16

Odp: Mod Mikuni BST 40

A propo czujników - jeśli macie te FCRy z innych modeli KTMa sprawdźcie czy nie mają zamienionych którychś kabli w kostce, bo kojarzę taki temat. Generalnie czujnik zmienia trochę mapę zapłonu, odłączając go efekt jest taki, że moduł widzi jakbyśmy cały czas na pełnym gazie jechali (nie wiem w którą stronę w związku z tym zapłon się przesuwa).

Ja zmieniałem gaźnik z mikuniego na FCR i jest zauważalna poprawa, choć przyznam, że po opiniach na forach spodziewałem się czegoś bardziej wystrzałowego - może kwestia regulacji (ja mam z 625SXC w pełnej serii). Na pewno moto mocniej i szybciej reaguje na dodanie gazu i to daje b. fajne odczucie - coś podobnego tak jakbyśmy mieli z tyłu o 2 ząbki więcej (przy czym reakcja na gaz jest momentalna).
Spalanie u mnie się nie zmieniło, może nawet trochę spadło.
W każdym razie jak jeździłem na 620 kolegi z dellorciakiem w konfiguracji SC (m.in. dysza główna 195, bez pompki) i zapłonem SEM to moto zapierd### jak głupie - zupełnie bez porównania z moim - i to nie była kwestia przełożenia. Myślę, że zapłon też sporo tu daje.
Mam fajnego dellorto w zapasie, z kpl. różnych dysz - jak się do przyszłego roku nie sprzeda to poeksperymentuję i porównam oba te gaźniki.

A w ogóle wersji tych FCRów jest od zarąbania i jeszcze trochę - sam miałem 2 egz. FCR 41 i oba wyglądały zupełnie inaczej (jeden z przepustnicą skośną, inny z pionową).

pzdr, Adam

lc4.pl - nowa strona pomarańczy
Najczęstszą przyczyną problemów z LC4 jest właściciel...

17 Ostatnio edytowany przez sobekkk (2011-08-28 11:11:17)

Odp: Mod Mikuni BST 40

fxrider napisał/a:

(jeden z przepustnicą skośną, inny z pionową).

ze skosna przepustnica to FCR 41 z pionowa (i zabudowana papka przyspiesszacza) to FCR-MX 41
Nowszy, cos tam ma poprawione.

Ma ktos moze "na stole" FCR z jakiegos kata orginalnego i moze go pomierzyc ?

18

Odp: Mod Mikuni BST 40

Witam,

A czy w waszych BST 40 też ucieka paliwo z krućca komory pływakowej przy
przegazowaniu, lub ostrym hamowaniu? Nie mam na tym krućcu wężyka i
zauważyłem że dość mocno paliwo mi ucieka. Przy gwałtownym hamowaniu to na
rozruszniku widać sporą plamę. Myślałem że może zbyt wysoki
poziom paliwa w komorze, ale silnik chodzi fajnie. Nie zalewa się,
nie przymula, pali  zawsze bez problemów.

19

Odp: Mod Mikuni BST 40

crossbow napisał/a:

a w komorze, ale silnik chodzi fajnie. Nie z

ja mam to samo, szczególnie przy jeździe na kole... nie mogłem patrzeć na to marnotrawstwo i końcówkę wężyka ustawiłem wyżej niż gaźnik - jest ok, tylko czasem się zaleje;)

Zamontuj sobie obowiązkowo wężyk i odprowadź go na zewnątrz moto bo samozapłon bliski.

20

Odp: Mod Mikuni BST 40

Właśnie oblatałem swoje LC4 tuż po remoncie. Po przeliczeniu przełożeń na koła SM (bo ma Enduro) wynika, że przy przełożeniu 16/42 (dla kół SM) idzie z gazu na 3ce do pionu... :) Bez sprzęgła, z lekkim wyrwaniem. Jest ewidentnie lepiej :)
Wcześniej podobnie szedł z 2ki.

Silnik HF, wałek zwykły, nowe pierścienie, dotarte zawory, FCR 41 MX, wydech bez katalizatora, końcówka SXC, lekko otwarty airbox, przełożenia dla kół SM 16/42.

lc4.pl - nowa strona pomarańczy
Najczęstszą przyczyną problemów z LC4 jest właściciel...

21

Odp: Mod Mikuni BST 40

fxrider napisał/a:

Właśnie oblatałem swoje LC4 tuż po remoncie. Po przeliczeniu przełożeń na koła SM (bo ma Enduro) wynika, że przy przełożeniu 16/42 (dla kół SM) idzie z gazu na 3ce do pionu... :) Bez sprzęgła, z lekkim wyrwaniem. Jest ewidentnie lepiej :)
Wcześniej podobnie szedł z 2ki.

Silnik HF, wałek zwykły, nowe pierścienie, dotarte zawory, FCR 41 MX, wydech bez katalizatora, końcówka SXC, lekko otwarty airbox, przełożenia dla kół SM 16/42.

dla takich chwil warto żyć:D:P

22

Odp: Mod Mikuni BST 40

heh a ja myslalem ze po remoncie sie silnik dociera i jak glupi robilem 750km bez 'gumy'.

