Temat: DRZ 400 SM a buty offroad ;)
Hejo, żeby za bardzo nie robić bałaganu i nie spamować pomyślałem ze upieke dwie pieczenie przy jednym ogniu - ładnie się przywitam i napiszę co mnie ostatnio gnębi może ktoś będzie potrafił pomóc ;-)
Tak więc, witam wszystkich, mam na imię Arek, jestem z Gorzowa Wlkp. i od niedawna jestem szczęśliwym posiadaczem w/w moto i prawa jazdy kat. A. Jak nie trudno się domyślić jest to mój pierwszy moto i dopiero zaczynam swoją przygodę z dwoma kółkami, bakcyla złapałem od szwagra który moto jeździ od 12 lat ;-)
No ale do rzeczy.. Powoli jestem na etapie kompletowania stroju do moto bo chociaż specjalnie stary nie jestem (24 lata) to do tematu staram się podejść z głową i zamiast jeździć w kasku za 2 stówy, bojówkach i traperach wolę sobie nieco odłożyć i należycie się zabezpieczyć - moto może i demonem szybkości nie jest ale staram się je traktować z należytym szacunkiem i respektem bo chociaż staż marny to była okazja żeby się przekonać, że to czego uczą na kursach a to czego uczy życie na trasie choćby nie wiem jak krótkiej to dwie zupełnie inne rzeczy ;)
Kupiłem ostatnio buty - Axo Boxer, wcześniej jak wspomniałem jeździłem w najzwyklejszych timberlandach i chociaż jeździ się wygodnie to niestety ochrona - zerowa.
Niestety nie miałem za bardzo wcześniej okazji butów potestować i powiem szczerze, że gdy je założyłem żeby się kawałek przejechać to włos mi się na głowie zjeżył.. To że są sztywne to jeszcze pół biedy - rozumiem że but się musi ułożyć, potrzebuje czasu żeby trochę popracować ALE - kompletnie mi nie idzie w nich operowanie skrzynią biegów.. Żeby wbić wyższy bieg musze naprawdę odwalić iście alpejską kombinacje, zdarzyło się nie raz, że wbijałem luz zamiast dwójki albo pomimo 2,3 krotnych starań dalej jechałem na tym samym biegu. Przyzwyczaiłem się do trzymania buta pod/nad dźwignią skrzyni biegów zaś w tych butach w tym konkretnym motocyklu nie jestem nawet w stanie wcisnąć tam choćby palca - chyba że przysunę się znacznie do zbiornika i ułożę stopę niemal pionowo. Kompletnie nie mam pomyslu jak sobie poradzić w takiej sytuacji - czy jest na to jakiś sposób/patent? Istnieje możliwość zmiany wysokości czy odległości samej wajchy skrzyni biegów w stosunku do podnóżka? Niestety nie stać mnie na buty Sidi Crossfire gdzie każda część wydaje się pracować.. Trochę mnie to zdemotywowało bo na dzień dzisiejszy słabo sobie wyobrażam jazdę w tych butach i martwi mnie, że wydałem 4-5 stów na coś co wydaję się powodować więcej problemów i stresu w jeździe aniżeli poprawiać bezpieczeństwo.. Jakieś pomysły?