1

Temat: przedni zawias od suzuki drz 400 SM

Cześć,
Mam taki problem.
Mam założony zawias przedni od drz 400 SM do xrv 750.
W weekend zmieniłem sprężyny z seryjnych 4.4 na 4.8. (np KTM lc8 ma w seri 4.8 i wagę zbliżoną do xrv 750)
Zalałem świeży olej 5w. Wcześniej dałem za gęsty, ok 7w i tłumienie było za tępe.
W czym problem. SAG się w zasadzie nie zmienił i wynosi ponad 9cm.
Zawias ma teraz prawidłowe tłumienie, precyzyjnie wybiera nierówności ale moto strasznie dobija przy hamowaniu, wykorzystując prawie cały skok amortyzatorów.
Wsadzone sprężyny to WP. Są o 5mm dłuższe od seryjnych ale to chyba nie ma znaczenia.
Myśle czy nie popieprzyłem nic z wymianą oleju, ale zalałem strzykawką tyle ile przewiduje manual czyli 530ml.

Ktoś ma pomysł o co chodzi..?

2

Odp: przedni zawias od suzuki drz 400 SM

Twoje porównywania są blednę i nie można w ten sposób sugerować się iż podobna waga motoru da ten sam efekt w przypadku doboru sprężyn itp. Po pierwsze masz za słabe sprężyny po drugie na wartości 5,0 kończy się skala twardości standardowych sprężyn jakie można kupić do tego rodzaju gabli i potrzebne by tu były specjalny dobór sprężyn  czego nie jest tak łatwo dokonać posługując się logika myślenia jaka obrałeś na początku. Ogólnie temat jest dość złożony  bo nie znasz prawdopodobnie nominalnej twardości  gabli jaka posiada oryginalne zawieszenie  tzn twardość sprężyn + twardość hydraulicznego tłumienia. Następy problem jaki mi nachodzi na myśl to długość gabli oraz długość skoku gabli czyli jak głęboko zatapiają się nowe gable oraz ich długość. Jeśli ta różnica jest z byt doża zmienia się kat pochylenia motoru co oznacza przeniesienie środka ciężkości np na przód co ma wpływ na zachowanie  gabli. Przypuszczam ze metoda prób dojdziesz do jakiegoś kompromisu który cie zadowoli ale po drodze możesz wydać masę kasy na zakup nowych sprężyn oraz spędzisz mnóstwo czasu na rozbieranie tego i składanie. Proponuje udać sie do najbliższego warsztatu wraz z motorem aby to ktoś fachowy rozwiązał. Polecam firmę na dolnym śląsku 20racing.pl

http://www.power4.pl/

power4susp@gmail.com

3

Odp: przedni zawias od suzuki drz 400 SM

Cześć,
dzięki za wpis !

Skala twardości sprężyn, akurat do drz SM nie kończy się na 5.0. Od ręki z Ohlinsa możesz mieć nawet 5.5.
Moja logika myślenia jak piszesz, może posiadać i pewnie posiada wiele innych, lepszych i gorszych założeń.
Ot taka zabawa, ale myśle że wiem o co Ci chodzi i się w pełni zgadzam.
Wiadomo że zawias od DRZ w XRV ma 4cm wiecej skoku. Zmienił się nawet rozstaw osi, i możliwe że jeszcze inne zjawiska z których zdaje sobie sprawę lub jeszcze nie.
Na razie forumowicze na innym forum, uzmysłowili mi, że na bank mam zapowietrzone zawieszenie i że wlanie tak od 530ml oleju to źle wykonana praca.
Dam znać jak tą ostatnią w/w czynność zrobię dobrze i jaki bedzie rezultat.

pozdro 750V !

4

Odp: przedni zawias od suzuki drz 400 SM

Twardość sprężyny 5,0 miałem na myśli sprężynę jaka możesz kupić standardowo do tego rodzaju gabli i mam świadomość ze nie kończy się tu możliwość jaka daje zakup sprężyn innej marki, to tak dla wyjaśnienia :) a tak dla ścisłości z jakiego rocznika sa te nowe gable które montujesz? Mial bym dla ciebie kilka wskazówek, ale to dopiero jak mi opiszesz

http://www.power4.pl/

power4susp@gmail.com

5

Odp: przedni zawias od suzuki drz 400 SM

Skończyłem robote o 4 rano. Wewn komorę miałem zapowietrzoną. Według  dokładnego manuala od Cr250 i drugiego od Crf450 przeprowadziłem wymianę oleju jeszcze raz.
Serwisówka od DRZ 400 SM którą miale sporo odstawała w dokładności prac na tym zawiasem względem w/w.

Nie wiem z którego roku są te zawiasy. Dla przypomnienia, kupiłem w sumie dwa komplety, w tym jeden z półkami by mieć dwa mocowania do zacisku. Niczym się nie różniły. Jeden miał być z 2005, drugi z 2007.
Te nowe sprężyny 4.8 są od WP i są 5mm dłuższe o fabrycznych.
Budowa zawiasu deko się pewnie różni detalami od np cr250. Nie da się np tak odpowietrzyć wewn. seta by wsuniety tłok do końca, leżac poziomo na boku sam się wysunął do swojej maxymalnej długości jak ma to miejsce mieć w CR. Podejrzewam że odpowiedzialna za to jest sprężyna w secie który wkręcamy od góry. Nie jest ona sztywno napięta. Ma ok 1cm luzu.

