1

Temat: Suzuki RM 250-Problem z silnikiem-Proszę o opinie!

Witam!
Chciałbym prosić o opinię! Jestem mało doświadczonym kierowcą, jeszcze mniej mechanikiem! Mam taką sytuację!
Kupiłem Suzuki RM 250 z zatartym silnikiem! Motor oddałem w ręce mechanika. Oczywiście remont kapitalny silnika! Odobrałem motor iii... Po 4 godzinach jazdy ( bardzo spokojnej) - brak doświadczenia! Motor nagle zgasł.
Oddałem go w ręce mechanika który naprawiał go już wcześniej. Djagnoza!
Motor nie ma kompresji Wióry z tłoka!!!
Panowie pomóżcie! Jak to można wytłumaczyć! Mechanik twierdzi iż nie umiejętnie zmieniałem biegi i hamowałem biegami!?
Czy to możliwe? Nie sądzę ? Ale proszę o opinie!
P.S. Mechanika "do lasu" :)

2

Odp: Suzuki RM 250-Problem z silnikiem-Proszę o opinie!

Po primo przywitaj się!
Po drugie primo no mega nie ten dział!

A tak to chyba sam wiesz czy hamowałeś silnikiem czy nie?
Może się kulałeś gdzieś z górki na zamkniętej manecie i włala.
Może zrobiłeś złą albo zapomniałeś w ogóle zalać mieszanką zbiornika?

I napisz co zawierał ten remont kapitalny?

Husaberg FE 450 E / SM
KTM 380 SMR SOLD
DR-Z400SM   3x3 , FCR39MX , JD , MRD/SSW , MAGURA/BREMBO4P/BRAKING320MM, IMS 2.6  SOLD

3

Odp: Suzuki RM 250-Problem z silnikiem-Proszę o opinie!

Tak więc Primo! :) Napisałem na początku wiadomości WITAM!
Dział pomyliłem ! Możliwe ! Sorki!
Jeśli chodzi o hamowanie silnikiem! Z pewniością było tak , iż po odkręceniu manetki odpuszczałem! Jak pisałem mało doświadczenia więc ....
Jeśli chodzi o mieszankę! BYŁA  i była ok:)
Remont . Wymiana tłoka, pierścieni .... Wszystko new... (podobno) ponad 2500 zł. na części !

4 Ostatnio edytowany przez wojtecki (2011-11-25 11:59:24)

Odp: Suzuki RM 250-Problem z silnikiem-Proszę o opinie!

Czyli hamowałeś silnikiem a przy docieraniu bardzo ważne jest żeby tego nie robić i przy odpuszczeniu manetki posługiwać się  sprzęgłem..jazda ma się odbywać bez gwałtownych przyśpieszeń..podejrzewam że zabiłeś piec ze swojej winy

nie używaj tych wykrzykników bo szlak człowieka trafia jak to czyta
przywitalnia ma osobny dział i tam należy się odezwać

Husqvarna SM 610s 2005 [sprzedana]  ---> next ???

5

Odp: Suzuki RM 250-Problem z silnikiem-Proszę o opinie!

kupiles suzuki to masz :D

suzuki ts50-->yamaha xt125x-->ktm lc4 SM HF-->ktm exc530sm-->ktm 450 smr :D

KTM the best fuck the rest

6

Odp: Suzuki RM 250-Problem z silnikiem-Proszę o opinie!

Dzięki kolego za opinię!
Ale coś w tym być musi! Z CBRR nigdy problemu nie miałem.
Zachciało się pojeździć po lesie! he he!

7

Odp: Suzuki RM 250-Problem z silnikiem-Proszę o opinie!

bez kolejnego remontu nie zrobisz nic ;)

suzuki ts50-->yamaha xt125x-->ktm lc4 SM HF-->ktm exc530sm-->ktm 450 smr :D

KTM the best fuck the rest

8

Odp: Suzuki RM 250-Problem z silnikiem-Proszę o opinie!

ja jebie..trochę za boli :]

Husqvarna SM 610s 2005 [sprzedana]  ---> next ???

9

Odp: Suzuki RM 250-Problem z silnikiem-Proszę o opinie!

Darek1976 napisał/a:

Dzięki kolego za opinię!
Ale coś w tym być musi! Z CBRR nigdy problemu nie miałem.
Zachciało się pojeździć po lesie! he he!

2t to nie 4t które ma zawsze smarowanie ! więc nie porównuj 4 cylindrowego i 4 suwowego silnika, do singla 2 suwowego ! przez brak wiedzy i umiejętności zatarłeś silnik na dotarciu ;) nie zwalaj w tym przypadku na mechanika ! znam ludzi z doświadczeniem, którzy niechcąco zrobili to samo po przesiadce z 4t na 2t ;) więc nie jesteś sam ;)

10

Odp: Suzuki RM 250-Problem z silnikiem-Proszę o opinie!

