Barteksm napisał/a:Doda'm taką ciekawostkę , że moto jest po wymianie łańcuszka rozrządu , uszczelniaczy zaworowych i uszczelki pod głowicą , pierwszego dnia nic nie kopciło ( przynajmniej nie zauważyłem ) a drugiego dnia po odpaleniu musiałem sie ewakułowac z garażu bo było aż siwo . Czy to mogło być przez przytkanie odmy ?
Mało prawdopodobne, chyba, że miałeś za dużo oleju.
Zazwyczaj tuż po odpaleniu dymi, jeśli pierścienie/tłok są zużyte lub jeśli uszczelniacze zaworowe są padnięte (olej przez noc ścieka po trzonkach zaworów do komory spalania - ew. wyrobione prowadnice mogą potęgować efekt.) Sprawdź czy przy schodzeniu z obrotów pod obciążeniem (tzn. ostre hamowanie silnikiem) zaczyna kopcić olejowo.
O ile dobrze kojarzę masz DR 650 - tam zdaje się jest jeszcze jakiś kanał olejowy idący przez blok cylindra i uszczelkę pomiędzy głowicą - ew. to mogłoby jeszcze robić problemy, ale nie znam tej konstrukcji, więc to tylko taki luźny pomysł.
Obserwuj moto, czy kopcenie się powtarza (jeśli tak to kiedy), czy oleju ubywa - po takim jednorazowym (obecnie) incydencie ciężko sensownie wnioskować.
pzdr, Adam
lc4.pl - nowa strona pomarańczy
Najczęstszą przyczyną problemów z LC4 jest właściciel...