1

Temat: [KTM Duke II] strzelające i gasnące LC4

jak to z KTM'em zabawy w usterki ciąg dalszy :)

teraz problem wygląda następująco:
jadę tudzież stoję i moto gaśnie bez ostrzeżenia :p :/ gdy jadę i zgaśnie (nawet podczas odkręcania/ zwalniania manetki) potrafi potem po odpaleniu z łańcucha strzelić w tłumik dosyć potężnie z 2 razy i pojechać dalej. dzieje się to bardzo nieregularnie bo czasem przeleci 20 km bez zgrzytu a czasem walnie po 200 m od ruszenia spod domu. wymieniłem święcę i przez 2 dni objawy pojawiały się baaardzo sporadycznie. dziś jednak po wyjeździe brata po 2 km zgasł na światłach a potem po każdym zapaleniu gasł po 2 sek. w końcu odpalił normalnie i pozwolił powrócić do domu.
sprawdziłem przewód wysokiego napięcia nie ma żadnych przebić i nie grzeje się nigdzie.

za to zauważyłem że podczas pracy silnika potrafi się pojawić kropla paliwa z przelewu gaźnika, czasem pojedyncza na wolnych/wysokich obrotach a czasem chwilę niemalże ciurkiem leci.

Pytanie brzmi czy winy szukać w pływaku? gdy kranik jest odkręcony a moto zgaszone nie przelewa więc to tak jakby pływak był ok;/ chyba że od wstrząsów podczas pracy tej telepaki pływak przepuszcza - ale do tego stopnia by zalewał - by strzelać i gasnąć? a może to standard w LC4 ?

Podpowiedzcie Panowie co z tym robić - mam bardzo duży niedobór czasu ostatnimi dniami i nie chcę zabierać się za bezmyślne rozbieranie/regulowanie/czyszczenie czegoś w czym nie będzie przyczyny

2 Ostatnio edytowany przez fxrider (2011-05-25 20:07:51)

Odp: [KTM Duke II] strzelające i gasnące LC4

Sprawdź ten zaworek pływaka, bo kat faktycznie może się zalewać. Czasem paproch podejdzie i już może być problem. Można profilaktycznie wymienić - koszt nieduży, ustawić potem dobrze poziom paliwa.
Drugie miejsce gdzie szukałbym przyczyny to poprzecierane kable - może który czasem nie łączy lub zwiera do ramy (słyszałem o kilku takich przypadkach w LC4).

pzdr, Adam

P.S. No i jednak zawitał kat do "Garażu" - wykrakałem w dziale sprzedam ;)

lc4.pl - nowa strona pomarańczy
Najczęstszą przyczyną problemów z LC4 jest właściciel...

3 Ostatnio edytowany przez maciey (2011-05-25 20:23:10)

Odp: [KTM Duke II] strzelające i gasnące LC4

W ER5 miałem jakieś paprochy w gaźnikach. Nieraz jechał normalnie, a w pewnym momencie po prostu słabł i gasł. Tam nadmiar paliwa lał się do airboxu. Nie strzelał, nie prychał, ale tam były dwa cylindry.
Syfki dostawały się w zaworek iglicowy.
Wyczyszczenie gaźników pomogło.

P.S. na chwilę może pomóc stuknięci w komorę pływakową, ale to brudu nie usunie z gaźnika

0,654l SMC AKR

"Dialogi nie dobre... Bardzo nie dobre dialogi są.
Proszę pana... Yyyy... W ogóle brak akcji jest. Nic się nie dzieje. Proszę pana..."

4

Odp: [KTM Duke II] strzelające i gasnące LC4

dzięki za potwierdzenie domniemywań - z doświadczenia już wiem, że gaźnik zaczyna nawalać od pływaka ale chciałem się upewnić że LC4 nie mają jakiś "specjalnych dolegliwości" :p

fxrider w sumie to nie wykrakałeś bo co rusz tu piszę :p
a wracając do fmx'a to on jest na serii (napęd) a ja póki co na 15/38 :P

5

Odp: [KTM Duke II] strzelające i gasnące LC4

Latałem na jeszcze dłuższym przełożeniu na kołach SM (16/38) i nawet na takim żaden FMX nie miałby szans ;)
Teraz też planuję 15/38 pod koła SM w trasę (w sumie to bardzo blisko serii jest) .


Co do nawalania - to dokładniej od zaworka raczej a nie pływaka - różnica jest, to oddzielne elementy.

lc4.pl - nowa strona pomarańczy
Najczęstszą przyczyną problemów z LC4 jest właściciel...

6

Odp: [KTM Duke II] strzelające i gasnące LC4

FMX pomimo małej liczby koni ma całkiem przyzwoity moment (coś ok. 55nm) więc blisko lc4 ale mniejsza z tym - to było tak dla zareklamowania :P

fakt to z zaworkami są problemy z reguły pływaki się nie rozszczelniają :)

7

Odp: [KTM Duke II] strzelające i gasnące LC4

witam,
ja też mam problem z moim Duke'em II. Przez ostatnie sezony był nie zawodny a teraz zaczął coś fisiować.
Problem mam taki ,że jak motor się nagrzeje to co jakiś czas spadają mu obroty tak ,że zaczyna przygasać, aż w końcu gaśnie. Problem jest upierdliwy bo motor potem ma problemy z odpaleniem. Więc czesto stoję na światłach i kręcę rozrusznikiem w momencie gdy samochody objerzeżdzają mnie z lewej i prawej...
Zauważyłem też ,że po ostatniej regulacji w ASO motor jak przyhamuje mocniej przelewa paliwo i wypluwa ja na asfalt. Ilości dość duże.
Zmieniłem mu świece ale to nie pomogło, gaźnik jest wyregulowany (ponoć bo robili to w ASO) więc nie wiem o co chodzi teraz... Myślałem nad przytkanym kranikiem ale to też już sprawdzałem i czyściłem.
Dzwoniłem do ASO powiedzieli mi ,że jest możliwe ,że motor już powoli może nadawać się do remontu! Nie wiem dlaczego, skoro wszystko działało bardzo dobrze, nie ma problemów z odpalaniem i nie czuje jakiegoś słabnięcia sprzetu...
Macie jakiś pomysł?

