1

Temat: Mod Mikuni BST 40

Witam
Mam w LC4 z tego co wszyscy mowia najgorszy gaznik z trzech mozliwych Mikuni BST40 (pozostale to Dellorto PHM i Keinin FCR).
Zanim sie jednak wezme za jego wymiane chcialbym cos z niego wycisnac:) i teraz pytanie do was. Czy ktos modyfikowal orgialny gaznik tj zmienial dysze lub robil inne mody jak w biblii o BST napisano?

Ja mam wydech z SXC i mod air boxa (bez pokrywki i dodatkowe otwory z boku na oslonie) zrobione przez poprzednich wlascicieli. No i oczywiscie wywalone EPC:) Nie wiem czy cos bylo grzebane w gazniku. Mam wrazenie ze od 0 do 1/2 gazu jest zmulony od 1/2 do 3/4 jest ok a powyzej tez mu czegos brakuje. Doczytalem ze przy powyzszych modyfikacjach nalezaloby wymienic 'pilot fuel jet' z 42 na 45. Do 1/2 to praktycznie wszyskim theba sie bawic po trochu a powyzej 3/4 dysza glowna.
Dodatkowo przy ustawieniach sprawdzac nalot na swiecy bo to on pokazuje jaka mieszanka jest podawana do cylindra.
Jednak jeszcze nie mam zbytnio doswiadczenia przy takich modach wiec prosilbym o jakies wskazowki. Czy ktos kupowal dysze a Aso lub Larssonie? Ile taka przyjemnisc moze kosztowac?

Ponizej kilka linkow jesli ktos rowniez chcialby zglebic temat. Na forum.supermoto.pl niestety nic nie znalazlem :(

[url]http://www.advrider.com/forums/showthread.php?t=347184[/url]
[url]http://www.iwt.com.au/mikunicarb.htm[/url]
[url]http://www.ktmforum.co.uk/technical-how-tos/6618-duke-ii-exhaust-mod-rejet.html[/url]
[url]http://www.thumpertalk.com/forum/archive/index.php/t-392117.html[/url]
[url]http://ktmtalk.com/index.php?showtopic=290325&hl=mikuni[/url]

Ps. Co oznacza nr dyszy np 140 142.5 145 itd. jest to dlugosc, srednica czy co? Jak rozbiore gaznik to w jaki sposob poznam jaka dysze mam wsadzozna?

DR350->RM250->KLX650->FE400->TL1000S+LC4 640 SM

2

Odp: Mod Mikuni BST 40

jak kombinowalem i najlpesza opcja to zmiana na FCRa (z ktorym dalej kombinuje)

c2aki napisał/a:

mod air boxa (bez pokrywki i dodatkowe otwory z boku na oslonie) zrobione przez poprzednich wlascicieli.

pokaz fotke tego bo za duzo dziur to tez zle.

Nie pamietam jaka mialem gł dysze ale wolnyc byla ta wieksza (sa 2 w ASO).
Najwiecej daje wywalenie EPC.
Wolnych kupowalem w ASO cos kolo 30 zł
glowne pasuja od SOLEXA i sa po 9,5zł [url]http://www.eter-mot.com/default.asp?kat=55987&pro=324729[/url].
napis na dyszy oznacza wielkosc otworu w dyszy bodajze 145 to 1,45 mm ale tego nie jestem pewien
Z twojego opisu wymiana wolnychna wieksza powinna poprawic reakcje od 0 do 1/4 a wieksza glowna poprawi konocwke.

W "bibli" pisze ze mozna jeszcze rozwiercic przepustnice zeby szybciej reagowala, ale taka modyfikacja powoduje rowniez ze przepustnica zacznie skakac i szyciej sie wycierac.

3

Odp: Mod Mikuni BST 40

Ja robiłem wszystkie modyfikacje z biblii, plus przelot plus dziura w filtrze i........
było dokładnie tak samo :)

Wymieniłem na FCR - mało nie wywaliłem się na plecy podczas jazdy testowej :) Sprzęt idzie z 3 biegu na gume z palcem w dupie.

LC4 Supermoto - hurtownia frajdy i problemów technicznych

4

Odp: Mod Mikuni BST 40

moj nie  :mad:
masz orginalnego FCRa z lc4 ? z "lejkiem"
ja mam z SX-fa i niema lejka tylko odrazu guma i troche to rozwiazanie nie teges ;/

5

Odp: Mod Mikuni BST 40

Z lejkiem? W sensie element który łączy gaźnik z filtrem powietrza? Mam plastikowy element na który naklada się gumę z filtra. Nie jest to gaźnik z LC4, w sumie nie wiem z jakiego motocykla do mnie przywędrował. Ma ciepłe i zimne ssanie, które troche cięzko się obsługuje, bo nie ma linki tylko guziki bezposrednio na gaźniku ;)

LC4 Supermoto - hurtownia frajdy i problemów technicznych

6 Ostatnio edytowany przez c2aki (2011-08-26 21:43:04)

Odp: Mod Mikuni BST 40

sobekkk napisał/a:

pokaz fotke tego bo za duzo dziur to tez zle.

[url]https://picasaweb.google.com/105497460883465281197/August262011?authuser=0&feat=directlink[/url]

sobekkk napisał/a:

Wolnych kupowalem w ASO cos kolo 30 zł

Nie mialem nigdy z ASO do czynienia. Jak sie u nich kupuje sa jakies katalogi jak w larssonie czy trzeba dzwonic i wiedziec co sie chce?

sobekkk napisał/a:

glowne pasuja od SOLEXA i sa po 9,5zl

dzieki. te na pewno sprawdze

co do FCRa to i tak kupie tylko to kwestia czasu. na razie moge za polowe ceny miec dellorto. slyszalem ze ciezki do ustawienia ale jak juz sie uda to goni podobnie jak fcr. moze ktos potwierdzic??

