1

Temat: WR250R WR250X

witam,


przymierzam się do kupna WR250 R lub X, czy różnice między tymi dwoma modelami tkwią tylko w kołach i przednim zacisku - tarczy i ustawieniu zawieszenia?

Bo tak wczoraj rozmyslalem, ze wcale takie plug&play to nie jest. Jezeli kupie wersje X i bede chcial w weekend polatac po blotach, to bede musial zmienic kola na kostki + inny zacisk(a to wiąże się ze spuszczeniem płynu, wymiany zacisku itd) no chyba że są jednakowej wielkość (X i R) ale  to niemozliwe, bo przecież są różne rozmiary tarczy!

A jak jest z zawieszeniem, jest ono takie same w obydwu modelach i jest regulowane? mozna je w kilka minut przestroic?


z gory dziekuje za pomoc

2

Odp: WR250R WR250X

Dokładnie nie wiem, ale w przypadku KTMów lepiej kupić Enduro i po zmianie kół wystarczy założyć adapter do zacisku. W drugą stronę ( z supermoto na enduro) trzeba by zmieniać zacisk.
Właśnie wykryłem, że zaciski wyglądają na takie same ( w X z adapterem), ale jednak się róznią. W Supermoto srednica tłoczków to 12,7 mm, a w enduro 11 mm. Musisz chyba popytać w salonie, choć czasami mam wrażenie, że trzeba sprzedawcę poinformować jakim asortymentem dysponuje ;-).
Mam nadzieję ze choć trechę pomogłem.

"Najbardziej mnie teraz wkurwia u młodzieży to że już więcej do niej nie należę" Kazik Staszewski"

3

Odp: WR250R WR250X

Albo mieć koło 21" z dużą tarczą, taką samą jak w 17". Podobnie z tyłu.

4

Odp: WR250R WR250X

Gdzieś słyszałem, że duża tarcza w terenie jest bardziej narażona na uszkodzenia. Niestety nie mam doświadczeń osobistych w tym temacie.

"Najbardziej mnie teraz wkurwia u młodzieży to że już więcej do niej nie należę" Kazik Staszewski"

5

Odp: WR250R WR250X

gierwi,

no pewnie ze tak.


hmmm,...a co do sprzedawcow w salonach, to czest gesto nie znaja odpowiedzi na takie pytania.

6

Odp: WR250R WR250X

W terenie generalnie dużo rzeczy jest bardziej narażonych na uszkodzenia. Do jazdy okazjonalnej po błocie myślę, że duża tarcza nie stanowi przeszkody, a do jazdy intensywnej i bardziej ekstremalnej, choćby w skalnym towarzystwie się kupuje inny motocykl. Nie ma rzeczy uniwersalnych.

Nawiązując jednak do pytania na początku:

Widelec w obu WR’kach jest ten sam (KAYABA 46mm) o takich samych parametrach i nawet ma takie samo ustawienie fabryczne:
odbicie 20/10
dobicie 24/10
z tyłu jest amorek firmy SOQI również taki sam w obu wersjach ale w X sztywniej ustawiony:
odbicie 25/12 (R) 25/13 (X)
dobicie 12/10 (R) 25/7 (X)

Zasadniczą różnicą między wersjami X i R, na którą nie bardzo mamy wpływ to inny kąt główki ramy i wyprzedzenie widelca.

7

Odp: WR250R WR250X

kildow,

dzieki za info.

ciekawe jak wyglada to przestawiane zawieszenie z tylu...

- to w takim razie, bede chyba skłaniał sie ku wersji X, bo wiecej planuje po drogach latac.

8

Odp: WR250R WR250X

Regulacja tyłu jest tradycyjna, czyli śrubkami przy zbiorniku z gazem.

9

Odp: WR250R WR250X


- ktos moze dlubal juz w silniku? sa jakies sprawdzone sposoby na podniesieni mocy? ...te 31KM moze czasem nie zadowalac na miescie, a wrecz powalac :)

10

Odp: WR250R WR250X

Myślę ze te 31 koników to nie jest tak mało na miasto. Moto jest raczej lekkie więc da możliwość popracowania nad techniką jazdy , a nie odręcanie na prostej. Co do lekkiego terenu to nie powinieneś mieć kłopotów. Angole dają radę, to my nie damy:-) ?
http://pl.youtube.com/watch?v=fir7Lt2lwow&feature=channel

"Najbardziej mnie teraz wkurwia u młodzieży to że już więcej do niej nie należę" Kazik Staszewski"

11

Odp: WR250R WR250X

31 koni na miasto starcza, szczególnie ze jak pokazal Kildowa i moj test WRki do 120 km/h idzie równo z DRZetem.
A ze w terenie da rade i to nawet kapkę cięższym niz szutry, to tez widać było w  teście.
Jednak cena jest dość dużym minusem.
[url=http://supermoto.pl/index.php?module=pages&id=15]LINK DO TESTU WR-ki[/url]

Crazy pozdrawia
#30
http://www.youtube.com/user/supermoto30

12

Odp: WR250R WR250X

hmmm, cena? sa ogłoszenia już w sieci po ~15k PLN, za moto z małym przebiegiem...

ale wracajac do pytania, myslicie ze sa jakies tips&ticks, typu "wyjecie wygłuszenia z tlumika"(jak to ma miejsce w YZ450) albo inne 'domowe' sposoby na wyciagniecie ukrytej mocy.

13

Odp: WR250R WR250X

Są są :)
np. TURBO i 53 konie.
Co widac na zdjeciach ponizej.

Crazy pozdrawia
#30
http://www.youtube.com/user/supermoto30

14

Odp: WR250R WR250X

Za 15k to ten nasz testowy ;)

Najlepiej ukrytą moc wyciągnąć... kupując wyczynowszy motocykl. Pewnie dałoby się dociągnąć go mocą choćby do WR250F zwiększając stopień sprężenia, wymieniając wałki, mapy, wydech. Oczywiście kosztem szybszego zużycia. Niewątpliwie para kół supermoto i większa tarcza w nawet semi-wyczynowym krosie wyjdzie znacznie taniej i szybciej.

Mnie mierził skuterowy dźwięk wydechu omawianej WR i byłaby to pierwsza rzecz jaką bym wymienił. Ponadto, aby dodać jej spontaniczności na pewno trzeba by zaingerować w elektronikę, np tak:

http://www.powercommander.com/powercommander_iii_usb/powercommander_all_downloads.aspx?mk=15&mdl=185&yr=2008

...a w wydech np tak:

15

Odp: WR250R WR250X

kildow napisał/a:

Najlepiej ukrytą moc wyciągnąć... kupując wyczynowszy motocykl.

RACJA, wszelkie przeróbki podniosą koszt a efekt może nie do końca będzie satysfakcjonujący.

"Najbardziej mnie teraz wkurwia u młodzieży to że już więcej do niej nie należę" Kazik Staszewski"