16

Odp: LC4 1999 r proszę o poradę w sprawie zakupu

Cześć!

Pięć różnic między "starym" silnikiem a "High Flow"

1. Większe zawory wydechowe
2. Nowy wałek rozrządu
3. Nowa mapa zapłonu
4. Nowy kolektor wdechowy
5. Piekny "grawer" na cylindrze :)

Podsumowanie 53 KM zamiast 48 KM.

Generalnie jestem zdania, że lepiej jest kupić motocykl droższy i nowszy niż tanszy i starszy.
Ja kupuję moto, żeby nim jeździć, a nie po to, żeby je remontować.

Każdy robi to co lubi. Życzę trafnej decyzji dotyczącej zakupu!

Pozdrawiam
Marek #26

It's all about the style, passion and fun :)

17

Odp: LC4 1999 r proszę o poradę w sprawie zakupu

no chyba ze kupisz nowszy po zawodniku ...wtedy nie jest tak ciekawie ....

i can do this .. here, hold my beer

18

Odp: LC4 1999 r proszę o poradę w sprawie zakupu

Marek napisał/a:

Cześć!

Pięć różnic między "starym" silnikiem a "High Flow"

1. Większe zawory wydechowe
2. Nowy wałek rozrządu
3. Nowa mapa zapłonu
4. Nowy kolektor wdechowy
5. Piekny "grawer" na cylindrze :)

Podsumowanie 53 KM zamiast 48 KM.

Generalnie jestem zdania, że lepiej jest kupić motocykl droższy i nowszy niż tanszy i starszy.
Ja kupuję moto, żeby nim jeździć, a nie po to, żeby je remontować.

Każdy robi to co lubi. Życzę trafnej decyzji dotyczącej zakupu!

To ja może naprostuję trochę:
1. Owszem o 2mm - co trochę osłabia konstrukcję głowicy
2. Wałki są takie same
3. Inny jest moduł, ale nie jest agresywniejszy - uwzględnia czujnik TPS, ma wbudowane EPC i tryb pracy na benzynie niskooktanowej.
4. Ten sam kolektor możesz sobie wrzucić do zwykłego - średnica flanszy w głowicy jest dokładnie taka sama (tzn. kolektor ma 2 mm średnicy więcej dopiero za mocowaniem z głowicą). Nie ma katalizatora.
5. Na głowicy jeśli już, i odlew a nie grawer ;) - kwestia estetyczna co najwyżej.

Jeździłem na HF i na zwykłej głowicy i śmiem twierdzić, że odczuwalnej różnicy w mocy nie ma. Seryjnie nawet "zwykły" silnik może sprawiać wrażenie mocniejszego, bo ma krótsze przełożenie wewnętrzne (odpowiednik mniej-więcej -1z na zdawczej).
Co do mocy to spotykałem różne dane a tak na prawdę więcej zależy od konkretnego egz. - stanu, konfiguracji, zestrojenia.

To co na prawdę może mieć znaczenie:
1. sprzęgło hydrauliczne - linka nie zerwie się, ale jak coś się nadzieje to jest trudniej i drożej
2. wizjer oleju w deklu - przydatne, łatwiej kontrolować poziom oleju
3. we wszystkich HFach są już seryjnie montowane bardziej wytrzymałe łożyska pod koszem sprzęgła (rolkowe) - w starszych czasem standardowe kulkowe potrafią się sypnąć
4. zmienione przełożenie wstępne w silniku (co skutkuje np. inną zębatką kosza sprzęgła - nie są zamienne ze starszymi)
5. zmienione przełożenie pompy oleju
6. od 2004 czy '05 dodatkowa dysza natryskująca olej na denko tłoka
7. inne kołki ustalające cylinder (ma znaczenie przy podmiankach i doborze uszczelek)
8. inny model tłoka (choć jako całość zamienny ze starszym)
9. niektóre gwinty w czapce głowicy zostały wzmocnione
i trochę innych mniej znaczących dupereł.

IMO tym czy HF czy nie ma się co nadmiernie sugerować - sam bym wolał dobrze utrzymany starszy model niż podjechanego HFa.

lc4.pl - nowa strona pomarańczy
Najczęstszą przyczyną problemów z LC4 jest właściciel...

19

Odp: LC4 1999 r proszę o poradę w sprawie zakupu

HEMP napisał/a:

no chyba ze kupisz nowszy po zawodniku ...wtedy nie jest tak ciekawie ....

w 85% przypadków motocykl po zawodniku jest w lepszym stanie niż po amatorze. Zawodnicy dbają o sprzęt a amator jeździ od sezonu do sezonu.......

WWW.HI-OCTANE.PL

#13 Mistrzostwa Polski

20

Odp: LC4 1999 r proszę o poradę w sprawie zakupu

raku napisał/a:

k***a chłopie przestań nabijać posty byle gównem cytując jedynie innych użytkowników i dodając dwa słowa!!


Całe dwa? Wolę to niż nabijać posty w przywitalni :) a że dodałem krótki wpis to nie ma znaczenia. Chcę niedługo sprzedać swoje lc4 więc może ktoś się skusi :)

Wracając do konwersacji. Motocykl po zawodniku jest spoko bo tam serwis jest obowiązkowy i na niczym nie oszczędzają. Żadnych ciężkich przeróbek byle taniej itp. Ale trafić niezarżnięty to też sztuka.