Tłok, pierścienie ... 2500zł?
Nowy tłok jest już z pierścieniami i kosztuje z 400zł
Jeżeli wymienił też korbowód to jest to kolejne 400zł a gdzie pozostałe 1700zł?
No chyba, że mechanik jest dobry i się ceni za robociznę:)

Wiesz nic Ci tu nie pomożemy bo jeżeli zatarł się silnik po remoncie i pojechałeś z nim od razu do tego samego mechanika to nawet jeżeli on coś spierdzielił to i tak się tego nie dowiesz.

Husaberg FE 450 E / SM
KTM 380 SMR SOLD
DR-Z400SM   3x3 , FCR39MX , JD , MRD/SSW , MAGURA/BREMBO4P/BRAKING320MM, IMS 2.6  SOLD

11

Odp: Suzuki RM 250-Problem z silnikiem-Proszę o opinie!

tabul napisał/a:
Darek1976 napisał/a:

Dzięki kolego za opinię!
Ale coś w tym być musi! Z CBRR nigdy problemu nie miałem.
Zachciało się pojeździć po lesie! he he!

2t to nie 4t które ma zawsze smarowanie ! więc nie porównuj 4 cylindrowego i 4 suwowego silnika, do singla 2 suwowego ! przez brak wiedzy i umiejętności zatarłeś silnik na dotarciu ;) nie zwalaj w tym przypadku na mechanika ! znam ludzi z doświadczeniem, którzy niechcąco zrobili to samo po przesiadce z 4t na 2t ;) więc nie jesteś sam ;)

Tabul nie strasz mnie:)

Husaberg FE 450 E / SM
KTM 380 SMR SOLD
DR-Z400SM   3x3 , FCR39MX , JD , MRD/SSW , MAGURA/BREMBO4P/BRAKING320MM, IMS 2.6  SOLD

12 Ostatnio edytowany przez HEMP (2011-11-25 20:11:22)

Odp: Suzuki RM 250-Problem z silnikiem-Proszę o opinie!

...ja powiem tak.... docieranie crossowki w 2t do MIT !!!  to nie wfm-ka ---  wystarczy 20-30min w (koniecznie ) srednim zakresie obrotow  i   .... w palnik :) ...   tyle z docierania ...

jak olej byl to nie mogles to zajechac ... stawiam ze mechanior cos spier.... np. zle zamontowal zawor wydechowy ... popros go o tlok z twojego moto , zrob foty w staw na forum , lukniemy jak to wyglada ...

a co da jazdy z zamknieta przepustnica  z gorki , to jest to mozilwe  ze tak  za....tarles   silnik , ale jak zjazd byl z krupówki :)

i can do this .. here, hold my beer

13

Odp: Suzuki RM 250-Problem z silnikiem-Proszę o opinie!

hacker33 napisał/a:
tabul napisał/a:
Darek1976 napisał/a:

Dzięki kolego za opinię!
Ale coś w tym być musi! Z CBRR nigdy problemu nie miałem.
Zachciało się pojeździć po lesie! he he!

2t to nie 4t które ma zawsze smarowanie ! więc nie porównuj 4 cylindrowego i 4 suwowego silnika, do singla 2 suwowego ! przez brak wiedzy i umiejętności zatarłeś silnik na dotarciu ;) nie zwalaj w tym przypadku na mechanika ! znam ludzi z doświadczeniem, którzy niechcąco zrobili to samo po przesiadce z 4t na 2t ;) więc nie jesteś sam ;)

Tabul nie strasz mnie:)


Poprostu zapominali się i zamiast wciskać sprzęgło, hamowali silnikiem i tłok się przycierał...

14

Odp: Suzuki RM 250-Problem z silnikiem-Proszę o opinie!

Ja to jeżdze na 2 suwach 6 lat i jakos niempamietam zebym zatarł silnik przez jakies hamowanie silnikiem ale jak zjedzam z górki to zawsze daje wiecej gazu a tak to 2 suwem nie hamuje sie silnikiem tylko hamulcem

Hero Majestic Ankur--->Derbi Senda Xtreme R--->Lifan Cross 125--->Mz Etz 250--->Ktm Egs 360--->Kawasaki Zr7--->Gas Gas EC 300  2006 & Kawasaki Zr7s 2004

15

Odp: Suzuki RM 250-Problem z silnikiem-Proszę o opinie!

Dzięki wszystkim za opinie! Zdjęcia tłoka zamieszczę na forum , jak prosił HEMP ( dzięki koleżko za opinię)
Co do hamowania silnikiem. Nie mam doświadczenia w enduro- cros a jeśli chodzi o 2 suwy to już całkiem zielony jestem!
Po remoncie motor nie był ani razu "odkręcony " To było dosłownie 3- 4 godziny nauki jazdy ! Żadnych górek itp.