1

Temat: Sprawdzone koła od ?........? do EXC 520 2001 w celu przeróbki na SM

Witam,
Przerabiał ktoś, wie, lub słyszał z jakiego motocykla najprościej zadoptować koła na SM do EXC 520 z 2001 roku?
Koła mają być odlewane (nieszprychowane), tanie - oczywiście dorobienie tulejek czy adaptera tarczy nie będzie problemem.
Ważne aby koło weszło między lagi czy wachacz lub aby potem łańcuch i tarcza tylniego koła była na swoim miejscu i w lini.

Znalazłem prawie idealne koła z Aprilii 125 RS (to chyba taki mniejszy ścigant około 34KM) - koła odlewane pięcioramienne, 17cali, opony przód 110 tył 150, zębatka z zabierakiem (w exc nie mam) - CZY KOŁO Z 125ccm da sobie radę ??? w exc 520 ??
Ciekawy jestem jakie jest Wasze zdanie na ten temat?
Przeróbka powinna się udać i koła są w świetnym stanie łącznie z prawie nowymi oponami, w komplecie tarcze, zębatka.. wszystko za 800zł ale mam obawy co do wytrzymałości.... co Wy na to? Nie chciałbym aby , no nie wiem, zerwała się zębatka z tyłu a łańcuch zrobił dziurę w karterze.
A ha, czy zębatka i łańcuch w Aprilii są inne niż w KTM (grubość, szerokość - ogólnie rozmiar łańcucha)
Dużo pytań, ale za daleko by obejrzeć na żywo, a sprzedawca nie przewiduje możliwości zwrotu.
pozdrowienia,

DR650, XT600, EXC520, YZ450F, EXC-R450, EXC-R400, EXC-R530, SXF350, SXF250, EXC500SM, ADV990, 690Rally

2

Odp: Sprawdzone koła od ?........? do EXC 520 2001 w celu przeróbki na SM

na pewno zębatkę możesz odrzucić - nie ma szans żeby od 125 podeszła do 520 chociażby rozmiarem - Ty masz zapewne 52 zęby tam będzie ok 30!. Tarcze podobnie - zupełnie inne rozmiary a do SM przód musi być konkretną pozycją - zatem dochodzi adapter pod docisk co by weszła jakaś 310-320 lub drugi zacisk

3

Odp: Sprawdzone koła od ?........? do EXC 520 2001 w celu przeróbki na SM

Zobacz pw

Yamaha Dt125x => KTM SXF 505

4

Odp: Sprawdzone koła od ?........? do EXC 520 2001 w celu przeróbki na SM

Tanim kosztem podejdą kółka of hondy CBR F2, kumpel aktualnie jest w fazie przeróbki i ma chyba dane dotyczące rozmiarów tulejek itd wiec jak jak pozyskam je od niego to ci podam.
Pozdro

#666
EXC 525 : XTZ 660 : TXT 250

5

Odp: Sprawdzone koła od ?........? do EXC 520 2001 w celu przeróbki na SM

Aprilia RS 125 ma montowaną tarcze 320 wiec tarcza raczej da rade. Zębatke musisz kupić nową :)

Husqy SMR-R 450

6

Odp: Sprawdzone koła od ?........? do EXC 520 2001 w celu przeróbki na SM

Miałem takie koła w poprzednim motocyklu i jedynym minusem była szerokość felg.  Z przodu nie wejdzie więcej jak 110 (wąska guma), a z tyłu 150 (ciężko znaleźć taki rozmiar). Tak to wszystko dobrze działa, tarcza, zębatkę sobie jakąś podpasujesz i bedziesz latał.

