Temat: Zawieszenie SM
Ponawiam wczesniej zadane pytanie. Mam WR 450 i co zrobić z zawieszeniem, żeby chodziło na torze i na ulicy tak, jak bym sobie tego zyczyl... ? Mysle, ze wielu osobom sie przyda..
"... są to na ogół szaleńcy ..."
Nie jesteś zalogowany. Proszę się zalogować lub zarejestrować.
FORUM.SUPERMOTO.PL » Garaż » Zawieszenie SM
Strony 1
Zaloguj się lub zarejestruj by napisać odpowiedź
Ponawiam wczesniej zadane pytanie. Mam WR 450 i co zrobić z zawieszeniem, żeby chodziło na torze i na ulicy tak, jak bym sobie tego zyczyl... ? Mysle, ze wielu osobom sie przyda..
żeby chodziło na torze i na ulicy tak, jak bym sobie tego zyczyl... ?
Dobre pytanie. Trudno cos poradzic jesli oczekiwany cel zmian opisany jest powyzszymi slowami.
Na Twoim miejscu zaczalbym od wyregulowania lub oddania do kogos kto wie czym krecic i w jakim celu.
Jak nadal nie bedzie po Twojej mysli to czeka Cie zmiana sprezyny.
Przykladowo w Husce z mojego rocznika wersja SM, cross i enduro różni się jedynie (wg serwisowki) charakterystyką sprężyny.
A w takim razie jakie modyfikacje SUBIEKTYWNIE poprawiły u was wlasciwosci jezdne? Nie mowimy oczywiscie o jeździe na grzyby czy do miasta do sklepu...
jeżeli twoje zawieszenie jest w pełni regulowane - jak mniemam WR takie własnie posiada - to nic trudniejszego jak skręcić je w stronę przeciwną do literki S. Dodatkowo utwardzić napięcie wstępne sprężyny, czyli skręcić zawias. Zarówno przód jak i tył. Przejechac się. Nie odpowiada? Kręcić dalej...
Nie ma internetowej recepty na ustawienie zawiasu...
Jeżeli nadal jest zamiękko - domowym sposobem jestt włozenie tulejki nad sprężyną i w ten sposób utwardzenie jej. Jezeli stać cię - możesz tak jak radził Crazy spróbowac wymiany sprężyn na te do SM.
Podziękował.
Ja bym zaczął od ustawienia SAG. Jak przegniesz ze skręceniem zawieszenia to poza tym, że będzie urywało ręce i nerki to właściwości jezdne wcale się nie poprawią. Przy zbyt twardym tyle np. zamiast przyspieszać w złożeniach będzie od razu zrywał przyczepność.
dlatego musi to wyczuć. czuje sie czy motocykl prowadzi sie dobrze, czy jest jeszcze za miekki, czy juz za twardy. Lukas np w swoim Duke'u ma tak skręcony z tylu zawias ze moto nie ugina sie prawie jak ten sadza na nim swoje 100kg. Przejechałem sie nim parę razy i powiem wam że nic przyjemnego. mam wrazenie sztywnego tyłu, zero wyczucia - a jemu to odpowiada:)
jedyny plus takiego ustawienia to to że przy dodaniu gazu sprzęt od razu idzie na gumę, nie traci nic mocy na kucanie tylnego zawiasu tylko od razu przód do góry, ale Lukas nie gumuje, wiec uważam że powinien rozkręcić go trochę. on nie chce:)
co kto lubi
Dosyć dobre rady ( może nie dla supermoto, ale oprócz długich skoków nie ma róznicy w działaniu) dawał Pejser w WMC. On radził żeby zacząć od poznania efektów kręcenia każdym regulatorem. Po pierwsze tak jak radzi Szwinia, ustaw ugięcie sprezyn. Potem wszystko na soft, rundka i np. tłumienie przy dobiciu przodu zmień na hard, rundka i tak dalej z kazdym regulatorem. Ta całodniowa procedura ma pozwolić na zrozumienie efektów krecenia śrubkami. Ja sam jestem nowy w tej dziedzinie i po raz pierwszy mam moto z pełną regulacją zawiasów, więc mam zamiar trochę sie w tym temacie nauczyć.
dołączam się do tematu, przestawienie zawiasu z enduro na sm...
mój moto to HUSQVARNA TE 2008r, od czego zacząć?
przód?
co zrobić z przednimi lagami
tył?
skręcić sprężynę?
Strony 1
Zaloguj się lub zarejestruj by napisać odpowiedź
FORUM.SUPERMOTO.PL » Garaż » Zawieszenie SM
Wygenerowano w 0.026 sekund, wykonano 70 zapytań