1 Ostatnio edytowany przez stunt (2011-11-08 20:52:25)

Temat: LC4 1999 r proszę o poradę w sprawie zakupu

Witam wszystkich.
Wprawdzie fotki kiepskie i opis praktycznie zerowy to proszę o parę słów na temat tego kata, może już ktoś oglądał, był wystawiany wcześniej itp.
Mam ochotę pojechac go obejrzec i nie sądziłem że kiedyś zadam to pytanie... na co zwrócic uwagę (no coments)

[url]http://allegro.pl/ktm-lc4-640-i1922583126.html[/url]

A przy okazji czy w tym modelu jest regulacja wysokości tylu?

JAWA 50 Sport : 600XJ Diversion : XTZ660 Tenere:    miał być LC4 jest TDM 850

2

Odp: LC4 1999 r proszę o poradę w sprawie zakupu

siema  ... :)

i can do this .. here, hold my beer

3

Odp: LC4 1999 r proszę o poradę w sprawie zakupu

witam.

yamaha DT -> suzuki GS -> HUSQVARNA SM610S  + SUZUKI GSX750F

4

Odp: LC4 1999 r proszę o poradę w sprawie zakupu

stunt napisał/a:

Witam wszystkich.
Wprawdzie fotki kiepskie i opis praktycznie zerowy to proszę o parę słów na temat tego kata, może już ktoś oglądał, był wystawiany wcześniej itp.
Mam ochotę pojechac go obejrzec i nie sądziłem że kiedyś zadam to pytanie... na co zwrócic uwagę (no coments)

[url]http://allegro.pl/ktm-lc4-640-i1922583126.html[/url]

A przy okazji czy w tym modelu jest regulacja wysokości tylu?

siema

Regulacja jest. Bodajże 1 obrót to 2,5 kg na tylnym amorze .

Odpalisz posluchaj czy nie ma jakichś dziwnych chamskich stuków nad głowicą. Ale to jak będziesz jechał wyjdzie.
Już robiłem korbę rozrząd itp. I to było własnie tam słychać .
Hmm jeszcze taka kewestia odnośnie wiejskiego tuningu. Często goście zmieniają gaźniki "zeby podnieść moc"
A potem okazuje się że moto pali 10 l i jest słabsze. A zmiana gaźnika czy coś to są zaraz niepotrzebne koszty.
Także o to też możesz wypytać jaki model gaźnika jest czy cośbyło szperane. Normalny w tych modelach to był mikuni bst 40


Ktoś może coś więcej Ci powie. Ja wiem tyle :o
Klocki napęd itp to chyba wiesz :D

Pozdrawiam

Czemu ten Pan pojechał? - https://bit.ly/2VlprSp

5

Odp: LC4 1999 r proszę o poradę w sprawie zakupu

Czy tam nie powinno byc czasem przednie zawieszenie typu USD?

6 Ostatnio edytowany przez PszczelaRz (2011-11-09 01:13:04)

Odp: LC4 1999 r proszę o poradę w sprawie zakupu

Given napisał/a:

Czy tam nie powinno byc czasem przednie zawieszenie typu USD?

Zależy od modelu. Mój też nie ma. A kumpla 620 egs-e 97' miał

Czemu ten Pan pojechał? - https://bit.ly/2VlprSp

7

Odp: LC4 1999 r proszę o poradę w sprawie zakupu

PszczelaRz AGH napisał/a:


...Hmm jeszcze taka kewestia odnośnie wiejskiego tuningu. Często goście zmieniają gaźniki "zeby podnieść moc" ...

Niejeden, na tym forum, może się obrazić za te słowa

0,654l SMC AKR

"Dialogi nie dobre... Bardzo nie dobre dialogi są.
Proszę pana... Yyyy... W ogóle brak akcji jest. Nic się nie dzieje. Proszę pana..."

8 Ostatnio edytowany przez PszczelaRz (2011-11-09 03:23:11)

Odp: LC4 1999 r proszę o poradę w sprawie zakupu

maciey napisał/a:
PszczelaRz AGH napisał/a:


...Hmm jeszcze taka kewestia odnośnie wiejskiego tuningu. Często goście zmieniają gaźniki "zeby podnieść moc" ...