Reasumujac koszty dostrojania Mikuni to na poczatek dysza wolnych i kilka dych glownych ok 100pln z przesylka.
a jak z uszczelkami w mikunim? czy zna ktos rozmiary oringow bo podejzewam ze one beda bez problemu jako odpowiedniki do dostania. gorzej z uszczelka w komorze plywakowej a caly zestaw uszczelek 58431099000 jest dosc drogi bo zawiera membrane (180Pln).

czy ktos jeszcze moze potwierdzic, ze cyfry dla kazej dyszy oznaczaja jej srednice?

DR350->RM250->KLX650->FE400->TL1000S+LC4 640 SM

23

Odp: Mod Mikuni BST 40

Ja swojego docieram na ostro ;) Jeżdżę nim normalnie, tylko pilnuję, żeby nie przegrzać i częściej olej zmieniam (pierwsza zmiana po 200, potem po kolejnych 800 km).

Co do gaźnika: z kupnymi oringami może być taki problem, że będą puchły pod wpływem benzyny - przetestowałem kiedyś i był z tym problem.
Ew. kup ten zestaw i sprzedaj samą membranę osobno - pasuje ona też do DR 650 i XTZ 750 (i pewnie kilku innych o których nie wiem) - myślę, że ze 120 zł spokojnie za nią dostaniesz. Udzielam się na forum XTZ i wiem, że membrany to raczej chodliwy temat (ew. zapytaj wcześniej czy ktoś by był chętny z góry).

Co do dysz: jest przyjęte, że oznaczenie odpowiada wielkości dyszy wyrażone w setnych milimetra, czyli 165 = 1.65 mm. O ile oczywiście nie jest już wyrobiona i ktoś jej wcześniej nie rozwiercił.

pzdr, Adam

lc4.pl - nowa strona pomarańczy
Najczęstszą przyczyną problemów z LC4 jest właściciel...

24

Odp: Mod Mikuni BST 40

sobekkk napisał/a:

Ma ktos moze "na stole" FCR z jakiegos kata orginalnego i moze go pomierzyc ?

ponawiam rośbe ;)
jakby ktos pstryknol fotke FCRa z tym lejkiem i przylozona miarka bylbym wdzieczny ;)
interesuje mnie odleglosc od poczatku lejka do iglicy mniejwiecej jaka jest.
Odleglos ta wplywa na moment obrotowy a ja kombinuje dorobic ten lejek i nasadzic na zwyklego FCRa.

mniejwiecej tak to ma wygladac:

http://img189.imageshack.us/img189/2740/fcrlejek.jpg
przedloza dolot o 20 mm

25

Odp: Mod Mikuni BST 40

Szkoda, że nie zapodałeś tej prośby tydzień, dwa wcześniej, bo leżał mi taki FCR (fabryka z SXC) obok klawiatury, a na razie nie zapowiada się, że będę miał czas go specjalnie wyciągać już z moto...
Rozumiem, że chodzi o zewn. krawędź lejka ? Jaka dokładność Cię interesuje ?
Jeśli Cię to jakkolwiek poratuje to mam zdjęcia jakiegoś FCRa 41 (nie MX) prawdopodobnie też z LC4 (starszej), które robiłem żeby go zhandlować:
[url]https://picasaweb.google.com/116702174425058437039/KeihinFCR41?authkey=Gv1sRgCN3Frq3p6fWOMg#[/url]

pzdr, Adam

lc4.pl - nowa strona pomarańczy
Najczęstszą przyczyną problemów z LC4 jest właściciel...

26 Ostatnio edytowany przez sobekkk (2011-09-06 20:49:42)

Odp: Mod Mikuni BST 40

nie trzeba wyjmowac gaznika, dokladnosc nie musi byc co do 0,1 w zupelnosci wystarczy 2-3mm
mniejwiecej okolo 14 mm chwodzi w gume laczaca go z airboxem,
http://img153.imageshack.us/img153/5760/fcrmx.jpg

27

Odp: Mod Mikuni BST 40

Ok, jakoś w tym tygodniu będę zrzucał bak do zaworów to postaram Ci się to możliwie dokładnie oszacować.

lc4.pl - nowa strona pomarańczy
Najczęstszą przyczyną problemów z LC4 jest właściciel...

28

Odp: Mod Mikuni BST 40

Hej,
niestety nie miałem czasu wyciągać gaźnika i pomierzyłem tak mocno zgrubnie z zewnątrz - błąd pomiaru może być spory.
Wyszło 52 mm.

pzdr, Adam

lc4.pl - nowa strona pomarańczy
Najczęstszą przyczyną problemów z LC4 jest właściciel...

29 Ostatnio edytowany przez doktor (2012-01-15 13:32:33)

Odp: Mod Mikuni BST 40

Witam.

Mam problem z dyszą regulacji mieszanki - zablokowała się i nie można jej wykręcić, trzeba rowiercać:/

Orientuje się ktoś jaki jest jest średnica i gęstość gwintu? Będę musiał poprawić gwint i nie wiem czy dostanę taki gwintowniczek...

Dostanę gdzieś w pl taką dyszę z przedłużeniem na ręczną regulację?

http://www.stenhouseracing.com/0/products/idle_screw.jpg