1 Ostatnio edytowany przez Barteksm (2011-04-01 21:50:08)

Temat: Obiawy zatkanej odmy

Tak jak w temacie . Miałem przewód idący od odmy sciśnięty zbiorniczkiem od amortyzatora.
Bardzo możliwe , że wężyk był całkowicie przytkany . Jakie mogły być obiawy lub jakie mogą nadal być ?
Bardzo mile widziane opinie fxrider bo widzę , że znasz sie  troszeczke na temacie ;)

motoslide.com

2

Odp: Obiawy zatkanej odmy

Mogło się tworzyć zbyt duże ciśnienie w silniku, które z czasem powoduje wycieki oleju z uszczelniaczy

"Najbardziej mnie teraz wkurwia u młodzieży to że już więcej do niej nie należę" Kazik Staszewski"

3

Odp: Obiawy zatkanej odmy

Doda'm taką ciekawostkę , że moto jest po wymianie łańcuszka rozrządu , uszczelniaczy zaworowych i uszczelki pod głowicą , pierwszego dnia nic nie kopciło ( przynajmniej nie zauważyłem ) a drugiego dnia po odpaleniu musiałem sie ewakułowac z garażu bo było aż siwo . Czy to mogło być przez przytkanie odmy ?

motoslide.com

4

Odp: Obiawy zatkanej odmy

j.w. - pocenie się silnika spod uszczelek i uszczelniaczy, możliwa trochę zwiększona konsumpcja oleju i związane z tym nagary, minimalnie większe zużycie paliwa - ale to raczej teoretycznie tylko. Pi razy drzwi objawy podobne jak przy wlaniu zbyt dużej ilości oleju do silnika, z tą drobną różnicą, że nadmiaru do odmy nie będzie wyrzucać ;)
Jeśli to poprawiłeś to długofalowych efektów ubocznych być nie powinno.

lc4.pl - nowa strona pomarańczy
Najczęstszą przyczyną problemów z LC4 jest właściciel...

5

Odp: Obiawy zatkanej odmy

Mogło przez to ostro kopcić ? Wiem wiem przecież moge sprawdzić , ale robiłem to pare minut temu i niechce już odpalać jej , żeby ludzi nie denerwować kórzy mieszkają nad garażem ;)

motoslide.com

6 Ostatnio edytowany przez fxrider (2011-04-01 22:06:57)

Odp: Obiawy zatkanej odmy

Barteksm napisał/a:

Doda'm taką ciekawostkę , że moto jest po wymianie łańcuszka rozrządu , uszczelniaczy zaworowych i uszczelki pod głowicą , pierwszego dnia nic nie kopciło ( przynajmniej nie zauważyłem ) a drugiego dnia po odpaleniu musiałem sie ewakułowac z garażu bo było aż siwo . Czy to mogło być przez przytkanie odmy ?

Mało prawdopodobne, chyba, że miałeś za dużo oleju.
Zazwyczaj tuż po odpaleniu dymi, jeśli pierścienie/tłok są zużyte lub jeśli uszczelniacze zaworowe są padnięte (olej przez noc ścieka po trzonkach zaworów do komory spalania - ew. wyrobione prowadnice mogą potęgować efekt.) Sprawdź czy przy schodzeniu z obrotów pod obciążeniem (tzn. ostre hamowanie silnikiem) zaczyna kopcić olejowo.

O ile dobrze kojarzę masz DR 650 - tam zdaje się jest jeszcze jakiś kanał olejowy idący przez blok cylindra i uszczelkę pomiędzy głowicą - ew. to mogłoby jeszcze robić problemy, ale nie znam tej konstrukcji, więc to tylko taki luźny pomysł.

Obserwuj moto, czy kopcenie się powtarza (jeśli tak to kiedy), czy oleju ubywa - po takim jednorazowym (obecnie) incydencie ciężko sensownie wnioskować.

pzdr, Adam

lc4.pl - nowa strona pomarańczy
Najczęstszą przyczyną problemów z LC4 jest właściciel...

7 Ostatnio edytowany przez tabul (2011-04-01 22:15:23)

Odp: Obiawy zatkanej odmy

a więc zatkana może powodować nadmierne ciśnienia w skrzyni korbowej prowadzące do uszkodzeń uszczelnień...

8

Odp: Obiawy zatkanej odmy

Moim zdaniem na smarowanie wpływu to mieć nie powinno - przecież obiegu oleju to nie zakłóca.
Najgorszy wariant to wydmuchanie uszczelki i ew. trochę nagaru pod pierścieniami.

lc4.pl - nowa strona pomarańczy
Najczęstszą przyczyną problemów z LC4 jest właściciel...

9

Odp: Obiawy zatkanej odmy

Może sie poprawi , a może przez to duże ciśnienie poszły te uszczelniaczy , kurde gorzej jak pierscienie nie chce mi sie już ... już bym chciał polatać bez żadnego obciązenia psychicznego hehe :P

motoslide.com

10 Ostatnio edytowany przez tabul (2011-04-01 22:12:08)

Odp: Obiawy zatkanej odmy

fxrider napisał/a:

Moim zdaniem na smarowanie wpływu to mieć nie powinno - przecież obiegu oleju to nie zakłóca.
Najgorszy wariant to wydmuchanie uszczelki i ew. trochę nagaru pod pierścieniami.

sorki mój błąd, przecież to nie ma miski;d właśnie składam moją ninje i na jej przykładzie się zastanawiałem. sorki za zamieszanie

11

Odp: Obiawy zatkanej odmy

no jak nie ma ? tutaj jest klasyczna mokra miska olejowa , oleju w ramie nie znajdziesz ;)

motoslide.com

12

Odp: Obiawy zatkanej odmy

olej w ramie to nie objaw suchej miski :)

suzuki ts50-->yamaha xt125x-->ktm lc4 SM HF-->ktm exc530sm-->ktm 450 smr :D

KTM the best fuck the rest

13

Odp: Obiawy zatkanej odmy

więc chyba mi się pomieszało...

14

Odp: Obiawy zatkanej odmy

no ja w 525 mam takie cos: była cisza nic sie nie działo, po jakims czasie z wezyka od odmy delikatnie sra olejem, czym to moze byc spowodowane? nadmierna latanie na gumie ? wezyk przytkany czy jak ? moto nie dymi ani nic, tylko z inspekcji pompy wwody leci mi olej jakis tak oring jebiety mam, zabieram sie za to miesiac ponad i nie moge sie zabrac xd

BYŁY:
Yamaha Xt125/140x--> Ktm EXC 525 sm--> KTM Superduke990--> KTM SMC 690--> Yamaha Raptor700R--> KTM EXC 525 SM--> SZUKAM!!

15

Odp: Obiawy zatkanej odmy

powodzenia jak z oleju ci sie maslo zrobi i bedziesz mial caly silnik do roboty :D.

suzuki ts50-->yamaha xt125x-->ktm lc4 SM HF-->ktm exc530sm-->ktm 450 smr :D

KTM the best fuck the rest