Niejeden, na tym forum, może się obrazić za te słowa


Ale ja nie mówię o tym. Jak się wie co i jak to tak. Ale nie że moto więcej pali to jeszcze bardziej zmulone niż na fabrycznym :o

Czemu ten Pan pojechał? - https://bit.ly/2VlprSp

9

Odp: LC4 1999 r proszę o poradę w sprawie zakupu

pierwszy wypust 640 (rok '99 i bodajże 2000 - te z szarym silnikiem i czarnymi głowicami) miały seryjnie zawias WP Extreme 50 (czyli klasyczny nie USD).

lc4.pl - nowa strona pomarańczy
Najczęstszą przyczyną problemów z LC4 jest właściciel...

10 Ostatnio edytowany przez stunt (2011-11-11 13:24:29)

Odp: LC4 1999 r proszę o poradę w sprawie zakupu

Właśnie wróciłem z oględzin i :
- po zagrzaniu motocykla i zrobieniu dwóch krótkich   rundek po ok.1 km. każda okazało się że sika olej z pokrywy głowicy?
( tak sądzę że to  spod pokrywy a nie z pod głowicy kiepski ze mnie mech.)  z narożnika nad kolankiem wydechowym. Widać że uszczelka była robiona z silikonu. i moje pytanie czy dużo roboty się z tym wiąże i trzeba uważać na jakieś niespodzianki, czy nie powinno być problemu z uszczelnieniem tego wycieku.

- pali zimny bez ssania
-  po skręceniu kierownicy na maksa w prawo gaśnie - chyba gdzieś linke gazu blokuje w skręcie, podczas jazdy nie było    problemu
-  rozrusznik czasami  podczas krecenia nie "łapie" tzn jakby bendiks?, czy to może coś poważniejszego??? Sprzedający twierdzi że to słabe aku nie ma siły zakręcić i jak się podładuje to będzie ok
- z silnika nie wydobywają sie jakieś niepokojące dzwięki, pracuje na moje ucho ładnie poza lekiimi wibracjami/drganiami/pukaniami z okolicy króćca wydechowego - ponoć spowodowane brakiem jednej sprężyny trzymającej wydech do cylindra.
- prawa laga się poci
- rozpiżony ślimak prędkościomierza, kończące się kloci i opony raczej też
- po odpaleniu jak stoi na stopce to telepie przodem, czytałem że LC4 to wibrator ale żeby tak "telepało" przodnim kołem ?
- wachacz i tylny amor ok

Ogólne moje wrażenie to OK, tylko ten wyciek i nie zawsze łapiący rozrusznik - proszę o komentarze.

pozdro - Stunt, a raczej Dziadek
-

JAWA 50 Sport : 600XJ Diversion : XTZ660 Tenere:    miał być LC4 jest TDM 850

11

Odp: LC4 1999 r proszę o poradę w sprawie zakupu

Czesc!

Na podstawie tego co piszesz, to moze sie okazac, ze w to moto trzeba wlozyc min. 2-3 tys PLN.
Oczywiscie mozesz zaoszczedzic kilka setek robiac wszystko sam, ale opony, klocki i rozrusznik kosztuja swoje.

Osobiscie poszukalbym wersji po roku 2000 z silnikiem "high flow" i zawiasem upside-down
Sam mialem wybor miedzy wersja 2003 i 2005. Wybralem drozszy 2005 i do dzisiaj jestem zdania, ze to byla dobra decyzja.

Powodzenia!

Pozdrawiam
Marek #26

It's all about the style, passion and fun :)

12

Odp: LC4 1999 r proszę o poradę w sprawie zakupu

IMHO Marek dobrze napisał.
Ja bym się nie ładował w to moto.
W aukcji nic nie ma o wyciekach, wszystko ideał. Gość więc coś kręci, a cena nie powala z nóg...:)


Jeśli masz umiejętności i czas, lepiej kupić już jakieś padło i samemu odremontować...lub poszukać czegoś lepszego.

13

Odp: LC4 1999 r proszę o poradę w sprawie zakupu

stunt napisał/a:

- po zagrzaniu motocykla i zrobieniu dwóch krótkich   rundek po ok.1 km. każda okazało się że sika olej z pokrywy głowicy?
( tak sądzę że to  spod pokrywy a nie z pod głowicy kiepski ze mnie mech.)  z narożnika nad kolankiem wydechowym. Widać że uszczelka była robiona z silikonu. i moje pytanie czy dużo roboty się z tym wiąże i trzeba uważać na jakieś niespodzianki, czy nie powinno być problemu z uszczelnieniem tego wycieku.