Czemu ten Pan pojechał? - https://bit.ly/2VlprSp

21 Ostatnio edytowany przez HEMP (2011-11-11 23:21:31)

Odp: LC4 1999 r proszę o poradę w sprawie zakupu

miałem 2 moto po zawodnikach giksera i rm-e ... oba moto to wyglądały jak z salonu .... mechanicznie  nie  padały w chwile ale bardzo szybko (rm po 5H) -zmęczone materiały ,może miałem pecha ,nie wiem...  ale  jak moto  (cross) ma główkę ramy kolorową jak .....(i tu zabrakło porównania :) ) , to moim zdaniem nie do kupienia......  jedyne plusy to fajne dodatki - zawias itd....

może nie mam racji,ale mam taką opinie.... po własnych doświadczeniach.....

i can do this .. here, hold my beer

22 Ostatnio edytowany przez HEMP (2011-11-11 23:22:55)

Odp: LC4 1999 r proszę o poradę w sprawie zakupu

PszczelaRz AGH napisał/a:

Wracając do konwersacji. Motocykl po zawodniku jest spoko bo tam serwis jest obowiązkowy i na niczym nie oszczędzają. Żadnych ciężkich przeróbek byle taniej itp. Ale trafić niezarżnięty to też sztuka.

serwis obowiązkowy,ale nie przed sprzedażą ... :)  a na pewno po sezonie(zawodach) :)....

i can do this .. here, hold my beer

23

Odp: LC4 1999 r proszę o poradę w sprawie zakupu

wpierw zdefiniujcie słowo "zawodnik"

Husaberg FE 450 E / SM
KTM 380 SMR SOLD
DR-Z400SM   3x3 , FCR39MX , JD , MRD/SSW , MAGURA/BREMBO4P/BRAKING320MM, IMS 2.6  SOLD

24

Odp: LC4 1999 r proszę o poradę w sprawie zakupu

Zawodnik - osoba biorąca udział w przedsięwzięciu najczęściej o charakterze sportowym, w którym konkuruje z innymi osobami



Ale jeśli chodzi o moto. To osoba która kręci tego sprzęta na najwyższych obrotach? W sensie wykorzystuje tą maszynę w 100 procentach? Może przesadzam ale na pewno bardziej niż większość ludzi którzy jeżdżą po asfalcie czy torze. Tak ?

Czemu ten Pan pojechał? - https://bit.ly/2VlprSp

25

Odp: LC4 1999 r proszę o poradę w sprawie zakupu

fxrider napisał/a:

To ja może naprostuję trochę:
1. Owszem o 2mm - co trochę osłabia konstrukcję głowicy
2. Wałki są takie same
3. Inny jest moduł, ale nie jest agresywniejszy - uwzględnia czujnik TPS, ma wbudowane EPC i tryb pracy na benzynie niskooktanowej.
4. Ten sam kolektor możesz sobie wrzucić do zwykłego - średnica flanszy w głowicy jest dokładnie taka sama (tzn. kolektor ma 2 mm średnicy więcej dopiero za mocowaniem z głowicą). Nie ma katalizatora.
5. Na głowicy jeśli już, i odlew a nie grawer ;) - kwestia estetyczna co najwyżej.

Jeździłem na HF i na zwykłej głowicy i śmiem twierdzić, że odczuwalnej różnicy w mocy nie ma. Seryjnie nawet "zwykły" silnik może sprawiać wrażenie mocniejszego, bo ma krótsze przełożenie wewnętrzne (odpowiednik mniej-więcej -1z na zdawczej).
Co do mocy to spotykałem różne dane a tak na prawdę więcej zależy od konkretnego egz. - stanu, konfiguracji, zestrojenia.

To co na prawdę może mieć znaczenie:
1. sprzęgło hydrauliczne - linka nie zerwie się, ale jak coś się nadzieje to jest trudniej i drożej
2. wizjer oleju w deklu - przydatne, łatwiej kontrolować poziom oleju
3. we wszystkich HFach są już seryjnie montowane bardziej wytrzymałe łożyska pod koszem sprzęgła (rolkowe) - w starszych czasem standardowe kulkowe potrafią się sypnąć
4. zmienione przełożenie wstępne w silniku (co skutkuje np. inną zębatką kosza sprzęgła - nie są zamienne ze starszymi)
5. zmienione przełożenie pompy oleju
6. od 2004 czy '05 dodatkowa dysza natryskująca olej na denko tłoka
7. inne kołki ustalające cylinder (ma znaczenie przy podmiankach i doborze uszczelek)
8. inny model tłoka (choć jako całość zamienny ze starszym)
9. niektóre gwinty w czapce głowicy zostały wzmocnione
i trochę innych mniej znaczących dupereł.

IMO tym czy HF czy nie ma się co nadmiernie sugerować - sam bym wolał dobrze utrzymany starszy model niż podjechanego HFa.

Też jestem za tym że te silniki zbytnio się nie różniły ( szary z czarną głowicą a szary High Flow ) a HF nabrał sens dopiero przy 660 gdzie już był inny wałek i większa średnica cylindra co pozwoliło mu lepiej oddychać.

____________________________________________________________
KTM SMC 660  <--- sell - next ----> CrazyAssBitch  ;P

26

Odp: LC4 1999 r proszę o poradę w sprawie zakupu

Dziękuję, wszystkim za swoje wypowiedzi, dużo wniosły do mojego patrzenia na moto, teraz czas na przemyslenia.

JAWA 50 Sport : 600XJ Diversion : XTZ660 Tenere:    miał być LC4 jest TDM 850