1

Temat: Serwis DRZ 400 SM, Help.

Witajcie. Muszę trochę wyczyścić, wysmarować mojego Suzuczka i tu kilka pytań.

1. Zmieniam olej. Jaki polecacie?
2. Czym najlepiej jest spryskać filtr powietrza? Jakim olejem do filtrów? Zmienić na nowy czy po prostu wykąpać stary?
3. Czy tarcze pływającą mogę zastąpić stałą? Chyba żadnych konsekwencji nie będzie? Nie stać mnie na tarcze pływającą a org. mi padła...
4. Co polecacie do zaklejenia tłumika? W sensie połączenia kolektora z tłumikiem. Mam tam tą gumkę, jednak jest nieszczelna i mi przepuszcza...

Z góry dzięki za odp.

2

Odp: Serwis DRZ 400 SM, Help.

1. Motul
2. Jak nie ma dziur, to umyj w syfie do czyszczenia filtrów i spryskaj albo namocz w nowym olejem do filtrów (marka ma mniejsze znaczenie - ja nie odczułem większej różnicy między motulem, shellem, castrolem i agipem)
3. Nigdy nie próbowałem w tą stronę, ale skoro można w drugą to w tą też.
4. Ja polecam sznurek albo koc azbestowy nasączony pastą do klejenia tłumika ( dla uniknięcia dalszych pytań wyjaśniam, że możesz to wyciąć z koca strażackiego starego np, albo jeszcze starszych spodni strażackich)

3

Odp: Serwis DRZ 400 SM, Help.

hej, bardziej mi zależało na właściwościach oleju... Jakie? 15W50? 10W40? Syntetyk? Pół syntetyk?

4

Odp: Serwis DRZ 400 SM, Help.

Ja do swojego leje Motula 10W40 jak w instrukcji

http://www.gpmoto.pl/produkt-72-motul-5100-10w40-4t-1l-polsyntetyczny-olej-silnikowy-.html

Ride out alone in my low-low
Watching the world move in slow-mo

5

Odp: Serwis DRZ 400 SM, Help.

ok, dzięki wielkie za pomoc!

6

Odp: Serwis DRZ 400 SM, Help.

Ja leję 15w50 bo po pierwsze jest ciszej, po drugie bardziej uszczelnia, po trzecie przy skrajnych warunkach ciężej zerwać film olejowy przy oleju o większej lepkości (w przypadku silników o takiej konstrukcji).

7

Odp: Serwis DRZ 400 SM, Help.

Szwinia mozesz rozwinac temat o oleju?
Mam DRZ, teraz bede mial nowy tlok i cylinder bo stary wydaje mi sie zalatwilem wlasnie zalewajac DRZ syntetykiem ;/

Przy okazji :
http://www.google.pl/search?hl=pl&q=Bumcen+-+bumcen%2C+szpricen+-+szpricen%2C+hajli+-+hajli+-+ho&btnG=Szukaj+w+Google&lr=&aq=f&oq=

:):)

DRZ 400 Y
Husaberg F(E)S 570

8

Odp: Serwis DRZ 400 SM, Help.

Niniejszym rozwijam :) Jako, że prawie 10 lat przepracowałem w branży olejowej, to mogę powiedzieć jakie tam obowiązują standardy... Przede wszystkim nie zaleca się lać syntetyka do silnika, który od dłuższego czasu pracuje na oleju mineralnym lub słabym półsyntetyku. Wlanie syntetyka może spowodować wypłukanie nagarów i osadów, rozszczelnienie silnika, spadek kompresji i w skrajnych wypadkach przytkanie kanałów olejowych i filtrów jakimś na wpół rozpuszczonym syfem (np. jak masz mocno zasyfiały silnik z dużm przelotem).
Zalecane jest przy docieraniu zalanie olejem mineralnym, potem zrobienie jakiegoś 1000 kilometrów, zlanie oliwy i zalanie syntetykiem. Wtedy wszystko będzie hulało długo i szczęśliwie :) Co do lepkości, to nowoczesne silniki są znacznie dokładniej wykonane niż te sprzed kilku lat więc jest tendencja ku temu, żeby lepkości obniżać, bo niesie to za sobą większe oszczędności na zużyciu paliwa. Kiedyś jednak do "sportu" stosowano wyłącznie oleje typu ...W50 , ...W60 itp, ponieważ bardziej lepki olej powoduje wzrost ciśnienia sprężania i ma trwalszy film olejowy, który trudniej zerwać.  Ja tam leję 15W50 zamiast 10W40 bo raz że dzięki większej lepkości mniej (praktycznie wcale) ubywa oleju no i silnik pracuje ciut ciszej.

9

Odp: Serwis DRZ 400 SM, Help.

szwinia napisał/a:

...no i silnik pracuje ciut ciszej.


cytuje za pl.rec.motocykle
"jesli silnik chodzi Ci ciszej, to jest to bardziej niebezpieczne, bo nie slychac Cie jak jedziesz"

Crazy pozdrawia
#30
http://www.youtube.com/user/supermoto30

10

Odp: Serwis DRZ 400 SM, Help.

co do tarczy jeśli zastąpisz tarczę pływającą, stałą to będziesz też musiał założyć zacisk pływający. ogólnie jest tak że coś musi pływać.

Pozdrawiam

- Jeśli dziekan nie odwoła swoich słów do  jutra to wypierdalam z tej uczelni
-- A co takiego powiedział dziekan??
- "Wypierdalaj z tej uczelni!!"

11

Odp: Serwis DRZ 400 SM, Help.

Szwinia dzis zalewam 15W50 :D

DRZ 400 Y
Husaberg F(E)S 570

12

Odp: Serwis DRZ 400 SM, Help.

Polataj i napisz jak odczucia :)

13

Odp: Serwis DRZ 400 SM, Help.

Panowie, pytanie laika: czy na dolewki można używać innego rodzaju oleju niż znajdujący się w sprzęcie? Dokładnie chodzi o przypadek, w sprzęcie syntetyk, na dolewki półsyntetyczny - czy to połączenie ok?

pozdrawiam,
Maciek

---
umiesz liczyć, licz na siebie

14

Odp: Serwis DRZ 400 SM, Help.

Z tego co wiem, syntetyk i pólsyntetyk dobrze się mieszają. Sam nie raz tak robiłem.

Łukasz "Dragilla" Sacha #17

15

Odp: Serwis DRZ 400 SM, Help.

W zasadzie wszystkie oleje się mieszają (zdecydowana większość), ale musisz pamiętać, że jak mieszasz dwa oleje, to mieszanina ma parametry takie jak ten gorszy z nich.