Osłony silnika do Suzuki DRZ 400, KTM 690, KTM 950/990

7

Odp: Sprawdzone koła od ?........? do EXC 520 2001 w celu przeróbki na SM

Od razu wiedziałem, że trafiłem na konkretne forum,
dzięki za sugestie i odpowiedzi oraz za ciekawy priv

DR650, XT600, EXC520, YZ450F, EXC-R450, EXC-R400, EXC-R530, SXF350, SXF250, EXC500SM, ADV990, 690Rally

8

Odp: Sprawdzone koła od ?........? do EXC 520 2001 w celu przeróbki na SM

Widziałem jeszcze patent z kołami od GS500 w WR400. Też dawały radę

LC4 Supermoto - hurtownia frajdy i problemów technicznych

9

Odp: Sprawdzone koła od ?........? do EXC 520 2001 w celu przeróbki na SM

Koła od CBR F2 już w drodze,
po adopcji, postaram się opisać jak wyszło,
dzięki

DR650, XT600, EXC520, YZ450F, EXC-R450, EXC-R400, EXC-R530, SXF350, SXF250, EXC500SM, ADV990, 690Rally

10

Odp: Sprawdzone koła od ?........? do EXC 520 2001 w celu przeróbki na SM

Tak na przyszłość to IMO najprościej by było od LC4 Duke'a II - powinny pasować bez specjalnych kombinacji.

lc4.pl - nowa strona pomarańczy
Najczęstszą przyczyną problemów z LC4 jest właściciel...

11

Odp: Sprawdzone koła od ?........? do EXC 520 2001 w celu przeróbki na SM

Tylko imo chyba chodzi o to, żeby to zrobić po taniości i szybko, dlatego kombinował koła od ściga, tak btw  :)

12

Odp: Sprawdzone koła od ?........? do EXC 520 2001 w celu przeróbki na SM

No tak - ma być tanio....
Koło przód z dwoma tarczami, ośką i oponą do jazdy utargowałem na 230zł,
tył z zębatką (prawdopodobnie do wymiany), tarczą, ośką i słabą oponą 200zł
Tokarza szacuję około 100zł (znalazłem takiego w okolicy po 20zł za godzinę pracy tokarki)
Jak się to wszystko skończy trudno przewidzieć ale zapowiada się naprawdę tanio :-)

DR650, XT600, EXC520, YZ450F, EXC-R450, EXC-R400, EXC-R530, SXF350, SXF250, EXC500SM, ADV990, 690Rally

13

Odp: Sprawdzone koła od ?........? do EXC 520 2001 w celu przeróbki na SM

ciernik napisał/a:

No tak - ma być tanio....
Koło przód z dwoma tarczami, ośką i oponą do jazdy utargowałem na 230zł,
tył z zębatką (prawdopodobnie do wymiany), tarczą, ośką i słabą oponą 200zł
Tokarza szacuję około 100zł (znalazłem takiego w okolicy po 20zł za godzinę pracy tokarki)
Jak się to wszystko skończy trudno przewidzieć ale zapowiada się naprawdę tanio :-)

Kończę podobną przeróbkę, pozwolę sobie na parę pytań uświadamiających  ;)

To masz zamiar zrobić z zabierakiem zmieści ci się całość w wahacz i będzie na właściwym miejscu?
Do mojej WR żeby zmieścić koło od F2 trzeba było mocno (22mm) zabierak frezować i dorabiać łożyskowanie.

Z tego co kojarzę EXC520 ma łańcuch 520 a F2 ma 525 więc zębatkę masz do wymiany będzie za szeroka musisz kupić konwersję na 520 dla F2 (są dostępne).

Kupiłeś koło przód od f2 i masz dwie tarcze, ale uchwyt masz na jeden zacisk, a f2 ma sztywne tarcze o średnicy 276mm. Co w połączeniu z seryjnym zaciskiem może nie wydolić. Ale.. pasuje do F2 tarcza od Hondy Revere 320mm.
(koło przednie od F3 jest lżejsze ma tarcze pływające 296mm i jest większa swoboda zmiany na jeszcze większą średnicę)

"Jedenaste: Nie wystawiaj Anioła, Stróża swego na próbę ..."

