1

Temat: Regeneneracja amortyzatora yzf - brak regularnego przegladu

BYŁ SOBIE AMORTYZATOR

Ku przestrodze dla nie świadomych użytkowników sprzętu wyczynowego .
Na początku wydawało się wszystko OK  Klient skarżył się ze amor mu coś nie działa i coś się pewnie dzieje ( brak tłumienia odbicia)

http://desmond.imageshack.us/Himg6/scaled.php?server=6&filename=warsztat078.jpg&res=medium http://desmond.imageshack.us/Himg267/scaled.php?server=267&filename=warsztat077.jpg&res=medium

Pierwsza kontrola przed rozebraniem, brak dużej ilości oleju w amortyzatorze (klient nic podejrzanego nie zauważył??????)

http://desmond.imageshack.us/Himg845/scaled.php?server=845&filename=warsztat076.jpg&res=medium

Pierwsza reakcja po rozebraniu (o moj Boze!!!!)
http://desmond.imageshack.us/Himg708/scaled.php?server=708&filename=warsztat075.jpg&res=medium
http://desmond.imageshack.us/Himg822/scaled.php?server=822&filename=warsztat074.jpg&res=medium
http://desmond.imageshack.us/Himg824/scaled.php?server=824&filename=warsztat059.jpg&res=medium


Następnie rozebrałem amora na części aby skontrolować stan całego amortyzatora. W normalnym przypadku wymienia sie uszczelniacz ,myje sie części, poleruje sztangę tłoczyska i przystępuje do składania . A tu zonk !!

http://desmond.imageshack.us/Himg401/scaled.php?server=401&filename=warsztat060.jpg&res=medium
http://desmond.imageshack.us/Himg33/scaled.php?server=33&filename=warsztat061.jpg&res=medium
http://desmond.imageshack.us/Himg440/scaled.php?server=440&filename=warsztat063.jpg&res=medium

Wewnętrzna cześć obudowy amora , w miejscu gdzie znajduje się blok uszczelniający, przetarcie!! Powodem takiego stanu jest duży brak oleju, brak ciśnienia wewnętrznego i blok uszczelniający ruszał się "góra-dol " i wytarło gładź . W tym miejscu istnieje niebezpieczeństwo iż zmiany średnicy są takie duże ze nowy oring zewnętrzny oraz nowy blok uszczelniający nie dadzą rade uszczelnić amora ( 10 atm + wahania temperatur + ciągle drgania i wibracje)
Blok uszczelniający również uszkodzony " zdajecia tego nie pokazują dokładnie " tulejka ślizgowa przetarta , na zewnątrz również ślady zużycia

http://desmond.imageshack.us/Himg268/scaled.php?server=268&filename=warsztat065.jpg&res=mediumhttp://desmond.imageshack.us/Himg846/scaled.php?server=846&filename=warsztat066.jpg&res=mediumhttp://desmond.imageshack.us/Himg442/scaled.php?server=442&filename=warsztat068.jpg&res=medium

Całość można było załatwić o wiele łatwiej , szybciej i co ważne taniej , ale nie w tym przypadku. Po dokonaniu szczegółowych pomiarów został wymieniony blok uszczelniaczy wraz z uszczelka ,ringiem , i tulejka ślizgowa. Obudowa amortyzatora mimo przetarcia nadaje sie jeszcze do użycia ale klient nie otrzyma  na ta usługę gwarancji (duże ryzyko ponownego rozszczelnienia) W takim przypadku należy dokonać zakupu nowej obudowy

http://desmond.imageshack.us/Himg69/scaled.php?server=69&filename=warsztat073.jpg&res=mediumhttp://desmond.imageshack.us/Himg835/scaled.php?server=835&filename=warsztat067.jpg&res=medium

MOŻNA BY TEGO UNIKNĄĆ GDY BY KLIENT CZASAMI SCHYLIŁ SIĘ I POPATRZAŁ NA SZTANGĘ AMORTYZATORA I W PORĘ ROZPOZNAŁ WYCIEK
Istnieją jeszcze bardziej drastyczne przypadli kiedy zakup nowych części podchodzi pod cenę nowego amortyzatora ale to może kiedy indziej

http://www.power4.pl/

power4susp@gmail.com

2

Odp: Regeneneracja amortyzatora yzf - brak regularnego przegladu

btw. ile kosztuje taka standardowa regeneracja tylnego amortyzatora??

- Jeśli dziekan nie odwoła swoich słów do  jutra to wypierdalam z tej uczelni
-- A co takiego powiedział dziekan??
- "Wypierdalaj z tej uczelni!!"

3

Odp: Regeneneracja amortyzatora yzf - brak regularnego przegladu

w firmie Twenty - standard czyli całość rozebrane na części , mycie , mierzenie, polerowanie sztangi ,olej KYB, uszczelniacz, montaż wraz z nabiciem azotem i ustawienie wstępne kosztuje 90 euro
PunBB bbcode test

http://www.power4.pl/

power4susp@gmail.com

4

Odp: Regeneneracja amortyzatora yzf - brak regularnego przegladu

czy wy tez widzice ze komin w kazdej suzuce wystaje mniej lub bardziej??

