1

Temat: Zimowy "remont" DR-Z400

Witam w temacie garażowym.

Właśnie powoli zabieram się za doprowazdanie strucla do porządku przed nowym sezonem 2012.
Opiszę krótko parę problemów i poprosiłbym o porady. Powiem też, że mam zamiar zrobić wszystko we wałsnym zakresie, posiadam wiedzę (z samochodów...ale zawsze coś), narzędzia oraz zestaw niezbędnych manuali.

Silnik dość mocno dzwoni... wyeliminowałem łańcuszek rozrządu (wymieniony na nowy) oraz zawory (wyregulowane) . Mam zamiar co najmniej zdjąć cylinder i zobaczyć jak wygląda gładź (nicasil), tłok i troszkę dokłądniej przyjrzec się zaworom...
Pytania:
- Na co zwrócić uwagę i co jeszcze może powodować dzwonienie?
- w razie gdy zajdzie potrzeba grubszego remontu... co polecacie? Czy ma sens kupowanie zestawu tłok + cylinder? Szczególnie opcja BIG BORE  - czy dół wytrzymuje zwiększoną moc?
- jak dokręcić odpowiednim momentem śrubę na korbowodzie od strony zębatki łańcuszka rorządu... śruba po drugiej stronie ma lewy    gwint i nie ma opcji kontry (bieg + wciśnięty hamulec pomocniczy?

Jako, że to mój pierwszy post w tym dziale proszę o wyrozumiałość... i odpowiedzi lub linki do tematów (aczkolwiek wcześniej szukałem)

www.mudmasters-4x4.pl

2

Odp: Zimowy "remont" DR-Z400

1) silnik w DRZ jest głośny i może dzwonić. Możesz szukać powodów dzwonienia ale nie wiem czy znajdziesz takie.
Dzwoni zawsze czy tylko na luzie? Może jak wciśniesz sprzęgło to jest lepiej?
Dźwięk dochodzi z którejś strony? Z dołu czy z góry?
2) tłok + cylinder kosztuje tyle samo prawie co BB kit więc polecam 434:)
Dół wytrzyma, gorzej z górą - trzeba ją odświeżyć. Nowe zawory i sprężyny zaworowe.
3) nie wiem za bardzo ale kontrowałem z drugiej strony i jakoś ją przykręciłem...i to nawet dość solidnie.

Husaberg FE 450 E / SM
KTM 380 SMR SOLD
DR-Z400SM   3x3 , FCR39MX , JD , MRD/SSW , MAGURA/BREMBO4P/BRAKING320MM, IMS 2.6  SOLD

3 Ostatnio edytowany przez BARTMANN (2011-11-07 01:53:13)

Odp: Zimowy "remont" DR-Z400

hacker33 napisał/a:

1) silnik w DRZ jest głośny i może dzwonić. Możesz szukać powodów dzwonienia ale nie wiem czy znajdziesz takie.
Dzwoni zawsze czy tylko na luzie? Może jak wciśniesz sprzęgło to jest lepiej?
Dźwięk dochodzi z którejś strony? Z dołu czy z góry?
2) tłok + cylinder kosztuje tyle samo prawie co BB kit więc polecam 434:)
Dół wytrzyma, gorzej z górą - trzeba ją odświeżyć. Nowe zawory i sprężyny zaworowe.
3) nie wiem za bardzo ale kontrowałem z drugiej strony i jakoś ją przykręciłem...i to nawet dość solidnie.


Wydaje mi się, że dzwoni non stop i to w okolicy cylindra. Ale muszę sprawdzić w takim razie jeszcze raz. Jestem zdania, że dobrze zrobiony i zadbany motor nie ma prawa dzwonić.

W sprawie zestawu tłok + cylinder to własnie miałem na myśli BIG BORE... tyle, że wraz z nowymi zaworami i sprężynami koszt robi się niemały... więc przemyślę jeszcze tą opcję... a najlepiej jakbym nie musiał ;)

www.mudmasters-4x4.pl

4

Odp: Zimowy "remont" DR-Z400

Wszystko moze dzwonic, cykac, srykac, posluchaj jak katy chodza, jak masz w calosci moto mozna sie gdzies ustawic posluchac

WARSZAWSKI TERROR KAPUTT !  / Yamaha WyjątkowaRzeźba

5

Odp: Zimowy "remont" DR-Z400

Koledze też dzwoniło w DRZ i tłok był do wymiany.

U mnie dzwonią np koła zębate wał korbowy-sprzęgło.

Rozbierzesz silnik będziesz wiedział :)

6

Odp: Zimowy "remont" DR-Z400

SFMario napisał/a:

Koledze też dzwoniło w DRZ i tłok był do wymiany.

U mnie dzwonią np koła zębate wał korbowy-sprzęgło.