Spod głowicy nie bardzo ma prawo cieknąć, bo  LC4 nie ma tam kanałów olejowych. Czyli prawdopodobnie cieknie z linii łączenia czapki głowicy, spod dekielka inspekcyjnego zaworów lub spod śruby mocującej flanszę wydechu (lewa flansza, dolny gwint - jest przewiercony do głowicy i może podciekać).
Czapkę głowicy uszczelnia się właśnie uszczelniaczem (akurat wolę Dirko zamiast sylikonu, ale ten też od biedy się nada) - nie ma tam żadnej uszczelki.
Czy dużo pracy? Ja pewnie w 3h bym się obrobił licząc czyszczenie i skręcanie tego wszystkiego.

stunt napisał/a:

- pali zimny bez ssania

trochę za bogato (prawdopodobnie zbyt wysoki poziom paliwa), ale to niekoniecznie tragedia

stunt napisał/a:

-  po skręceniu kierownicy na maksa w prawo gaśnie - chyba gdzieś linke gazu blokuje w skręcie, podczas jazdy nie było    problemu

Raczej stawiam na niekontaktujący kabel lub kostkę - było by to o wiele bardziej prawdopodobnie - do przejrzenia instalacja elektryczna. Linki gazu raczej nie bardzo mogą mieć wpływ na gaśnięcie, a jeśli byłby źle poprowadzone to przy skrętach kiery najwyżej gaz by nie "odbijał"

stunt napisał/a:

-  rozrusznik czasami  podczas krecenia nie "łapie" tzn jakby bendiks?, czy to może coś poważniejszego??? Sprzedający twierdzi że to słabe aku nie ma siły zakręcić i jak się podładuje to będzie ok

Jeśli rozrusznik kręci (wizg) a wał się nie obraca to praktycznie na pewno sprzęgiełko rozrusznika (czyli tzw. bendix właśnie) - koszt w ASO w okolicach 400zł, trzeba ściągnąć magneto (ściągacz - 50zł+wys. na allegro).
Nader często przyczyną tej usterki jest pad autodeko na wałku rozrządu (gdzieś na forum opisywałem jak go zdiagnozować) - warto przy okazji sprawdzić (bo to częste niedomaganie w LC4), naprawa polega na wymianie wałka rozrządu
Przy słabym aku góra nie mógłby przełamać kompresji.

stunt napisał/a:

- z silnika nie wydobywają sie jakieś niepokojące dzwięki, pracuje na moje ucho ładnie poza lekiimi wibracjami/drganiami/pukaniami z okolicy króćca wydechowego - ponoć spowodowane brakiem jednej sprężyny trzymającej wydech do cylindra.

Możliwe - nieszczelnych wydech może generować dźwięki podobne do zbyt dużego luzu na zaworach (pukanie).

stunt napisał/a:

- po odpaleniu jak stoi na stopce to telepie przodem, czytałem że LC4 to wibrator ale żeby tak "telepało" przodnim kołem ?

to możliwe

stunt napisał/a:

- wachacz i tylny amor ok

sugerowałbym jednak po zakupie rozebrać waHacz i dźwignie w drobny mak, poczyścić i nasmarować łożyska.



Marek napisał/a:

Osobiscie poszukalbym wersji po roku 2000 z silnikiem "high flow" i zawiasem upside-down

HFy były od 2003. Swoją drogą możesz dać jakiś argument dlaczego HF a nie "zwykły" ? Wymienić z 5 różnic HFa względem starszej konstrukcji?

lc4.pl - nowa strona pomarańczy
Najczęstszą przyczyną problemów z LC4 jest właściciel...

14

Odp: LC4 1999 r proszę o poradę w sprawie zakupu

fxrider napisał/a:
stunt napisał/a:

- po zagrzaniu motocykla i zrobieniu dwóch krótkich   rundek po ok.1 km. każda okazało się że sika olej z pokrywy głowicy?
( tak sądzę że to  spod pokrywy a nie z pod głowicy kiepski ze mnie mech.)  z narożnika nad kolankiem wydechowym. Widać że uszczelka była robiona z silikonu. i moje pytanie czy dużo roboty się z tym wiąże i trzeba uważać na jakieś niespodzianki, czy nie powinno być problemu z uszczelnieniem tego wycieku.