5

Odp: Regeneneracja amortyzatora yzf - brak regularnego przegladu

90euro to nie drogo. Wcale ie drożej jak u nas.

http://www.bikepics.com/members/cichy929/
CRF 490 sumo & CRF 250 MX

6

Odp: Regeneneracja amortyzatora yzf - brak regularnego przegladu

Aleksander.mx napisał/a:

czy wy tez widzice ze komin w kazdej suzuce wystaje mniej lub bardziej??

Odległość i kąt ustawienia maszyn ;)

Była Husqa WSM 50.
Powrót w 2015...

7

Odp: Regeneneracja amortyzatora yzf - brak regularnego przegladu

ja widzę, że każda kolejna jest mniejsza. :)

http://www.bikepics.com/members/cichy929/
CRF 490 sumo & CRF 250 MX

8

Odp: Regeneneracja amortyzatora yzf - brak regularnego przegladu

dla mnie to są inne  moto ( pojemnosci )

i can do this .. here, hold my beer

9

Odp: Regeneneracja amortyzatora yzf - brak regularnego przegladu

Dla zainteresowanych i spostrzegawczych ;mamy tu do czynienia z 2* rmz450 i na końcu stoi rmz 250

http://www.power4.pl/

power4susp@gmail.com

10

Odp: Regeneneracja amortyzatora yzf - brak regularnego przegladu

Marku, oczywiste jest że azot spuszczacie przez ten sam zawór, którym później nabijacie amor ale czy podczas spuszczania azotu chlapie olejem czy raczej nie ma takiego ryzyka i co z ponownym napełnianiem? Robi się to w jakiejś ustalonym położeniu amortyzatora?Ciśnienie jest jednakowe dla wszystkich amorów czy zalecane przez producenta?
Powiedz mi jeszcze jak z olejem w amorze, w zawiasie przód po roku jest gnój, co z tyłem? Bo generalnie póki nie klęknie uszczelniacz to się tam nie zagląda.


joł

11

Odp: Regeneneracja amortyzatora yzf - brak regularnego przegladu

zdaniu13 napisał/a:
Aleksander.mx napisał/a:

czy wy tez widzice ze komin w kazdej suzuce wystaje mniej lub bardziej??

Odległość i kąt ustawienia maszyn ;)

Ja tutaj patrze po literkach na wydechu i w dwoch furach jest na G a w ostatniej na H

12 Ostatnio edytowany przez marek72 (2011-12-03 01:34:48)

Odp: Regeneneracja amortyzatora yzf - brak regularnego przegladu

Azot spuszcza sie i nabija tym samym zaworem i w standardowych amorach takich jak na zdjęciach u góry (ze zbiornikiem gazu) nie ma możliwości aby wyleciał zaworkiem olej no chyba ze uszkodzona jest membrana lum uszczelka tłoka dzielącego olej i gaz  . Ciśnienie w amortyzatorach można podpisać zasadzie grubości sztangi i im grubsza tym więcej ciśnienia ale oczywiście każdy producent przewiduje odpowiednie ciśnienie dla swojego produktu ,ale przy masowce jaka robię  codziennie znam to już na pamięć i jest to najczęściej 10-12 atm (azot!!!) Nie ma tez znaczenia w jakiej pozycji nabija się gaz . Codo przeglądów amortyzatora centralnego powinno to sie robić co 20-30mth a nie kiedy cieknie , wymiana oleju dla amortyzatora jest tak samo wazna jak nowy olej w silniku bo amortyzatory jest to drugi element który pracuje najwięcej zaraz po silniku.  Ja pracuje w takiej firmie gdzie robię amortyzatory i tylko amortyzatory , tak widziałem juz nie jedno rozczarowanie i złość klienta kiedy musi słono bulić za naprawę. 
PunBB bbcode test

http://www.power4.pl/

power4susp@gmail.com

13

Odp: Regeneneracja amortyzatora yzf - brak regularnego przegladu

kurde, chyba oddam swojego pds'a chociaz boje sie ze cos wyjdzie:D

14

Odp: Regeneneracja amortyzatora yzf - brak regularnego przegladu

Witam. Chcialbym zapytac czy ten azot to moze byc taki jak w niektorych wulkanizacjach stosuja ?

15

Odp: Regeneneracja amortyzatora yzf - brak regularnego przegladu

Gaz azot jest zawsze gazem azotem jeśli spełnia on wymagania związane z ta nazwa . Ja juz słyszałem opinie ze nie jest potrzebny azot kiedy w powietrzu jest go 78% . Ja powiem krotko azot i min 10atm .

http://www.power4.pl/

power4susp@gmail.com