pozdrawiam
Potok

Ktm Duke II & Subaru Impreza WRX- moje fabryki adrenaliny ;)

8

Odp: [KTM Duke II] strzelające i gasnące LC4

ja bym proponował zacząć właśnie od wyjęcia i przejrzenia gaźnika - jeśli przelewa paliwo to coś jest nie tak - takie rzeczy nie powinny się dziać w żadnej sytuacji nawet najbardziej ekstremalnej a co dopiero przy zwykłym hamowaniu - przyczyna może być podobna jak podejrzewana u mnie.

9

Odp: [KTM Duke II] strzelające i gasnące LC4

tak samo wydaje mi się ,że moto nie powinno odpalać bez ssania np. po tygodniu stania w garażu... Czy się mylę?

Ktm Duke II & Subaru Impreza WRX- moje fabryki adrenaliny ;)

10

Odp: [KTM Duke II] strzelające i gasnące LC4

kwestia odpalania z ssaniem czy bez niczego nie zmienia :p

ja zawsze odpalam bez :) właściwie z 10 moto jakie miałem tylko jedno potrzebowało ssania do odpalania na zimno :p reszta startowała i bez

11 Ostatnio edytowany przez fxrider (2011-05-26 22:10:08)

Odp: [KTM Duke II] strzelające i gasnące LC4

Po tygodniu stania w chłodnym garażu normalnie zestrojony silnik nie powinien chcieć zapalać bez ssania - lub powinien od razu gasnąć.
Taki objaw sugeruje zbyt wysoki poziom paliwa.

@Potok - ewidentnie zbyt bogata mieszanka i na ciepło zaczyna zalewać. Zwłaszcza w połączeniu z przelewaniem paliwa jest to nader prawdopodobne. Ew. zawory mogą być podparte (brak luzu), ale to w tym przypadku mniej prawdopodobne.

lc4.pl - nowa strona pomarańczy
Najczęstszą przyczyną problemów z LC4 jest właściciel...

12

Odp: [KTM Duke II] strzelające i gasnące LC4

A co do przelewania się paliwa - nie koniecznie walniety sam zaworek, a oring gniazda tego zaworka. Moj KTM też tak strzelał i prychał - po wypraniu filtra powietrza problem zniknął. Za to leje się z przelewów jak robie stopala - to całkiem normalne i zapobiega zalaniu się silnika.
Na przelotowym wydechu, dyszy 165 i iglicy ustawionej na najbogatszą mieszankę średnie spalanie mam 6/100 w miescie

LC4 Supermoto - hurtownia frajdy i problemów technicznych

13

Odp: [KTM Duke II] strzelające i gasnące LC4

potok napisał/a:

... gaźnik jest wyregulowany (ponoć bo robili to w ASO) ...

Potok

w ASO często pracują ludzie niekompetentni, bez pojęcia o tym co robią. Za to kasują konkretnie. A wydane, niemałe pieniądze nie gwarantują serwisu na poziomie.

0,654l SMC AKR

"Dialogi nie dobre... Bardzo nie dobre dialogi są.
Proszę pana... Yyyy... W ogóle brak akcji jest. Nic się nie dzieje. Proszę pana..."

14

Odp: [KTM Duke II] strzelające i gasnące LC4

fxrider napisał/a:

@Potok - ewidentnie zbyt bogata mieszanka i na ciepło zaczyna zalewać. Zwłaszcza w połączeniu z przelewaniem paliwa jest to nader prawdopodobne. Ew. zawory mogą być podparte (brak luzu), ale to w tym przypadku mniej prawdopodobne.

Jak dla mnie ewidentnie zbyt mocna mieszanka. Nie bardzo wiem jak ją wyregulować słabo się na tym znam. Ścigne tych gości w ASO w koncu wzieli 550 pln za przygotowanie sprzeta do sezonu, tak naprawdę to mam wrażenie ,że nie wiele przy nim zrobili...
Co do zaworów twierdzą ,że ustawili więc ta wersja raczej odpada.

Kwiatek89 napisał/a:

Moj KTM też tak strzelał i prychał - po wypraniu filtra powietrza problem zniknął

Czym pierzesz filterek?

Kwiatek89 napisał/a:

Na przelotowym wydechu, dyszy 165 i iglicy ustawionej na najbogatszą mieszankę średnie spalanie mam 6/100 w miescie

Wydech też mam przelotowy , nie wiem jakie dysze i jak to w gaźniku jest ustawione, ale spalanie mam podobne...

Co ciekawe zaobserwowałem taką zależność :
Jak mam pełny bak i nie jest mega gorąco to nie szarpie, jak już zjeźdza z baku to zaczyna przerywać jak się nagrzeje... ale to wszystko tylko na postoju... Nigdy nie gaśnie w czasie jazdy...

Ktm Duke II & Subaru Impreza WRX- moje fabryki adrenaliny ;)

15

Odp: [KTM Duke II] strzelające i gasnące LC4

Filtr wymoczyłem w letniej wodzie z proszkiem do prania - super rozpuściło wszystkie syfy. Potem delikatnie nasączyłem olejem do filtrów.

LC4 Supermoto - hurtownia frajdy i problemów technicznych