Spod głowicy nie bardzo ma prawo cieknąć, bo  LC4 nie ma tam kanałów olejowych. Czyli prawdopodobnie cieknie z linii łączenia czapki głowicy, spod dekielka inspekcyjnego zaworów lub spod śruby mocującej flanszę wydechu (lewa flansza, dolny gwint - jest przewiercony do głowicy i może podciekać).
Czapkę głowicy uszczelnia się właśnie uszczelniaczem (akurat wolę Dirko zamiast sylikonu, ale ten też od biedy się nada) - nie ma tam żadnej uszczelki.
Czy dużo pracy? Ja pewnie w 3h bym się obrobił licząc czyszczenie i skręcanie tego wszystkiego.

stunt napisał/a:

- pali zimny bez ssania

trochę za bogato (prawdopodobnie zbyt wysoki poziom paliwa), ale to niekoniecznie tragedia

stunt napisał/a:

-  po skręceniu kierownicy na maksa w prawo gaśnie - chyba gdzieś linke gazu blokuje w skręcie, podczas jazdy nie było    problemu

Raczej stawiam na niekontaktujący kabel lub kostkę - było by to o wiele bardziej prawdopodobnie - do przejrzenia instalacja elektryczna. Linki gazu raczej nie bardzo mogą mieć wpływ na gaśnięcie, a jeśli byłby źle poprowadzone to przy skrętach kiery najwyżej gaz by nie "odbijał"

stunt napisał/a:

-  rozrusznik czasami  podczas krecenia nie "łapie" tzn jakby bendiks?, czy to może coś poważniejszego??? Sprzedający twierdzi że to słabe aku nie ma siły zakręcić i jak się podładuje to będzie ok

Jeśli rozrusznik kręci (wizg) a wał się nie obraca to praktycznie na pewno sprzęgiełko rozrusznika (czyli tzw. bendix właśnie) - koszt w ASO w okolicach 400zł, trzeba ściągnąć magneto (ściągacz - 50zł+wys. na allegro).
Nader często przyczyną tej usterki jest pad autodeko na wałku rozrządu (gdzieś na forum opisywałem jak go zdiagnozować) - warto przy okazji sprawdzić (bo to częste niedomaganie w LC4), naprawa polega na wymianie wałka rozrządu
Przy słabym aku góra nie mógłby przełamać kompresji.

stunt napisał/a:

- z silnika nie wydobywają sie jakieś niepokojące dzwięki, pracuje na moje ucho ładnie poza lekiimi wibracjami/drganiami/pukaniami z okolicy króćca wydechowego - ponoć spowodowane brakiem jednej sprężyny trzymającej wydech do cylindra.

Możliwe - nieszczelnych wydech może generować dźwięki podobne do zbyt dużego luzu na zaworach (pukanie).

stunt napisał/a:

- po odpaleniu jak stoi na stopce to telepie przodem, czytałem że LC4 to wibrator ale żeby tak "telepało" przodnim kołem ?

to możliwe

stunt napisał/a:

- wachacz i tylny amor ok

sugerowałbym jednak po zakupie rozebrać waHacz i dźwignie w drobny mak, poczyścić i nasmarować łożyska.



Marek napisał/a:

Osobiscie poszukalbym wersji po roku 2000 z silnikiem "high flow" i zawiasem upside-down

HFy były od 2003. Swoją drogą możesz dać jakiś argument dlaczego HF a nie "zwykły" ? Wymienić z 5 różnic HFa względem starszej konstrukcji?

Przecież dół jest taki sam . Z HF generują większą moc.
Z tego co widzę moje LC4 ma jeden mankament. Nie ma kół sm :(

Czemu ten Pan pojechał? - https://bit.ly/2VlprSp

15

Odp: LC4 1999 r proszę o poradę w sprawie zakupu

k***a chłopie przestań nabijać posty byle gównem cytując jedynie innych użytkowników i dodając dwa słowa!!

#666
EXC 525 : XTZ 660 : TXT 250