał/a:

Witam,

W związku z planowaną przeróbką Yamahy WR450f (2004) na sm mam takie pytania.
Proszę o pomoc kogoś obeznanego w temacie.

- Czy Waszym zdaniem trzeba montować prędkościomierz ? Mam go luzem w kicie homologacyjnym i nie wiem czy jest sens go montować.
- Nie ma żadnej serwisówki do tego motocykla.  W związku z tym czy ktoś jest może zorientowany jak go serwisować ?
- Czy serwis odbywa się na podstawie przelatanych km czy motogodzin ? Pytam, bo teraz ma tylko licznik km i nie wiem czy licznik motogodzin montować.
- Czy można gdzieś kupić cały zestaw do przeróbki tego sprzęta na sm ? Chodzi mi głównie o koła + heble.

Bardzo proszę o odpowiedź.

Troszkę "proste" pytania zadajesz.

- jeżeli chcesz być w pełni legalny i wiedzieć o ile km przekraczasz właśnie prędkość w terenie zabudowanym to zamontuj licznik.
- jeżeli nie masz serwisówki, a masz motocykl to chyba warto sobie taką ściągnąć.
- jak już pobierzesz serwisówkę to będziesz wiedział co ile km lub mth wykonywać czynności serwisowe według w/w dokumentu
- można kupić cały zestaw do przeróbki. Za granicą np. motostrano.com lub w u nas np. dynotech.pl

PS. Pewnie zadasz pytanie gdzie znajdę serwisówkę:

[url]http://www.ymenvom.nl/new/manuals/M5TJ41.PDF[/url]

Husaberg FE 450 E / SM
KTM 380 SMR SOLD
DR-Z400SM   3x3 , FCR39MX , JD , MRD/SSW , MAGURA/BREMBO4P/BRAKING320MM, IMS 2.6  SOLD

18 Ostatnio edytowany przez dukeSebo (2012-01-17 13:19:57)

Odp: Wr na ms

Hacker był pierwszy ale nie był tak miły jak ja ;)

Cześć. Nie wiem dokładnie o co Ci chodzi z tym prędkościomierzem.
Bo na przeglądzie rejestracyjnym jest wymagany tak samo jak podczas kontroli policyjnej. A do codziennej eksploatacji nie jest Ci potrzebny.
Przeglądy możesz robić według wskazań kilometrów lub motogodzin. To już jest mało istotne. Ważne byś robił to regularnie.
Jednak gdy chcesz to robić według wskazań motogodzin (te przy eksploatacji na asfalcie liczy się inaczej niż te w ciężkim terenie)

Na moim przykładzie. W CRFie zmieniam olej co 400/500 km. i guzik mnie interesują motogodziny ;) Nie mam licznika motogodzin! Licznik motogodzin nie jest Ci potrzebny, motogodziny liczymy w terenie a na asfalcie kilometry. No chyba że już ktoś licznik motogodzin posiada i sam sobie przelicza te motogodziny na kilometry. ;)

Odnośnie kół i hebli. Tu chyba dla Ciebie najważniejsza jest cena, wiec i poszukiwanie we własnym zakresie. gotowe kity zawsze będą droższe.

Jeśli chodzi o serwisówkę... poczekaj na odpowiedz kogoś kto na co dzień lata WRą. Nie miałem styczności z WRą. :)

Nowe wcielenie CRFy - SPRZĘT DO TURYSTYKI :))))) Super Duke 990 "R"
CRF 450 "R" SM na prawdziwych a nie udawanych modach  44.68[kM] 71.14 [Nm] na kole... to są mody a nie dysze i filterek /
Yamaha XS 360 Cafe Racer 78 rok;) CR

19

Odp: Wr na ms

Dziękuje za odpowiedzi. Dopiero wącham temat. Stąd "proste" pytania :)

1. Prędkościomierz
Chodzi mi o to, że jest mi on niepotrzebny do eksploatacji. Zastanawiam się czy go montować tylko ze względów przeglądów technicznych i kontroli policyjnej. Rzeczywiście zarówno na przeglądzie jak i przy kontroli czepiają się tego ? Jakie macie z tym doświadczenia ?

2.  Motogodziny czy kilometry
Tutaj chodzi mi o opcję jak mierzyć potrzeby serwisowe. Moto będę jeździł po asfalcie i w terenie. Wiem, że w terenie mierzy się raczej motogodzinami, a na asfalcie kilometrami. Co lepiej się sprawdza w przypadku jazdy mieszanej ? Bo chyba bez sensu mierzyć na dwa sposoby ?

20

Odp: Wr na ms

Naprawdę głupie pytania zadajesz.

ad. 1) Wszystko zależy od Stacji kontroli pojazdów oraz policjantów na których trafisz.
W jednym warsztacie sprawdzi ci tylko numery ramy a w innym przetrzęsie motocykl od góry do dołu.
Policja tak samo, jedni zobaczą czy masz kierunki i lusterka a inni czy masz licznik i opony z homologacją.

ad. 2) Zależne od punktu 1. Jak zamontujesz licznik to mierz według licznika zwłaszcza, że serwisówka do WR podaje czynności według km i mth.

Ja np. zamiast licznika miałem laptimer. Nikt się nie pokapował, że to jest laptimer a nie licznik na kierownicy.
W twoim przypadku proponuję zamontować sobie licznik motogodzin na kierownicy.
Załatwisz tym sposobem oba problemy - chyba, że znów znajdziesz gdzieś jakiś problem.
Licznik mth na kierę: wiesz kiedy serwis, a cwele będą myśleć, że to zwykły licznik km/h.
I jak dla mnie gra i buczy.
Baaa! Mało tego są teraz takie liczniki mth które mają również wbudowany obrotomierz lub czujnik temp. wody.
Miałem taki w DRZ - super sprawa!

Husaberg FE 450 E / SM
KTM 380 SMR SOLD
DR-Z400SM   3x3 , FCR39MX , JD , MRD/SSW , MAGURA/BREMBO4P/BRAKING320MM, IMS 2.6  SOLD