1

Temat: problem z rozruchem Duke II 640

witam
mam problem z elektrycznym rozruchem kata, kupiłem go kilka dni temu i wiedziałem, że jest z tym problem.
Oddałem rozrusznik do elektryka naprawił go (wcześniej nie kręcił nawet po podpięciu na krótko), wrzuciłem do moto i nic :/
tzn aku sprawdzone (po podpinaniu na kable z drugiego samochodowego aku kręci ale potrafi się zatrzymać no i klemy mam słabe i mocno się grzeją wiec może dostawać za mało prądu).

cały proces odpalania wygląda tak, że gdy włączę kluczyk i włącze zapłon CDI mi delikatnie buczy (jak lampa jarzeniowa), gdy wyłączę kluczyk, lub go pozostwię na "ON" a wyłączę zapłon CDI jest cicho. Gdy chcę zakręcić rozrusznikiem przekaźnik (stycznik) rozrusznika trekocze/buczy tak jakby było za mało prądu do zakręcenia. jeśli jednak zewre stycznik przewodem (gruby masowy od auta) rozrusznik zakręcił ale słabo, po dodaniu aku na przewodach kręci żwawo ale potrafi zwalniać i nie udało się go tak zapalić (czyżby do kolekcji autodeko)??
domyślam się że na 100% stycznik do wymiany - jednak czy dźwięk z CDI wtedy ucichnie i e-start zadziała?
Jak jeszcze mogę to wszystko spr ?
Przekaźnik jest nie do dostania na allegro, znalazłem w serwisie za 180 ziko- pytanie czy można go naprawić / zastąpić innym z innego motocykla?
Może ktoś ma na sprzedaż?

Sory za ilość pytań ale starałem się posprawdzać wszytsko o czym na forum już było pisane

PS. na kicka pali bez problemu (mam ręczny odprężnik), masy i styki w około czyściłem

2

Odp: problem z rozruchem Duke II 640

sprawdz czy silniku jest masa i czy klemy dobrze przewodza prad, to tak na poczatek

3

Odp: problem z rozruchem Duke II 640

silnik raczej ma bo chodzi bez problemu, ładuje, z światłami też nie ma problemów, klemy w stanie b. dobrym? czy sam fakt że spinając przekaźnik na krótko efekt jest w postaci jakiegoś kręcenia rozrusznikiem świadczy o jego padnięciu ??

4

Odp: problem z rozruchem Duke II 640

1.buczenie CDI? sprawdz dokladnie cyz niemasz gdzies poprzecierancyh kabliw okolicy CDI.
2. terkotanie przekaznika swiadczy o rozladowanym aku lub nie wystarczajacej ilosci pradu (zablokowany rozrusznik moze to powodowac) buczenie - o jego normalnej pracy (cewka buczy)
3. przekaznik jak przekaznik moze byc od czegokowiek byle parametrami pasowal (okolo 30zł)

rozrusznik na kablach powinien krecic jak szalony jesli autodeko dziala - sporadycznie moze sie zdazyc ze go zablokuje, przy pierwszej probie zakrecenia walem - pomaga reczny deko.

Moim zdaniem masz walniety ten rozrusznik lub przeniesienie napedu z rozrusznika na wal.

5

Odp: problem z rozruchem Duke II 640

Będę miał przekaźnik luzem - odezwij się na PW jeśli byłbyś zainteresowany.
Oczywiście można wsadzić od innego moto, ten element jest w miarę uniwersalny.

Moduł nie ma wpływu na kręcenie, ew. jego "tykanie" może świadczyć, że zbliża się jego koniec.

Autodekompresator można sprawdzić obracając wałem kopajką, w pewnym momencie powinno być słychać taki charakterystyczny trzask z głowicy, ew. po odpaleniu silnika i zejściu na bardzo niskie obroty (pobawić się śrubą regulacji obrotów jałowych) powinno być słuchać regularne trzaskanie z głowicy - to właśnie będzie autodeko. Jeśli występują takie objawy to wszystko jest OK, ale niestety często lubi to paść w LC4, naprawa polega na wymianie wałka.
Bez tego rozrusznik faktycznie może nie dawać rady zakręcić, no i sprzęgiełko rozrusznika może wtedy szybko polecieć, a to dodatkowe, dosyć duże, koszty.