DR350->RM250->KLX650->FE400->TL1000S+LC4 640 SM

7

Odp: Mod Mikuni BST 40

Ja u siebie przerobiłem oryginalny tłoczek ssania z mikuniego i mam ssanie w na kierownicy ;) Ciepłego nie używam, jakoś nigdy nie miałem takiej potrzeby. Zwykle jeżdżę z bakiem od ADV, więc tam zaciąganie ssania przy gaźniku nie bardzo wchodzi w grę.

Z dellorto problem jest taki, że zużywa się, a ludzie nie biorą tego pod uwagę. No i podobno jest dosyć czuły na warunki zewnętrzne (wysokość, temp.). Latałem na tym tylko w husce, więc ciężko mi porównać.

lc4.pl - nowa strona pomarańczy
Najczęstszą przyczyną problemów z LC4 jest właściciel...

8

Odp: Mod Mikuni BST 40

Kwiatek89 napisał/a:

J
Wymieniłem na FCR - mało nie wywaliłem się na plecy podczas jazdy testowej :) Sprzęt idzie z 3 biegu na gume z palcem w dupie.

przy jakich przełożeniach?

9

Odp: Mod Mikuni BST 40

doktor napisał/a:
Kwiatek89 napisał/a:

J
Wymieniłem na FCR - mało nie wywaliłem się na plecy podczas jazdy testowej :) Sprzęt idzie z 3 biegu na gume z palcem w dupie.

przy jakich przełożeniach?

-1 ząbek z przodu. No może nie z palcem w dupie. Trzeba strzelić ze sprzęgła :)

LC4 Supermoto - hurtownia frajdy i problemów technicznych

10

Odp: Mod Mikuni BST 40

hahaha czyli 16/42 w sumie jak dobrze strzeliłem z... kiery:) to też się uda się postawić na koło(na Mikuni), więc jakoś nie przekonuje mnie to do zakupu FCR'a

11 Ostatnio edytowany przez sobekkk (2011-08-27 16:39:06)

Odp: Mod Mikuni BST 40

c2aki napisał/a:

Nie mialem nigdy z ASO do czynienia. Jak sie u nich kupuje sa jakies katalogi jak w larssonie czy trzeba dzwonic i wiedziec co sie chce?

mozesz isc do ASO i powiedziec co chcesz oni znajda numer albo
wjesc na [url]http://www.ktmworld.com/ktm_oem_parts.asp[/url]
wybrac odpowiedni rok moto i czego szukasz
skopiowac numerek (w przypadku dyszy wolnych obrotow to 58431007047 IDLING GET 47,5)
wkleic go np tutaj [url]http://ktmsklep.pl/koszyk[/url] i zamowic za 30,93zł + przesylka
Ja mialem glowna dysze 152,5 i taki sam wydech jak Ty.

znajmoy ma delorciaka w 620 SC z 98 albo 2000 roku i sobie bardzo chwali
fakt ze po glebie to trzeba go umiec odpalic ale pozatm jest zajebisty i twierdzil ze znalaz pare opini na thumpertalku ze jest nawet lepszy od FCRa a na dowod bez poroblemu z gazu poszedl na gume z 4 biegu ;]
w/g mnie duzo zalezy od stanu gaznika, jak jest nie powybijany od wibracji to bedzie chodzil (FCR jest na to bardziej odporny)

Tu jest gaznik z LC4 z lejkiem i taki w wersji bez lejka jak np w SX-Fach YZ itp
[url=http://imageshack.us/photo/my-images/819/35350630.jpg/]http://img819.imageshack.us/img819/719/35350630.th.jpg[/url]

Uploaded with [url=http://imageshack.us]ImageShack.us[/url]
Lepszy ten z lejkiem bo nie ma zawirowan powietrza a orginalnie w SX-Fie nieiwem jka to jest rozwiazane.
ja kombinuje zeby dorobic taki lejek z teflonu nalozyc na gaznik a na niego gume laczaca z airboxem.

12 Ostatnio edytowany przez sobekkk (2011-08-27 16:42:07)

Odp: Mod Mikuni BST 40

doktor napisał/a:

hahaha czyli 16/42 w sumie jak dobrze strzeliłem z... kiery:) to też się uda się postawić na koło(na Mikuni), więc jakoś nie przekonuje mnie to do zakupu FCR'a

na FCRze silnik lepiej chpdzi (bynajmniej dlamnie)
Jak chce jechac na pol gazu to jest na pol gazu nie szarpie nie pyrka.
No i jak mu odwiniesz to niema tego "co kierowca chcial ?? aaa przyspieszyc juz juz...."
Chociaz teraz to niewiem czy nie szukal bym delorciaka bo jest tanszy. Jesli bedzie w dobrym stanie i sie nauczysz to moze niczym nie odstawac od FCRa.

13

Odp: Mod Mikuni BST 40

No to ja mam ten z lejkiem ale bez czujnika położenia przepustnicy. Sprzęt chodzi o wiele lepiej niż na Mikuni - nie ma nawet o czym mówić :) Przyspiesza bez zastanowienia, na gumie latwiej go prowadzic

LC4 Supermoto - hurtownia frajdy i problemów technicznych

14

Odp: Mod Mikuni BST 40

bez czujnika podobno lepiej dziala ;) gdzies nawet widzialem wykres z hamowni.

15

Odp: Mod Mikuni BST 40

Jak poskładam grata to wybiorę się na hamownię i dam znać :)

LC4 Supermoto - hurtownia frajdy i problemów technicznych