14

Odp: Sprawdzone koła od ?........? do EXC 520 2001 w celu przeróbki na SM

Adbin napisał/a:
ciernik napisał/a:

No tak - ma być tanio....
Koło przód z dwoma tarczami, ośką i oponą do jazdy utargowałem na 230zł,
tył z zębatką (prawdopodobnie do wymiany), tarczą, ośką i słabą oponą 200zł
Tokarza szacuję około 100zł (znalazłem takiego w okolicy po 20zł za godzinę pracy tokarki)
Jak się to wszystko skończy trudno przewidzieć ale zapowiada się naprawdę tanio :-)

Kończę podobną przeróbkę, pozwolę sobie na parę pytań uświadamiających  ;)

To masz zamiar zrobić z zabierakiem zmieści ci się całość w wahacz i będzie na właściwym miejscu?
Do mojej WR żeby zmieścić koło od F2 trzeba było mocno (22mm) zabierak frezować i dorabiać łożyskowanie.

Z tego co kojarzę EXC520 ma łańcuch 520 a F2 ma 525 więc zębatkę masz do wymiany będzie za szeroka musisz kupić konwersję na 520 dla F2 (są dostępne).

Kupiłeś koło przód od f2 i masz dwie tarcze, ale uchwyt masz na jeden zacisk, a f2 ma sztywne tarcze o średnicy 276mm. Co w połączeniu z seryjnym zaciskiem może nie wydolić. Ale.. pasuje do F2 tarcza od Hondy Revere 320mm.
(koło przednie od F3 jest lżejsze ma tarcze pływające 296mm i jest większa swoboda zmiany na jeszcze większą średnicę)

Koła jeszcze nie dzoszły, więc nie wiem jak wyjdzie z szerokością tylniego koła.

Interesuje mnie ta zębatka z tyłu. Trudno jest znależć pasującą zębatkę na łańcuch 520 - w zasadzie znalazłem tylko SUNSTAR o numerze 3485, której nie mogę znależć w polskich sklepach internetowych oraz ta z aukcji: [url]http://allegro.pl/show_item.php?item=1673020719[/url] - chyba aluminiowa - wydaję się OK, ale trzeba by się liczyć z częstą wymianą jak sądzę.
Jeśli możesz podać konkretny namiar na zębatkę konwersję - to poproszę....

Ile zębów trzeba by na dużą zębatkę dla koła 17cali jeśłi z przodu jest 14zębów? - teraz mam 50 z do lasu jest OK - z kalkulatora przełożeń wychodzi mi, że minus 4 zęby dopiero będzie to samo (chodzi tu o zmniejszenie śrdnicy koła) ale na asfalt pewnie jeszcze mniej... obstawiałem tak 43zęby..?

Tarcza z przodu raczej pódzie do wymiany, i chyba nawet będzie łatwiej zmieścić adapter do większej tarczy - dzięi za sugestię altermnatywnej tarczy

DR650, XT600, EXC520, YZ450F, EXC-R450, EXC-R400, EXC-R530, SXF350, SXF250, EXC500SM, ADV990, 690Rally

15

Odp: Sprawdzone koła od ?........? do EXC 520 2001 w celu przeróbki na SM

Tu masz stalową jeżeli chcesz
[url]http://www.larsson.pl/index.php?c=r&no=MjMwMjUzNQ==&bid=104185[/url]

Ogólnie JT robi konwersję i są one dostępne  w wielu sklepach internetowych.
A1303 - aluminium
R1303 - Stalowa

(U mnie też wyszło 43 zęby.)


Natomiast z adapterem na przednią tarczę będziesz miał problem bo rozstaw śrub mocujących jest bardzo szeroki jakakolwiek próba założenia adaptera skończy się frezowaniem piasty bo ci się całość w widelec nie zmieści. Tarcza od Revere pasuje bez żadnych przeróbek niestety nadal jest sztywna.

"Jedenaste: Nie wystawiaj Anioła, Stróża swego na próbę ..."