Jeśli dysponujesz kablami i aku samochodowym zrób tak:
1. podepnij kabel - pod silnik, n.p. obudowę rozrusznika, a kabel + pod "cycek" na rozruszniku, do którego idzie kabel z przekaźnika (pod takim gumowym czepkiem) - silnik powinen kręcić niezależnie od stacyjki/startera.
2. podepnij kabel + pod + w aku i zewrzyj przewody na przekaźniku (odkręć jeden i przyłóż do drugiego) - efekt j.w.
3. podepnij z powrotem przewody zasilające pod przekaźnik (kabel + wciąż wpięty w aku, a - pod silnik), odłącz jego kostkę sterującą i pod jeden z pinów podłącz + a pod drugi - (kolejność dowolna, ale fabrycznie + jest pod czerwonym z tego co pamiętam) - silnik powinien kręcić
4. podłącz kostkę sterującą, włącz stacyjkę i naciśnij starter - j.w.
5. przełącz kabel - z silnika/rozrusznika pod akumulator i ponownie aktywuj przekaźnik

Żaden z tych kroków nie wymaga CDI, ani nawet kluczyka w stacyjce czy naciskania przycisku startera, a silnik powinien kręcić (nie odpalać, ale kręcić). Jeśli przy którymś z tych kroków nie będzie chciał tego zrobić to wyjdzie winny:
1. rozrusznik (zbyt słaby) lub zbyt duże opory obrotu wału (padnięte autodeko?, ew. można wspomóc dekompresatorem ręcznym aby to ustalić)
2. po tym kroku wiemy, że przewodom + idącym z aku do rozrusznika nic nie dolega, tzn. przewodzą jak trzeba.
3. po tym kroku wiemy, że przekaźnik jest sprawny (lub nie)
4. po tym kroku wiemy, że sterowanie przekaźnikiem jest sprawne (instalacja elektryczna sterująca nim - są tam ze 1 lub 2 przekaźniki sterujące jeszcze - odcinają zapłon na biegu bez sprzęgła lub przy st. bocznej)
5. po tym kroku wiemy, że silnik ma dobrą masę (btw. od 2003 LC4ki dostały specjalny przewód masujący do silnika, ale jeśli wszystko jest ok to nie powinno być problemów i bez niego).

Daj znać co wykaże diagnoza (tzn. przy którym kroku zaczną się problemy).

pozdrawiam, Adam

lc4.pl - nowa strona pomarańczy
Najczęstszą przyczyną problemów z LC4 jest właściciel...

6

Odp: problem z rozruchem Duke II 640

ogromne dzięki, jutro biorę się za diagnozę i zdaje relacje :)

7

Odp: problem z rozruchem Duke II 640

sory że tak długo zwlekałem z odp ale po sprawdzeniu wszystkiego moto wróciło do garażu a ja wyruszyłem na majówkę :P
także niestety diagnoza stanęła na pierwszym punkcie - nie słychać autodeko - co tłumaczyłoby spalenie się rozrusznika u poprzedniego właściciela - po podpięciu rozrusznika na krótko bezpośrednio od aku kręci i w pewnym momencie staje po czym kręci dalej i sypią się tylko iskry z kabli :p przy ręcznym deko kręci jak szalony.

moto ląduje u mechanika który twierdzi, że wie jak można sobie z tym poradzić :)

chyba, że Wy macie jakies sugestie w jaki sposób zdiagnozować to autodeko tzn. czy cały wałek do wymiany czy może wyłącznie sprężynka ?

8

Odp: problem z rozruchem Duke II 640

Sprężynka nie ma nic do rzeczy.
Awaria (najpopularniejsza) autodeko w LC4 polega na wyjechaniu (zaokrągleniu) takiego zęba podtrzymującego mimośrodowy pierścień dekompresatora, gdy ten uchyla zawory. Gdy jest wyjechany to po prostu pierścień zeskakuje z niego i nie uchyla zaworów.
Można by próbować to napawać i szlifować, ale wątpię, aby długo taka rzeźba wytrzymała, skoro nawet fabrycznie hartowaną stal zjada. Można by próbować wyjąć ten ząb (jest zdaje się wciskany na ciepło w wałek) lub rozwiercić i potem dorobić nowy, ale nie słyszałem o przypadku, aby komuś się to udało. No i łatwo wtedy uszkodzić sam wałek (kruchy jest).
Jeśli ktoś ma ochotę się pobawić w takie rzeźby to mam wałek z takim uszkodzeniem i mogę udostępnić.

pzdr, Adam

lc4.pl - nowa strona pomarańczy
Najczęstszą przyczyną problemów z LC4 jest właściciel...

9

Odp: problem z rozruchem Duke II 640

nie zapoznawałem się dokładnie z tematem, jedynie mechanik mi przez tel mówił że sprężyna lubi pękać lub spadać i wtedy uchylanie zaworka nie działa. ale powtrzam ja nawet nie wiem dokładnie jak to działa i wygląda więc powierzę temat jemu - jeśli nic nie zdziała to co mi pozostaje? wymiana całego wałka? jaki to koszt i gdzie go dostać ?

10

Odp: problem z rozruchem Duke II 640

przerabiałem temat, wałek wyglądał tak:

https://lh5.googleusercontent.com/_Ula0VmjHwfQ/TRTmou2OakI/AAAAAAAAAFI/0p61razgVzQ/s512/IMG_0005.JPG
w grę wchodzi wymiana wałka(nowy ok 700 zł, używki różnie) wraz z pierścieniem... ja wymieniłem sam wałek a pierścień zostawiłem stary i nie wiem czy go teraz nie słychać.

pozdro