Rozbierzesz silnik będziesz wiedział :)


Sugerujesz, żeby dół tez "przy okazji" rozebrać?

www.mudmasters-4x4.pl

7

Odp: Zimowy "remont" DR-Z400

U mnie w DRZ dzwoni u góry silnika .. W tej 2008 dzwonilo i w 2006 tez dzwoni ..

http://bikepics.com/members/bolekzko/

Honda XR 125 > Suzuki DRZ 400 SM > Suzuki DRZ 400 SM > Husqvarna SM 125 S > Suzuki DRZ 400 ESM > i znowu nic ..

8

Odp: Zimowy "remont" DR-Z400

Ja miałem 2005 i też dzwoniło:P

Husaberg FE 450 E / SM
KTM 380 SMR SOLD
DR-Z400SM   3x3 , FCR39MX , JD , MRD/SSW , MAGURA/BREMBO4P/BRAKING320MM, IMS 2.6  SOLD

9

Odp: Zimowy "remont" DR-Z400

hacker33 napisał/a:

Ja miałem 2005 i też dzwoniło:P

Ja mam 2003 (pierwszy wypust z automatycznym napinaczem rorządu)... teoretycznie przebieg 25tysi... na 100% był wymieniany tłok...więc chyba warto spojrzeć do środka?

www.mudmasters-4x4.pl

10

Odp: Zimowy "remont" DR-Z400

BARTMANN napisał/a:

- jak dokręcić odpowiednim momentem śrubę na korbowodzie od strony zębatki łańcuszka rorządu... śruba po drugiej stronie ma lewy    gwint i nie ma opcji kontry (bieg + wciśnięty hamulec pomocniczy?

-> 110 Nm tak podeje servisówka

co do dzwonienia

czym wy jeździcie ??

miałem nówkę DRZ  400 E z 2006 roku jedynym dziwnym dźwiękiem w DRZ-ecie
był szum łańcuszka rozrządy - czy to nowy czy stary łańcuszek i tak szumiał
żadnego dzwonienia

tamta sprzedałem kolega śmiga i nic mu nie dzwonie :)

mam teraz EXc to klamocze ale już przywykłem

teraz dopadłem za mały grosz DRZ-etę i ja remontuję
bo ta faktycznie żre olej i klamocze gorzej niż EXC

ale to wina tłoka i korby

sprzedam części :
DRZ 400 , KTM EXC 400 / 520 / 525
zamienię koła enduro na koła SM
gg 6777220

11

Odp: Zimowy "remont" DR-Z400

LOMAX napisał/a:
BARTMANN napisał/a:

- jak dokręcić odpowiednim momentem śrubę na korbowodzie od strony zębatki łańcuszka rorządu... śruba po drugiej stronie ma lewy    gwint i nie ma opcji kontry (bieg + wciśnięty hamulec pomocniczy?

-> 110 Nm tak podeje servisówka


Serwisówkę mam i moment znam...chodzi mi o sposób dokręcenia... ale już gdzieś znalazłem, że najłatwiej bieg i hamulec.

www.mudmasters-4x4.pl

12

Odp: Zimowy "remont" DR-Z400

czy ja wiem, jak dobrze jeździ nie jara oleju, nie dymi, to po co grzebać ?, no chyba że masz czas i kasę na uszczelkę to hobbystycznie możesz się pobawić, jak już głowicę to i cyl, to i korbę można zbadać

WARSZAWSKI TERROR KAPUTT !  / Yamaha WyjątkowaRzeźba

13

Odp: Zimowy "remont" DR-Z400

figiel napisał/a:

czy ja wiem, jak dobrze jeździ nie jara oleju, nie dymi, to po co grzebać ?, no chyba że masz czas i kasę na uszczelkę to hobbystycznie możesz się pobawić, jak już głowicę to i cyl, to i korbę można zbadać


Uszczelkę już mam bo musiałem kupić zestaw, żeby mieć na prawy karter jak wymieniałem rozrząd.

www.mudmasters-4x4.pl

14

Odp: Zimowy "remont" DR-Z400

BARTMANN napisał/a:
figiel napisał/a:

czy ja wiem, jak dobrze jeździ nie jara oleju, nie dymi, to po co grzebać ?, no chyba że masz czas i kasę na uszczelkę to hobbystycznie możesz się pobawić, jak już głowicę to i cyl, to i korbę można zbadać


Uszczelkę już mam bo musiałem kupić zestaw, żeby mieć na prawy karter jak wymieniałem rozrząd.


Jak już chcesz go rozbierać to może być korba. u Mnie w LC4 to było tak jakby ktoś w rurę czymś uderzał.
Ale nie wiem jak te DR-z normalnie smigają :o

Czemu ten Pan pojechał? - https://bit.ly/2VlprSp

15 Ostatnio edytowany przez BARTMANN (2011-11-07 16:17:32)

Odp: Zimowy "remont" DR-Z400

Sporo ogólników Panowie... zaledwie parę informacji, które mają istotne znaczenie.
Bardzo proszę jeżeli ktoś remontował silnik DRZcie własnoręcznie zapewne wie czego można się spodziewać...co pomierzyć...jakie ewentualne pułapki na mnie czekają... Nie wierzę, że tutaj wszyscy oddają moto do warsztatów a sami tylko wachę leją :)

www.mudmasters-4x4.pl