Temat: Opilki w oleju?
Witam, ostatnio spuszczajac olej zauwazylem ze jest tam troche opilek prawdopodobnie aluminium. Byl to olej ze skrzynii (jak zawsze czysty). Slyszalem ze w ktm'ach tak juz jest, ale chcialem sie upewnic?
Nie jesteś zalogowany. Proszę się zalogować lub zarejestrować.
FORUM.SUPERMOTO.PL » Garaż » KTM » Opilki w oleju?
Zaloguj się lub zarejestruj by napisać odpowiedź
Witam, ostatnio spuszczajac olej zauwazylem ze jest tam troche opilek prawdopodobnie aluminium. Byl to olej ze skrzynii (jak zawsze czysty). Slyszalem ze w ktm'ach tak juz jest, ale chcialem sie upewnic?
Jak są opiłki to raczej nie jest to normalne :D ale może o czymś nie wiem :D
w oleju ze skrzyni w katach tak samo w hondzie czesto sa opiłki metalu to normalne :)
gorzej jesli te pojawia sie w oleju silnika
Ło mam nadzieje ze sie nie myslisz cross bo koledzy z forum motox nastaszyli mnie tak ze omal nie dostalem zawalu. Sprawdze w oleju z silnika nastepnym razem czy sa jakies opilki ale watpie. A jeszcze jedno pytanko: Czy warto jest miedzy wymiana przeplukac silnik jakims olejem syntetycznym czy to nic nie da?
To wszystko zależy czy mówimy o opiłkach ( całkiem sporych skrawkach metalu) czy o tak zwanej smuszce, czyli czymś co zabarwia olej na srebrzyście i jest drobinkami zmielonego metalu.
Smuszka drobinek opiłków jest jak najbardziej normalną rzeczą ale duże kawałki/skrawki metalu (duże kawałki) raczej nie powinny pojawiać się w zbyt dużej ilości.
A odnośnie czarów związanych z płukaniem silnika... pierwsze słyszę, to nie stary silnik diesla od perkinsa, co Ty chcesz w nim płukać ?
Myslalem o plukaniu skrzyni w celu wydostania opilkow w wiekszej ilosci
Tez mialem w 530 ale tylko przy kilku pierwszych zmianach. Jaki masz przebieg?
no u mnie w exc530 tez raz sie pojawialo innym razem nie... dlatego nie ma sie co tym przejmowac no chyba ze wypadaja ci z olejem całe zęby ze skrzyni :D
wiórek po wiórku i z zębów zrobią się kółeczka:D
Nie masz magnetycznego korka oleju? W LC4 w skrzyni jest korek z magnesem i wiórki na nim się zbierają.
Chociaż skoro mówisz, że to alu to korek i tak nic nie pomoże :) Tak czy inaczej - mała ilość delikatnych wiórek nie oznacza nic złego
wiórek po wiórku i z zębów zrobią się kółeczka:D
Śmiej się śmiej hacker, poczekaj aż będziesz wymieniał olej w skrzyni w swoim kacie ;)
Ja w ktmie miałem sporo opiłków po pierwszej wymianie oleju (po dotarciu), później to już raczej jakiś miał (czy smuszka jak dukeSebo napisał). Korek magnetyczny oczywiście mam i to na nim się wszystko zbiera.
w nowych katach masz 2 sitka i filtr oleju i do tego magnetyczny korek ;)
nic takiego nie mam w filtrze oleju. wsadzam taki filter:http://allegro.pl/ir-filtr-oleju-ktm-exc-400-450-530-exc-r-450-i1846757639.html i zakrecam ten dekiel na 2 srubki. Mozecie pokazac jak to wyglada? Przebieg to 135 mth, raz wymienialem i olej byl z opilkami, 2 razy wymienialem i cisza:D
w tylnej czesci silnika od dołu masz 2 sruby takie czarne na klucz 12 odkrecasz je i to sa sitka
wiórek po wiórku i z zębów zrobią się kółeczka:D
najczęściej opiłki są z "kłów" zapinających koła zębate , zęby są zbyt twarde (kruche) najczęściej odpadają całe (większe kawałki)
Zaloguj się lub zarejestruj by napisać odpowiedź
FORUM.SUPERMOTO.PL » Garaż » KTM » Opilki w oleju?
Wygenerowano w 0.057 sekund, wykonano 74 zapytań