1

Temat: EXC 2t czy 4t

SIemanko jako ze sprzedaje mz zaczynam sie ostro rozgladac nad nowa maszyna hmm i stawiam raczej na KTM  :P  i teraz pytanie rozgladam sie glownie za 125,250 2t lub 250 w 4t i teraz pytanie ciekawi mnie bardzo jak to jest naprawde z tymi remontami w 2t! bo wszyscy tak strasza zeby sie w to nie ladowac same wydatki wiecznie cos trzeba robic itp. oczywiscie wiem ze to zalezy od warunkow w jakich sie jezdzi i tez stylu jazdy ja odrazu mowie ze ja bede jezdzil amatorsko jakies lasy cos a glownie planuje przerobic na sm i teraz sie zdziwilem bo zadzwonilem do goscia z kilkoma pytaniami i zapytalem jak z remontami to mi powiedzial ze posiada go od 2 lat? i w ciagu tego czasu nic nie robil zadnego remontu i ze nie ma sie czego obawiac bo moto jest w swietnej kondycji tylko boje sie ze moge kupic i sie wjeba*  :(  i jeszcze jedno pytanko jak wyglada utrzymanie takiego 250 2t a 4t napewno 2t wiecej spali i nie wiem teraz jak z remontami bo 4t oszczedniejsze ale regolacje zaworow itp a raczje sam bym tego nie ogarnal na poczatek. Dlatego tez jestem w kropce bo jednak cos ciagnie mnie do 2t ale sam nie wiem co wy mowicie? jak mozecie polecic jakies moto to zajebiscie bo wole kupic cos pewnego :)

tylko i wylacznie "SUPERMOTO"!

MZ 125 sm-sprzedana >> DRZ 400 AKRAPOVIC-sprzedane >>yz 400f + Supermoto kit - sprzedana

2 Ostatnio edytowany przez Fikoł (2011-06-15 22:44:39)

Odp: EXC 2t czy 4t

Naaaaaaprawdę teraz to się nie popisałeś :P aż za dużo jest tematów tego typu ! Coś za coś. W 4T silnik padnie to wydatki masaaakra w 2t jest niebo lepiej. Częstowtliwość wymiany tłoków,korby większa w 2T. Mnie mimo tych wymian to dolewka oleju do paliwa by najbardziej wkur**ła( :D ) a do tego spalanie większe w 2T.

3 Ostatnio edytowany przez patryk1533 (2011-06-15 23:29:21)

Odp: EXC 2t czy 4t

pierdol to kur.wa ja po 125 kupiłem 525 :D jestes z Piły ? jestes, kazdy Pilanin jest jebanym hardkorem, ;d

BYŁY:
Yamaha Xt125/140x--> Ktm EXC 525 sm--> KTM Superduke990--> KTM SMC 690--> Yamaha Raptor700R--> KTM EXC 525 SM--> SZUKAM!!

4

Odp: EXC 2t czy 4t

Tez mysle ze na SM to 450 lub 525 exc bardziej.

2T to na MX i Enduro ;)

[url]http://www.youtube.com/watch?v=8Jki4OQA5D4[/url]

_____________________________________________________________
https://www.youtube.com/user/motodrb/videos
http://adventuresklep.pl
https://www.instagram.com/supermotodrb/

5

Odp: EXC 2t czy 4t

Ja bym ci radził szukać ktm exc 300 ponieważ ciągnie już od dołu a wymiana tłoka to 5 tysi się zmieścisz jeszcze zależy czy jest nicasil czy wpracowana tuleja i najważniejsze olej ja mam ktm 360 ;p i to dopiero szatan w 2t masz dobrze bo niemasz zaworów,wałków,łancuszka itp pierdół.

Hero Majestic Ankur--->Derbi Senda Xtreme R--->Lifan Cross 125--->Mz Etz 250--->Ktm Egs 360--->Kawasaki Zr7--->Gas Gas EC 300  2006 & Kawasaki Zr7s 2004

6

Odp: EXC 2t czy 4t

Teoretycznie w 2T wymiane tłoka masz co 30 mth ale mówimy tu o jeździe wyczynowej na torze jednakże o ile można to przeciągnąć w czasie jazdy amatorskiej? mi sie wydaje ze drugi raz tyle to  max, a jeżdżąc po szosie (w przypadku SM) te kilometry znikną raz dwa.Prosty przelicznik 1mth to średnio 40 km, a więc naciągnięta już wymiana tłoka do 60 mth daje nam 2400 km, zastanów sie ile robisz km w sezonie a jak kolega ''daniel91x'' pisze w EXC 300 masz wymiane przy 5000 km wg serwisówki, gdzie do 7000 tys. można dociągnąć.Jeżeli chodzi o regulację zaworów to nie pamiętam dokładnie ale chyba od 2007r jest regulacja płytkowa w KTM a wczesniejsze lata to regulacja śrubkowa-Dla mnie prostsza, jak już masz połapane to 30 minut trwa:)

#666
EXC 525 : XTZ 660 : TXT 250

7

Odp: EXC 2t czy 4t

Wymiana tłoka w 2t to przy amatorskiej jeździe raz na sezon. Czujesz, że osłabł, spadła kompresja, trudniej zapala = wymieniasz tłok. A czy przelatasz tak miesiąc czy rok to zależy od stylu jazdy ;)

Go big or go home!
Największa forma kontroli jest wtedy kiedy myślisz, że jesteś wolny.

8

Odp: EXC 2t czy 4t

Dlatego precyzyjniejszym określeniem na pytanie ''ile?'' jest określenie czasu w motogodzinach niż powiedzenie ''raz na sezon''
Dla jednego sezon to jazda w niedziele dla drugiego sezon to każda wolna chwila.

#666
EXC 525 : XTZ 660 : TXT 250

9

Odp: EXC 2t czy 4t

Tłok w EXC300 wytrzymuje spokojnie 7000km przy amatorskiej, co nie znaczy wolnej jeździe, w terenie.

W wyczynowym 2T (full crossy)  tłok wytrzymuje średnio 30mth i nawet jak się dziduje to warto co 30mth do niego zajrzeć. Czasem wystarczy wymiana pierścieni i można jeszcze jeden sezon oblatać.

joł

10

Odp: EXC 2t czy 4t

Najmniej tloki wytrzumuja w setach (125), wytrzymalosc tego podzespolu rosnie wraz z pojemnoscia (czemu? Nie mam pojecia!) Wiem ze np w 500 2T Tloki i korby zmienia sie naprawde rzadko :D Spalic trochu potrafi, choc ostatnio jak jezdizlem po preclowemu zeszlem do 5,5l jezdrzac glownie w miescie (~4l wystarczylo mi dokladnie na 67km jazdy). 1L oleju starczy ci na ok 1000km przy srednim spalaniu 7l/100km. Dobrej jakosci olej to wydatek rzedu 40 do nawet 80zl.
Jesli napisalem cos nie tak to poprawcie mnie.