Marek napisał/a:Cześć!
Pięć różnic między "starym" silnikiem a "High Flow"
1. Większe zawory wydechowe
2. Nowy wałek rozrządu
3. Nowa mapa zapłonu
4. Nowy kolektor wdechowy
5. Piekny "grawer" na cylindrze :)
Podsumowanie 53 KM zamiast 48 KM.
Generalnie jestem zdania, że lepiej jest kupić motocykl droższy i nowszy niż tanszy i starszy.
Ja kupuję moto, żeby nim jeździć, a nie po to, żeby je remontować.
Każdy robi to co lubi. Życzę trafnej decyzji dotyczącej zakupu!
To ja może naprostuję trochę:
1. Owszem o 2mm - co trochę osłabia konstrukcję głowicy
2. Wałki są takie same
3. Inny jest moduł, ale nie jest agresywniejszy - uwzględnia czujnik TPS, ma wbudowane EPC i tryb pracy na benzynie niskooktanowej.
4. Ten sam kolektor możesz sobie wrzucić do zwykłego - średnica flanszy w głowicy jest dokładnie taka sama (tzn. kolektor ma 2 mm średnicy więcej dopiero za mocowaniem z głowicą). Nie ma katalizatora.
5. Na głowicy jeśli już, i odlew a nie grawer ;) - kwestia estetyczna co najwyżej.
Jeździłem na HF i na zwykłej głowicy i śmiem twierdzić, że odczuwalnej różnicy w mocy nie ma. Seryjnie nawet "zwykły" silnik może sprawiać wrażenie mocniejszego, bo ma krótsze przełożenie wewnętrzne (odpowiednik mniej-więcej -1z na zdawczej).
Co do mocy to spotykałem różne dane a tak na prawdę więcej zależy od konkretnego egz. - stanu, konfiguracji, zestrojenia.
To co na prawdę może mieć znaczenie:
1. sprzęgło hydrauliczne - linka nie zerwie się, ale jak coś się nadzieje to jest trudniej i drożej
2. wizjer oleju w deklu - przydatne, łatwiej kontrolować poziom oleju
3. we wszystkich HFach są już seryjnie montowane bardziej wytrzymałe łożyska pod koszem sprzęgła (rolkowe) - w starszych czasem standardowe kulkowe potrafią się sypnąć
4. zmienione przełożenie wstępne w silniku (co skutkuje np. inną zębatką kosza sprzęgła - nie są zamienne ze starszymi)
5. zmienione przełożenie pompy oleju
6. od 2004 czy '05 dodatkowa dysza natryskująca olej na denko tłoka
7. inne kołki ustalające cylinder (ma znaczenie przy podmiankach i doborze uszczelek)
8. inny model tłoka (choć jako całość zamienny ze starszym)
9. niektóre gwinty w czapce głowicy zostały wzmocnione
i trochę innych mniej znaczących dupereł.
IMO tym czy HF czy nie ma się co nadmiernie sugerować - sam bym wolał dobrze utrzymany starszy model niż podjechanego HFa.
lc4.pl - nowa strona pomarańczy
Najczęstszą przyczyną problemów z LC4 jest właściciel...