W sumie nigdy się nie zajmowałem taki zawiasem. Seryjny zawias w XRV 750 nie wiele się różni od ETZ 250  :cool:

Miłego weekendu !

6

Odp: przedni zawias od suzuki drz 400 SM

Teraz już jaśniej jak opisałeś twoje gable.Ja napisze tak .W tzw kadridzu nie powinno znajdować się powietrze  a robi sie to tak ze jak masz otwarty ten element i nalejesz ok 200ml oleju np5 i poruszasz góra dol za sztangę to przy zamykaniu powinieneś użyć trochę siły aby wcisnac ten tłoczek i na koniec ścisnąć to razem trzymając ten kadridz tak aby przez otwory u góry wycisnąć resztę powietrza i nadmiar oleju. Nie jest tak ze ta sztanga musi się wysuwać automatycznie do końca sama ale musi wykonać co najmniej 3/4 jej długości a po odwróceniu i lekkim ściśnięciu nie powinno słychać powietrza w środku. To taka podstawa którą pewnie opanowałeś już, następna sprawa jest ta twoja sprężyna WP która nie pasuje kompletnie to tych gabli raz ze jest dłuższa po drugie jej średnica jest o około 1mm wiesza co możne powodować podczas pracy jej blokowanie (można to sprawdzić przed montażem wkładając sama sprężynę do rury chromowej i jeśli nie wchodzi luźno tylko trzeba jej pomoc to jest to problem). Ale może masz to szczęście i jest ona pod wymiarowa i będzie pasować ale na pewno jest za długa co będzie złe wpływało na prace gabli w początkowym obszarze i będzie to odczuwalne na rekach itp. ale to tylko teoria ale potwierdzona bo to moja praca. Jeśli temat kadridza jest już zamknięty i uważasz ze sprężyny są ok to nalej do tych gabli bo złożeniu 380ml oleju na jedna rurę i złóż je jeśli to nie będzie funkcjonować to albo te sprężyny są za słabe albo system tłumienia hydraulicznego jest za slaby do tego motoru. Mógł bym sprawdzić jaka jest oryginalna twardość sprężyn z oryginalnych gabli aby spróbować to jakoś porównać i wtedy byś miał jakiś obraz do porównania tych dwóch rożnach gabli mam tu na myśli originale  do tych nowych jakie chcesz założyć . Jak coś ci pomogłem albo masz pytanie to pisz dalej   [url=http://www.20racing.pl]www.20racing.pl[/url]

http://www.power4.pl/

power4susp@gmail.com

7

Odp: przedni zawias od suzuki drz 400 SM

Dzięki za pomoc,
Już sporo pomogłeś. Właśnie przejechałem na tym przednim zawieszeniu z nowymi sprężynami ponad 1200km. Wybiera nierówności bardzo dobrze. Idealnie pracuje jak wysunę cały zawias i wyrównam ciśnienie przez odpowietrzniki na górzę.
Kartridż mam raczej dobrze odpowietrzony. Sprężyny są tylko o 5mm dłuższe od seryjnych, mierzone w ręku miarką obie.
Zawias przy jeżdzie solo działa już dośc dobrze. W dwie osoby Trochę za bardzo nurkuję, praca jest zbyt liniowa.
Przydał by się by końcowa praca zawiasu była nieco twardsza. Chciałem właśnie jutro zrobić tak jak piszesz. Dolać 30ml na stronę do zewn. rury, lub napiąć spreżyny 1cm tulejką. Oba procesy odwracalne. Bawiłem się zawiasem w lc8. Tam charakterystyka jest dużo bardziej progresywna.

dzięki za wpisy Marek !

8 Ostatnio edytowany przez tszoda (2011-08-28 12:35:11)

Odp: przedni zawias od suzuki drz 400 SM

Cześć,
zrobiłem jak pisałeś. Dolałem po 30ml na stronę, a potem jeszcze po 20 ml dla równych 400ml. Nic się nie zmieniło, moto nurkuje mocno dalej. Wydaje mi się że nie czuć już poduszki która wcześniej dawała jakąs tam progresje.

Jak zakręcam górę zawiasu to w zasadzie nie używam żadnej do tego siły. Sprężyny są w tym zawiasie bardzo słabo napięte.
Tu kawałek oferty Ohlinsa.
Z ktorej wynika ze teoretycznie 455mm sprężyny jakie mam i 450mm sprężyny jakie są w zawiase Showa w DRZ SM są za długie.
Ohlins oferuje jeden model sprężyn do DRZ SM i mają one 447mm i twardość 5.5N/mm. (seryjne 450mm i 4.4N/mm)
Jakby wsadzić krótsze, to bedą poprostu luźne i nie napięte przy maxymalnym wysunieciu zawiasu.

[url=http://imageshack.us/photo/my-images/820/schowek01et.jpg/]http://img820.imageshack.us/img820/7968/schowek01et.jpg[/url]

Uploaded with [url=http://imageshack.us]ImageShack.us[/url]